Home › Forums › Alfa Forum › Type 955 – MiTo › Mito GTA droppet!!
- This topic has 21 replies, 11 voices, and was last updated 15 years, 5 months ago by Anonymous.
-
AuthorPosts
-
22. July 2009 at 17:51 #4632Troels NielsenParticipant
Iflg. Bilenonline.dk forlyder det fra officiel side, at Fiat Group har droppet eller i bedste fald udsat GTAén, angiveligt p.g.a. finanskrisen.
Ærgerligt, da det jo ellers ville være en bil, der afveg fra den grå masse, og kunne underbygge mærkets sportslige image.
Synes egentlig også den ville være oplagt i forbindelse med relanceringen af Alfa i det norddamerikanske.
23. July 2009 at 7:05 #9889Jan Stelsig DahlsgaardParticipantJeg har også set det flere steder, men håber da, at det er en and. Det må da være begrænset, hvad det koster i udviklingsomkostninger for AR, at færdiggøre konceptet vi så for nogle måneder siden.
Måske der er vurderet, at slutproduktet vil blive for dyr for forbrugerne.
Det går lidt den forkerte vej for AR. Godtnok har vi 8c, men det er jo ikke et produkt for os “normale”, med et begrænset budget, og behov for et dagligt transportmiddel lidt ud over det sædvanlige.
MiTo GTA’en ville sikkert prismæssigt stadig være udenfor mit budget, men dog ikke mere end, at et brugt eksemplar ville være indenfor rækkevidde.Håber AR kommer på bedre tanker. Måske en civil aktion fra verdens AR klubber kunne hjælpe 🙂
23. July 2009 at 8:01 #9890Vernon PedersenParticipantMon ikke vi skal tage det roligt – det er da muligt den er udsat lidt pga. “vigende” marked.
Det er “agurke tid” jurnalisterne leder efter noget spændende (eller sørgeligt) – bar det sælger så behøver der ikke at være så meget “kød på” 🙂Når det så er sagt er det ikke lige i “tidens ånd” at lave højtydende (læs: sjove) biler B)
mvh
oo=v=oo
Vernon P.23. July 2009 at 17:35 #9894Troels NielsenParticipantHåber det er en and.
Kunne godt se mig selv i et let brugt eksemplar med en passende afskrivning om et par år.. 😉
23. July 2009 at 18:08 #9895AnonymousInactive:huh: NEJ – den er desværre heller ikke lige til mit budget, medmindre der opstår overraskelser på lottokuponen.. :woohoo:
…men derfor er jeg alligevel ked af, hvis det bliver alvor at droppe en GTA-version. Efter man også er trådt ud af motorsport, er det efterhånden blevet lidt småt med profileringen af det sportslige hjerte, som Alfa Romeo i mine øjne bør stå for.
Men mon ikke nogle tuningsfirmaer så griber chancen, – for lige netop den model tigger og ber da om at blive bygget i en rigtig “ringtool” version… :kiss:
24. July 2009 at 9:28 #9898AnonymousInactiveDet er godt nok ærgerligt.
Nu havde jeg regnet med at skulle have ny bil for første gang i 30 år (min seneste nye var en gul Alfasud 1.5 Super 1979). Siden da har jeg kun købt fem brugte biler, hvoraf jeg har de fire endnu.
Med MiTo GTA ville vi for første gang siden 60’erne have en model, der ville være helt i toppen af sin klasse.
I gamle dage var Alfa Romeo forud. De havde avanceret motorkonstruktion, skivebremser, 5 gear m.v. lang tid førend konkurrenterne. Men det er altså mange år siden. Dengang var en BMW blot en ”fattigmands-Alfa Romeo”.
Eksempler, der viser, at det har været galt længe:
– I 1975 præsenterede VW sin Golf GTI med 110 hk. Alfa Romeo havde en Alfasud 1.2 ti med 68 hk. I 1977 kom 1.3 ti med 75 hk og i 1978 kom 1.5 ti med 85 hk. Det tyske firma Gleich lavede som plaster på såret en serie på 2×500 stk. (Sud og Sprint) med ”garanteret 106 hk”, og Alfasud’en kunne følge en Golf GTI, og Sprint’en kunne følge en Scirocco GTI. Ja, i test var de endda lidt hurtigere end VW’erne.
– I 1983 opgraderede Alfa Romeo sin Sprint til 105 hk, men samtidig præsenterede VW sin Scirocco 1.8 16V med 139 hk. I 1987 fik Alfa Sprint 118 hk.
– I 1990 fik vi Alfa 33 1.7 16V med 132 hk, men da havde VW Golf G60 allerede 160 hk.
– Alfa Romeo har tillige aldrig haft ordentlige modspil til BMW’s M-modeller (startende med M3 200 hk i 1986. Vi kunne få en 75 Evo med 155 hk).
Vi har i mange år måttet nøjes med at være tilfredse med de ”bløde værdier”: Gode køreegenskaber, karakter, god lyd, (ofte) godt design og stil. Med Alfa MiTo GTA ville vi for første gang i lang tid have en model, der også kunne konkurrere på de ”hårde værdier”.
Lad os håbe, at der kun er tale om en udsættelse. De kan bare se at få bygget bilen. Den er jo færdigudviklet inkl. den nye motor, som vi også finder i Alfa 159. Jeg er sikker på, at der nok skal blive solgt et pænt antal uanset finanskrise. Andre mærker præsenterer også vilde biler i disse tider (blot som eksempler: Audi TT RS 340 hk, snart ny Audi RS3 340 hk og RS4 450 hk, offroaderne BMW X5 M og X6 M med 555 hk, Ford Focus RS 305 hk, Mercedes E 63 AMG 525 hk, Nissan GTR 486 hk, Opel Insignia OPC 325 hk, VW Scirocco og Golf R20 272 hk).
Mon jeg skal skrive et brev ned til fabrikken på vegne af alle Alfister, der beklager, at MiTo GTA åbenbart ikke er på vej?
Mvh
Peter D24. July 2009 at 12:04 #9899Vernon PedersenParticipantPeter Dyrelund skrev:
quote :Mon jeg skal skrive et brev ned til fabrikken på vegne af alle Alfister, der beklager, at MiTo GTA åbenbart ikke er på vej?Mvh
Peter DGo’idé! 😉
mvh
oo=v=oo
Vernon P.24. July 2009 at 19:36 #9901Henrik PetersenParticipantFinanskrise eller ej, så er der altid et marked for den type biler. Hvorfor lade de andre fabrikker få det marked for dem selv ? Det er da bare med at få sendt den model på gaden ASAP !
24. July 2009 at 22:00 #9904Helle Justesen & Ole JørgensenParticipantJeg er sikker på at jeg ikke vil bruge så mange penge på en Grande punto med turbo, selvom den er i Alfa klæder.
Men lad os håbe at “Milano” overrasker positivt når den kommer på gaden. Selvom der umiddelbart også er lidt for meget Fiat over den, efter min smag.
Ole
25. July 2009 at 7:36 #9906Vernon PedersenParticipantOle: Mener du virklig der er for meget FIAT over Milano?
Hverken instrumentbord (interiør) eller udvendige dele deler så meget som en skrue (ja ja det er måske så meget sagt 🙂 ) – Jeg mener både MiTo og Milano på bedste vis skiller sig ud fra det “fedrende ophav” lagt bedre en den for længst accepteret Alfa 155.
mvh
oo=v=oo
Vernon P.25. July 2009 at 17:11 #9907Troels NielsenParticipantgod idé at Peter skriver til Torino asap..
Jeg har kørt både Grande Punto og Mito, og synes ikke at de kan sammenlignes..
vi må bare acceptere at udviklingsomkostningerne nu om dage er så store, at der skal deles platforme.
Jeg skifter til fiat den dag jeg ikke længere synes at forskellen er tilstede. Det er den stadigvæk, når det gælder GP og Mito
25. July 2009 at 19:07 #9909Arvid DannevangParticipantJeg er også klar med en underskrift på det brev… :angry:
27. July 2009 at 8:44 #9914Jan Stelsig DahlsgaardParticipantMåske man kunne stable en eller anden international web-reaktion på banen. Det kan ikke blot være os her i DK, der begræder den beslutning.
27. July 2009 at 8:52 #9916AnonymousInactivePeter Dyrelund skrev:
quote :Med MiTo GTA ville vi for første gang siden 60’erne have en model, der ville være helt i toppen af sin klasse.Ja – der er jeg helt enig, og jeg synes ikke argumenterne om finanskrise holder, i forhold til det løft det ville give mærket netop at være med helt fremme, og forhåbentlig opnå en masse positiv (og gratis) omtale i alverdens motorpresse, bilblade m.m.. – og mon den ville sælge så dårligt, – det ville jo netop blive en “hurtig” bil, i fht. sin pris/størrelse B)
🙂 Lige præcis hvad Alfa Romeo har brug for i øjeblikket!Kan det mon tænkes at have en sammenhæng med erklæringerne om, at Abarth fremover skal promoveres som koncernens sportslige “brand” i segmentet for de mindre biler ? :S
27. July 2009 at 14:11 #9917Dennis Effert JonassenParticipantJan Stelsig Dahlsgaard skrev:
quote :Måske man kunne stable en eller anden international web-reaktion på banen. Det kan ikke blot være os her i DK, der begræder den beslutning.Hej
På http://www.alfisti.com har der været henvisning til en netop startede facebookgruppe for at Mito GTA, skal produceres.
Prøv at søg på følgende:
Sauvons l’Alfa MiTo GTA – Save The Alfa MiTo GTA – Salviamo l’Alfa MiTo GTA
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.