Home › Forums › Alfa Forum › Type 937 – 147 og GT › Min GT forskrækker folk når jeg låser den op
- This topic has 10 replies, 5 voices, and was last updated 5 years, 1 month ago by
Peter Engholm-Pedersen.
-
AuthorPosts
-
16. October 2019 at 4:38 #8098
Henrik Hugger
ParticipantHalløjsa
Jeg har en GT, 3,2. Når jeg låser/låser op på nøglens fjernbetjening, ”bipper” bilen og blinker et par gange med afviserlygterne for at indikere at alarmen er afstillet.
Jeg forskrækker tit folk som står nær bilen når jeg trykker på fjernbetjeningen og låser bilen op hvilket er uheldigt. På den anden side er det betrykkende at vide at bilen er overvåget af tyverialarm når jeg låser.
Er der nogen der ved hvordan man fjerner/afstiller ”biplyden”
mvh
Henrik16. October 2019 at 5:55 #34862Anonymous
InactiveMåske virker denne procedure også for en GT? (uden garanti og på eget ansvar)
https://www.alfaowner.com/Forum/alfa-159-brera-andamp-946-spider/667817-turn-off-the-alarm-locking-beep-manually.html1. Sæt nøgle i
2. Tænd advarselsblink
3. Tryk på knappen til tågebaglys og hold den nede
4. Tag nøgle ud, sæt i igen og tag ud igen hurtigt
5. Slip knappen til tågebaglys (4 bip lyde høres herefter)
6. Tryk på knappen til tågebaglys 4 gange og sæt nøgle i inden 10 sekunder (4 bip lyde høres herefter)
7. Tag nøgle ud og indstillingen er ændret til “Holland”.5 tryk i stedet for 4 ændrer indstillingen tilbage til “United Kingdom”, men om vi bruger samme indstilling i Danmark ved jeg ikke. Og det kan være, at der er noget national lovgivning, som man kan risikere at overtræde, når man ændrer denne indstilling, fx hvor højt alarmen må lyde.
PS Det er vist Monty Python, som har fundet på den fremgangsmåde… 🙂
16. October 2019 at 6:51 #34865Henrik Hugger
ParticipantTak for det, jeg prøver og ser om det virker på en GT også.
mvh
Henrik16. October 2019 at 11:41 #34870Henrik Hugger
ParticipantØv det virkede ikke på en GTer, men tak for tippet
mvh
Henrik16. October 2019 at 15:07 #34871Anonymous
InactiveDet nemmeste er nok at afkoble bipperen, hvis du ellers kan finde den.
PS: folk bliver også bange for min nøgle, men det er når jeg starter GTA’en … vrum vrum!
17. October 2019 at 7:41 #34878Anonymous
Inactive“PS: folk bliver også bange for min nøgle, men det er når jeg starter GTA’en … vrum vrum!”
😆 En 4C er også pænt scary hvad lyd angår!3. November 2019 at 9:37 #34959Anonymous
InactiveJeg mener man kan fjerne lyden ved at ændre landekode på alarmen. Dette kan gøres med MultiECUscan og nøglekort
18. November 2019 at 11:59 #34994Henrik Hugger
ParticipantHej Mads
Øeh, hvad er en MultiECUscan og “Nøglekortet” er det den Elektroniske kode, du mener?17. January 2020 at 11:27 #35183Anonymous
InactiveMultiECUscan er et PC program du tilslutter via OBD stikke på bilen. her kan man så ændre nogle opsætninger på bilen, læse koder osv. man kan operere hele bilen fra PC. Jeg mener man også skal have sit originale CODE kort fra Alfa Romeo for at ændre i alarmen.
licens til programmet kan købes og downloades på deres hjemmeside
https://www.multiecuscan.net/så skal man også have kablerne
https://www.kds-online.com/Shop6a/catalog/product_info.php/autodia-e327-obd2-diagnostic-interface-for-elm327-software-usb-p-2464og adabtor
har selv købt alt fra disse link så det er ikke nogen røverbutik:-)
man kan starte med at downloade den gratis version af programmet og så rode lidt rundt i simulering for at få et overblik for hvad man kan bruge det til.
Monty Pyton metoden burde også virke, men er noget kringlet at få rigtig:-)
18. January 2020 at 7:36 #35185Henrik Hugger
ParticipantHej Mads
Tak for svaret. Det ligger nok over mine kompetencer at udnytte den men tak aligevel.
18. January 2020 at 17:11 #35186Peter Engholm-Pedersen
ParticipantHvis jeg ikke husker helt galt, kan en usædvanligt antal bips og blink på en Alfa GT sagtens være tegn på, at der er en defekt et eller andet sted i låsesystemet – eller der direkte har været tyveri-forsøg. Prøv lige at kontrollere din instruktionsbog. Fx:
” IMPORTANT If when the system is turned off the deterrent led (A-fig. 7) on the dashboard
stays on (maximum 2 minutes or until the ignition key is set to MAR)
the following should be borne in mind:– if the led continues flashing, but at different intervals than normal, this means that
different attempts to break in have occurred. Through the number of flashes it is possible
to identify the type of attempt:1 flash: one or more doors
2 flashes: tailgate
3 flashes: bonnet
4 flashes: ultrasounds
5 flashes: abnormal car lifting/sloping (for versions/markets where
applicable)
6 flashes: tampering with car starting cables
7 flashes: tampering with battery cables or cutting emergency key
cables
8 flashes: connection line to sensors and siren
9 flashes: at least three causes of alarm.Med andre ord kunne der måske være en defekt i låsen til bagagerummet.. eller fx i kabler for do.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.