- This topic has 2 replies, 2 voices, and was last updated 5 years ago by .
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Alfa Forum › Type 932 – 156 › Lædersæder i 156
Har brug for et råd/erfaring
Har en dejlig 156 sw, med lædersæder, men har set mig lun, på en flot læderstue fra en 147. Min 156 er jo 5 dørs, og stuen fra 147,(den lækre som jeg også havde i min tidligere GT, med den gode sidestøtte) ved ikke hvad den hedder, men sidder supergodt i den, er 3 dørs. Så er det jeg tænker, om de overhovedet passer sammen. Mener at vide, at bagsæderne.på en 3 dørs er noget dybere end en 5 dørs?
Er der nogle, som vil dele erfaringer,med mig, inden jeg kaster mig ud i det.
Jeg ved der er forskel på bagsæderne i 156 SW og 156 Berlina.
Så tænker der også er forskel på 147 og 156 (uden at vide det).
Men hvis de er samme farve, så burde forsæderne dog passe i (og det er vel det vigtigste?)
Jooh, Michael Hertz, der er jo i hvert fald den forskel på 156 SW og Berlina, at SW jo har split-bagsæder…;)
På alfaowner afvises det, at sæderne fra Alfa 147 skulle passe til Alfa 156, da skinnerne nedenunder forsæderne – angiveligt – skulle være bredere på 147’en:
https://www.alfaowner.com/threads/info-will-156-front-seats-fit-into-147.327282/
En fyr, der beskriver, hvordan man monterer Alfa 156-sæder i Volvo 240-serierne (!!), mener det samme:
https://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=263081
Spørgsmålet er vel også, om der er plads til bagagegardin-skinnen med ”hunde-nettet” i SW såfremt 147-bagsæderne er tykkere – eller nærmere: er ”dybere” ? Baghylden i Alfa 147 var – i hvert fald på de første modeller af 147 – en plade i et stykke.
At dømme efter “Owner’s Handbook” er for en Alfa 147 de ydre mål 1729 mm, mens 156 SW måler 1743 mm. Hvad de reelle mål er indvendig, når døre er lukket, oplyses ikke, så det hjælper jo ikke meget, men umiddelbart burde Alfa 156 være et par cm bredere.
Hvis du kender nogen i området med en Alfa 147 med de ønskede sæder kunne I måske aftale at I mødes og prøve/eller måle, om de passer..?