Home › Forums › Hjemmesideforum › Debat og Spørgsmål › Modeldatabase på alfaklub.dk
- This topic has 14 replies, 6 voices, and was last updated 8 years, 4 months ago by
Anonymous.
-
AuthorPosts
-
12. December 2009 at 19:21 #4742
Lars R. Nissen
KeymasterNu har vi (igen) fået vores omvandrende Alfa-leksikon, Peter D, til at kigge på modeldatabasen her på hjemmesiden – den I bruger til opslag under “Bil(er)” på jeres medlemsprofil.
Det er der kommet adskillige rettelser og tilføjelser ud af (heriblandt de nye modeller med 1750 TBi motoren).
Hvis der mod forventning stadig er modeller I mangler eller detaljer I syntes er forkerte, må I endelig sige til!
Jeg vil opfordre alle til (også) at holde jeres bilpark opdateret på jeres medlemsprofil, så vi kan have et retvisende billede af den samlede bestand af Alfa Romeoer i klubben. Det er derfor også vigtigt at man “nøjes” med at angive sin nuværende bilpark, og ikke bruger funktionen til at liste hele Alfa-historikken. 😉
Hvis I er i tvivl om hvordan bilparken opdateres, kan jeg anbefale at læse tråden “Oplysninger om din(e) Alfa(er) på alfaklub.dk ” 🙂
20. October 2013 at 14:39 #18036Lars R. Nissen
KeymasterNu er vores modeldatabase igen blevet opdateret.
Primært med de efterhånden mange varianter af hhv. Mito og Giulietta …
28. October 2016 at 3:50 #29370Lars R. Nissen
Keymasterquote Lars R. Nissen” post=11533:Primært med de efterhånden mange varianter af hhv. Mito og Giulietta …Nu er der kommet endnu flere varianter af de to modeller :huh:
… og hvis du er en af de heldige, kan du nu også registrere din Giulia (952) :woohoo:
Det er observeret, at enkelte medlemmer bruger funktionaliteten “Dine biler” til, at opremse deres Alfa-historik. Altså også biler de ikke længere er i besiddelse af. Lad venligst være med det ! Disse registreringer bruges bl.a. til, at føre statistik over klubbens “beholdning” af biler. Så den bliver noget misvisende, når forlængst solgte biler indgår … :blink:
28. October 2016 at 14:57 #29372Anonymous
Inactivequote Lars R. Nissen” post=24279:Det er observeret, at enkelte medlemmer bruger funktionaliteten “Dine biler” til, at opremse deres Alfa-historik. Altså også biler de ikke længere er i besiddelse af. Lad venligst være med det ! Disse registreringer bruges bl.a. til, at føre statistik over klubbens “beholdning” af biler. Så den bliver noget misvisende, når forlængst solgte biler indgår … :blink:Sorry, det skal ikke ske igen.:blush:
29. October 2016 at 5:19 #29375Anonymous
InactiveJeg må desværre også krybe til korset, men det er også rettet nu.
Desværre brændte motoren af i min Giulietta 2.0 JTDm 140 hk i sidste uge 🙁 , så den har jeg desværre også slettet. Den skulle ellers have holdt til jeg kan få en Guilia.29. October 2016 at 7:23 #29376Anonymous
Inactivequote Jeppe Vamberg” post=24284:Desværre brændte motoren af i min Giulietta 2.0 JTDm 140 hk i sidste uge 🙁 , så den har jeg desværre også slettet. Den skulle ellers have holdt til jeg kan få en Guilia.Jøsses! :ohmy:
(og jeg håber, at den er leaset. Er årsagen kendt?)PS. Tip: Gi = J 😉
29. October 2016 at 8:23 #29378Lars R. Nissen
Keymasterquote Jeppe Vamberg” post=24284:Desværre brændte motoren af i min Giulietta 2.0 JTDm 140 hk i sidste uge 🙁 , så den har jeg desværre også slettet.Det var godt nok en noget kedelig baggrund, for at opdatere sin liste :ohmy:
29. October 2016 at 11:38 #29380Anonymous
Inactivequote Thomas Lund Nielsen” post=24285:quote Jeppe Vamberg” post=24284:Desværre brændte motoren af i min Giulietta 2.0 JTDm 140 hk i sidste uge 🙁 , så den har jeg desværre også slettet. Den skulle ellers have holdt til jeg kan få en Guilia.Jøsses! :ohmy:
(og jeg håber, at den er leaset. Er årsagen kendt?)PS. Tip: Gi = J 😉
Der knækkede et ventilhoved som kom med ind i cylinderen, hvilket betød at cylindervægge og stempel blev præget og dyse blev ca. 30 mm. kortere.
Jeg ved ikke hvorfor ventilhovedet knækkede, bilen havde kørt 227.000 km og passet med service.
Jeg skulle have ny motor i med den diagnose, hvorfor jeg valgte at sælge den som den stod.
Jeg har købt en “fornuftig” overgangsbil indtil jeg kan lave en god handel på en Giulia.29. October 2016 at 13:40 #29382Anonymous
Inactivequote Jeppe Vamberg” post=24290:Jeg ved ikke hvorfor ventilhovedet knækkede, bilen havde kørt 227.000 km og passet med service.Så er der nok tale om “wear and tear”, men en trist historie uanset hvad.
29. October 2016 at 15:23 #29390Anonymous
InactiveJA, jeg er sq træt af at skulle af med den. Den var blevet optimeret ved Per Mai til 174hk :woohoo: og 434Nm 👿
29. October 2016 at 15:27 #29391Anonymous
Inactivequote Jeppe Vamberg” post=24300:JA, jeg er sq træt af at skulle af med den. Den var blever optimeret ved Per Mai til 174hk :woohoo: og 434Nm 👿Jeg skal forbi Galten i foråret med min.:)
29. October 2016 at 15:32 #29393Morten Svendsen
ParticipantHusk nu lige hvad tråden drejer sig om ! Man kan altid oprette en ny vedr. det relevante emne 😉
29. October 2016 at 16:13 #29395Anonymous
Inactivequote Morten Svendsen” post=24303:Husk nu lige hvad tråden drejer sig om ! Man kan altid oprette en ny vedr. det relevante emne 😉Det er rigtig Morten, men nogle gange render det af med os Alfister :silly: :silly: Jeg beklager :whistle:
30. October 2016 at 9:54 #29400Anonymous
Inactivequote Jeppe Vamberg” post=24300:JA, jeg er sq træt af at skulle af med den. Den var blevet optimeret ved Per Mai til 174hk :woohoo: og 434Nm 👿Humm, det kunne have noget med tabet af ventilhovedet at gøre.
30. October 2016 at 10:11 #29401Anonymous
InactiveTjaa, men ikke efter hvad jeg er blevet oplyst af forskellige mekanikere, optimeringen vil mere påvirke kobling og trækstænger. De mener det er en udefra kommende påvirkning, evt. noget plastic som skulle være knækket af ved nogle spjæld i manifolden, eller at tandhjulene ikke stod som de skulle, da tandremmen blev skiftet, men blev opdaget og rettet inden jeg fik bilen tilbage. Alt sammen realistiske teorier, men med bilens alder og km stand er der desværre kun mig til at betale.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.