Home › Forums › Alfa Forum › Type 955 – MiTo › MiTo
- This topic has 16 replies, 11 voices, and was last updated 16 years ago by Anonymous.
-
AuthorPosts
-
8. October 2008 at 14:34 #4364AnonymousInactive
Jeg så lige MiTo’en på gaden i Præstø idag, hehe… med en kvinde bag rattet:woohoo:
Nåh men bortset fra det, så var den hvid og jeg må ærlig indrømme at den så noget mangelfuld ud.:(
Ja undskyld mig men først troede jeg at det var en forvokset Nissan Micra:S for gud hvor de ligner hinanden på afstand.
Det er lidt synd:( men vi vænner os vel til den;)8. October 2008 at 15:24 #8507Vernon PedersenParticipantSyntes du helt ærligt den ligner en micra – 2døre stor bagklap og fire hjul – så ligner den så meget andet – er du sikker på det var en MiTo du så:unsure:
Jeg siger ikke MiTo er en ultimativ skønhed – men designet er den sq. ret allene om;)
Hvad mener du med mangelfuld:unsure: mangkede den forlygter eller hva’?:)
mvh
oo=v=oo
Vernon P.8. October 2008 at 15:57 #8508Jens Erik Balzer HansenParticipantHejsa
Jeg synes faktisk MiTo’en er rigtig pæn live – meget pænere end på billeder.
Snuden kan man altid diskutere, men det er rigtig svært at laven en kort snude, der både er flad og elegant, og samtidig overholder diverse krav til sikkerhed i forbindelse med påkørsler. Til gengæld synes jeg bagenden er rigtig fræk. Specielt den måde som C-stolpen trækkes ind mod midten, hvilket giver en flot bred bagskærm.
Det vil dog nok tage mig lidt tid før jeg rigtig vender mig til vaskebjørns-øjenen (sagde manden, der har en Austin Healey Sprite (Frogeye) stående), men det skal nok bare “fordøjes”.
Mvh
Jens8. October 2008 at 16:13 #8509Lars R. NissenKeymasterDer er sagt og skrevet meget om MiTo’ens udseende, og uanset om man kan lide det eller ej, kan vi nok blive enige om at den er karakteristisk 😉
Jeg så en i går i den københavnske myldretidstrafik på motor-ringvejen, der skilte den sig ud (til forskel fra en Nissan) – ligesom de fleste andre Alfa Romeoer :cheer:
8. October 2008 at 16:15 #8510AnonymousInactiveJeg synes, at Mito har et utrolig flot design. Jeg er også tilhænger af fronten og lygterne, som den jo har arvet fra C8. Den er simpelthen elegant i linierne fra alle sider, men aller pænest skråt bagfra. Dog bør den nok sænkes flere centimeter.
Det eneste jeg umiddelbart synes bør forbedres, er de billige plastikstykker på rattet og ved radioen og så kan jeg også undvære DNA-systemet, da man jo altid vil køre i D for dynamik. Og så er det selvfølgelig prisen, som hurtigt overskrider 300.000 kr. med lidt ekstraudstyr.
8. October 2008 at 18:54 #8513Troels NielsenParticipantMicra…
Ja, den er også helt sin egen…
Jeg synes Mitoén er en lækker lille sag, der kører super.
På min demotur ville en sænket 156ér lege..
Jeg tror føreren fik sig en overraskelse- Mitoen ligger mindst lige så godt på vejen og i svingene! Han kunne kun akkurat følge med..
8. October 2008 at 20:24 #8515Vernon PedersenParticipantJeg har lige været på en god lang køre tur i en MiTo 1,6 JTDm Sportivo (Dragør – Roskilde – Ringsted – Køge – Dragør)
Det var min gode ven som skulle “høvle nogle km ind på klokken” før den skulle lånes ud til div. jurnalister – den havde kørt ca. 500km da vi startede – kørselesoplevelsen er meget overbevisende med et godt krafoverskud – den køre som en “voksen bil” ingen lillebils fornemelse her.
på landevej (Roskilde – Ringsted) mere end 20km/l – blandet forbrug for hele turen 17,8km/l – det syntes jeg sq. er fint;)
hvad angår udseenet, det vil hjælpe med en sænkning – 25-40mm tætter på jorden vil gøre den mindre “nuttet” at se påB)
– jo jeg kunne faktisk godt overveje såden en:)
Prisen – i får meget svært ved at overbevise mig om den er dyr – hvorfor skulle det samme udstyr og kvalitet være væsenligt billigere i en MiTo end i en stor bil:unsure: en barne sko er jo heller ikke meget billigere end en sko til en voksen vel?;)
Vernon P.9. October 2008 at 18:33 #8519AnonymousInactiveVernon, hvis jeg skal sammensætte min ønske Mito, vil der være ekstraudstyr for 85.000 kr. i form af sportivo-, lusso- og udsynspakke, ekstra tonede ruder bag, xenonforlygter, blue and me, lædersæder med varme og speciallak og så runder vi næsten 400.000 kr. når der også skal en mindre sænkning af undervogn og vinterfælge på. Det er trods alt mange penge for så lille en bil, men selvfølgelig kan jeg jo bare spare lidt på ekstraudstyret.
Men jeg venter til næste år, hvor der kommer en veludstyret Mito GTA, som så forhåbentlig ikke kommer til at koster meget over 400.000 kr. (ønsketænkning).
15. October 2008 at 19:52 #8593Kim NielsenParticipantJa, så mødte jeg også en indreg MiTo på landevejen – den var hvid…:unsure:
Ikke lige mit valg af farve, men flot, det var den da, og især med de store hjul der var på. Men den var rigelig høj – gad vide om der ikke kan fåes sænkningssæt endnu?15. October 2008 at 20:37 #8594Henrik PetersenParticipantJeg syntes også den har et utoligt flot design, meget flottere end på billeder. Et sænkningsæt skal der dog til efter min mening B) Ikke noget vildt – bare en 30-40mm.
16. October 2008 at 9:13 #8595AnonymousInactiveKim Nielsen skrev:
quote :gad vide om der ikke kan fåes sænkningssæt endnu?Gør der da, alfastumper af til alle 3 varianter på 30mm sænkning.
25. December 2008 at 18:22 #9032AnonymousInactiveNu har Alfa jo en gammel tradition for at arbejde sammen med Nissan !
Hvem husker ikke den vellykkede gensplejsning Nissan Cherry og AlfaSud = Klo(v)nen Arna.25. December 2008 at 20:31 #9033Vernon PedersenParticipantPeter Møller Sørensen skrev:
quote :Nu har Alfa jo en gammel tradition for at arbejde sammen med Nissan !
Hvem husker ikke den vellykkede gensplejsning Nissan Cherry og AlfaSud = Klo(v)nen Arna.Jo men kortvarigt samarbejde;)
mvh
ooo=v=ooo
Vernon P.26. December 2008 at 14:05 #9034AnonymousInactiveja, alt det her med udseende, er der jo skrevet meget om, men at den ligner noget helt for sig selv er sludder, jeg blev overhalet af en lille hvid rap sag lige i skumringen og tænkte “hov en mito” satte farten lidt op i kassevognen og nåede den ved næste rundkørsel, og det var squ en smart lille mazda 2:huh:
jeg mener generelt mito’n er fin og lækker, men der er altså også andre dytter/transpormidler, så mon ikke de fleste på et tidspunkt har taget fejl af en ALFA model, og et eller andet ligegyldigt mærke.
da jeg lige havde fået 147’n tog jeg en af mine naboer op at køre hjem fra byen, og da han satte sig ind, læner han sig over til rattet for at se hvad mærke det er, samtidig med at han siger, Flemming du har da fået en anden bil, er det en skoda?
han har ikke været oppe at køre siden:angry: :angry:28. December 2008 at 11:32 #9037Vernon PedersenParticipantFlemming Hove Jeppesen skrev:
quote :…………………………….da jeg lige havde fået 147’n tog jeg en af mine naboer op at køre hjem fra byen, og da han satte sig ind, læner han sig over til rattet for at se hvad mærke det er, samtidig med at han siger, Flemming du har da fået en anden bil, er det en skoda?
han har ikke været oppe at køre siden:angry: :angry:Flemming – tror du ikke det siger mere om bil interessen i DK end det siger noget om Alfa Romeo’s design;)
Da jeg udskiftede min lyseblå 156 SW til en GT i samme farve var der flere af mine naboer der inbyrdes havde talt om ikke min bil havde fire døre mere :unsure: – de kunne simpelthen ikke se jeg havde fået ny bil – nu har jeg en rød 159 – det kan de sq. nok heller ikke se:silly: :laugh:
mvh
ooo=v=ooo
Vernon P. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.