- This topic has 21 replies, 11 voices, and was last updated 15 years, 6 months ago by .
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Alfa Forum › Type 955 – MiTo › Mito GTA droppet!!
Det var rar læsning – så er det bare spørgsmålet om den komme sidst i dette år eller næste år. :huh:
Vi har i dag fået at vide fra FGA:
“Har godt set citatet med GTA. Jeg har det ikke officielt fra Alfa – men jeg ved med 100% sikkerhed at den ikke er i modelprogram-planen for næste år.. Desværre…”
Mvh
oo=v=oo
Vernon P.
Her er Facebook-adressen:
– med foreløbig 191 medlemmer. Jeg har forsøgt at sende den rundt til 31 Facebook-alfister, – men som så ofte skete der fejl… :unsure:
Vernon Pedersen skrev:
Fra hvem?
Ole Jørgensen skrev:
Fiat Group Automobiles Denmark A/S :whistle:
Jeg har i dag fået præciseret fra importøren, at når de skriver, at MiTo GTA ikke er i modelprogram-planen for “næste år”, så menes der kalenderåret 2010 (og ikke et år fra nu, eller f.eks. fra fabriksferien i august 2009 og til næste fabriksferie i 2010).
Men den kan naturligvis heller ikke være i 2010-programmet, hvis situationen er, at fabrikken endnu ikke har besluttet, om de vil færdigudvikle den og sætte den i produktion. Så kommer vi til 2011 eller senere.
Det er i øvrigt en afvigelse fra tidligere oplysninger. Ved den oprindelige pressepræsentation af de almindelige MiTo’er fortalte Luca de Meo, at der ville komme en GTA (230 hk) i 2009, og ved præsentationen af GTA Concept i Genève i marts 2009 blev det – så vidt jeg husker – oplyst, at bilen ville gå i produktion inden udgangen af 2009. Ingen oplysninger om det ville blive med de oprindeligt lovede 230 hk eller de 240 hk fra concept-udgaven.
Så situationen er ganske givet, at færdiggørelsen af GTA’en er sat i stå, og at det ikke er besluttet hverken OM eller HVORNÅR GTA’en skal i produktion.
Vi må vente – eller rettere forsøge at påvirke fabrikken til en positiv beslutning.
mvh
Peter D