Mig også

Home Forums Alfa Forum Type 955 – MiTo Mig også

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 16 total)
  • Author
    Johnny Levy
    Participant

——————————————————————————–
    Er i da fulstændig tossede, den styre og kører bare godt, jeg og koni var en søndags tur hos Hersild & Heggov, hvor vi var ude og prøve.
    Den indbyder bare hele tiden til sjov og pjank, og siger ha ha er det det bedste du har og kan
    Selv koni blev forført og ikke af mig men, af MITO så, velkommen tilbage Alfa sud og tak for turen hos H/H.
    Huraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar for Alfa køre-egenskaber.:woohoo:

Fik også lige prøvet den hos Koch igår, og jeg vil give dit ret. Ikke alene er det faktisk en flot bil i virkeligheden (billederne havde gjort mig lidt urolig), den kører, trækker og styrer bare rigtig godt, specielt i Dynamic mode, hvor man tydeligt kan mære den mere direkte styring.
    Jeg skal have én når 156’eren skal på pension.

Troels Nielsen
    Participant

Jeg prøvede den i går hos N.J. på amager.

Den kører super, specielt i Dynamic mode, og en lækker dyt, specielt i kabinen.

Når pigerne er så store, at de selv kan komme ind og ud af bilen, og fastgøre sikkerhedsselen, skal jeg have en:)

Anonymous
    Inactive

Janni og jeg prøvede også den dejlige MiTo.
    Som skrevet mange gange flere steder, så er MiToén bare helt fantastisk. Kunne meget vel være en kommende alfa en gang i fremtiden.

Anonymous
    Inactive

Enig med I andre, den kører faktisk godt og så har den fået en dejlig sprød lyd :woohoo:

Bo König
    Participant

🙁 Jeg har også prøvet den og må sige jeg ikke deler jeres begejstning for den, bevares den lyder da godt og trækker fint og kvaliteten i kabinen ser ud til at værer ok, men så er det også for mit vedkommen slut, styrtøjet er slasket som i en Punto og sæder er ikke optimale, armlænet umuligører gearskift, og degsinet kan altid diskueres, men jeg synes den ser noget “bøvet” når den står ved siden af en GT en Brera/Spider og en 159SW TI som den gjorde i udstillingen i Flensborg.

Jeg blev faktisk om muligt endnu mer glad for min 156’er efter den prøve tur.

B)

jeg syntes også styretøjet var for slasket, det må kunne gøre bedre, når der alligevel er city- el funktions-assist, target : ZF-styretøjet i Alfa 75, muy bien !!!

og trækket under 2500-3500 var nærmest ikke eksistrende, der må kunne laves en dyse, med en spids stråle trykluft, fra et lager, der lader op under boost, som spinner turbinen op ved accellerations-tilfælde,..

designet vinder ved gensyn, første gang syntes jeg det var det rene uglegylp, ved den officielle præsentation hos Engstrøm på Jagtvejen, var det faktisk ikke så ringe, især med lidt funky grafik på siderne i den der blev udbudt prøveture i.

Arvid Dannevang
    Participant

Så har jeg endelig også fået prøvet den
    Det var en 1,4 TB og må sige at jeg var rimelig imponeret af den, den har meget mere moment end en TS-JTS 147-156-GT hvilket er noget jeg virkelig savner i dem, den er dejlig fast i affjedringen, godt vejgreb og er dejlig stabil.
    Synes at den bliver cuttet lidt hurtigt i omdrejninger, og så mangler den lidt kraft når man kommer op omkring de 180-200 km/t men ok 155 hk rækker vel heller ikke til himlen.
    Jeg tror at den virkelig ville få glæde af en chip, både for at få flyttet omdr. begrænseren og for at få de extra 25-30 hk som burde være muligt uden problemer og andre ændringer.
    Og så ser den da noget bedre ud i virkeligheden end på billeder.
    Så mangler vi bare at få en GTA version, der har flere heste og LAVERE vægt for en gangs skyld, tror den bliver interesant med den 1750cc 230 hk motor, og den må også blive noget af en raket, specielt hvis de husker det der med vægten.
    Nå men alt i alt, en dejlig lille bil, og en værdig afløser for min 156 når den tid kommer, der er jo rigeligt plads i den for mig… og mig…:P

Lars R. Nissen
    Keymaster

Jeg har netop læst i det nyeste Auto Italia, at Alfa skulle have “gjort noget” ved styrtøjet i modellerne produceret fra december ’08 – det kunne være, at man skulle prøve sådan en … B)

Anonymous
    Inactive

Jeg ved ikke om ordet “slasket” er beskrivende, men jeg oplevede mere, at den var lidt let i styretøjet, når der skulle accelreres – som om forenden hævede sig og hjulene ikke havde berøring med underlaget, hvilket selvfølgelig ikke var tilfældet. Men det lyder da godt, at de åbenbart har fået styr herpå.;)

Wickie fra Fifth Gear har netop testet MiTo mod Mini og hendes valg er MiTo.

Kenneth Klinge
    Participant

Vickie elsker også italienere. Og det kan jeg godt forstå!

Anonymous
    Inactive

Lige et link til concept MiTo GTA´en der netop nu vises i Geneve. Godt nok med Svensk tale, – men man får da set et par detaljer, og også lige et kig ind i bilen:

http://www.automotorsport.se/tv/?m=17330

Anonymous
    Inactive

På youtube findes Motor TV´s test af Alfa Mito 1,6 JTDm, se her

Den er nu også pæn i min carport, sådan en MiTo 😛

Mads

Lars Henrik Koch
    Participant

Der kan da vist være 2 stk.!? :o)

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 16 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.