Modeldatabase på alfaklub.dk

Home Forums Hjemmesideforum Debat og Spørgsmål Modeldatabase på alfaklub.dk

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • Author
    Lars R. Nissen
    Keymaster

Nu har vi (igen) fået vores omvandrende Alfa-leksikon, Peter D, til at kigge på modeldatabasen her på hjemmesiden – den I bruger til opslag under “Bil(er)” på jeres medlemsprofil.

Det er der kommet adskillige rettelser og tilføjelser ud af (heriblandt de nye modeller med 1750 TBi motoren).

Hvis der mod forventning stadig er modeller I mangler eller detaljer I syntes er forkerte, må I endelig sige til!

Jeg vil opfordre alle til (også) at holde jeres bilpark opdateret på jeres medlemsprofil, så vi kan have et retvisende billede af den samlede bestand af Alfa Romeoer i klubben. Det er derfor også vigtigt at man “nøjes” med at angive sin nuværende bilpark, og ikke bruger funktionen til at liste hele Alfa-historikken. 😉

Hvis I er i tvivl om hvordan bilparken opdateres, kan jeg anbefale at læse tråden “Oplysninger om din(e) Alfa(er) på alfaklub.dk ” 🙂

Lars R. Nissen
    Keymaster

Nu er vores modeldatabase igen blevet opdateret.

Primært med de efterhånden mange varianter af hhv. Mito og Giulietta …

Lars R. Nissen
    Keymaster
    quote Lars R. Nissen” post=11533:

Primært med de efterhånden mange varianter af hhv. Mito og Giulietta …

Nu er der kommet endnu flere varianter af de to modeller :huh:

… og hvis du er en af de heldige, kan du nu også registrere din Giulia (952) :woohoo:

Det er observeret, at enkelte medlemmer bruger funktionaliteten “Dine biler” til, at opremse deres Alfa-historik. Altså også biler de ikke længere er i besiddelse af. Lad venligst være med det ! Disse registreringer bruges bl.a. til, at føre statistik over klubbens “beholdning” af biler. Så den bliver noget misvisende, når forlængst solgte biler indgår … :blink:

Anonymous
    Inactive
    quote Lars R. Nissen” post=24279:

Det er observeret, at enkelte medlemmer bruger funktionaliteten “Dine biler” til, at opremse deres Alfa-historik. Altså også biler de ikke længere er i besiddelse af. Lad venligst være med det ! Disse registreringer bruges bl.a. til, at føre statistik over klubbens “beholdning” af biler. Så den bliver noget misvisende, når forlængst solgte biler indgår … :blink:

Sorry, det skal ikke ske igen.:blush:

Anonymous
    Inactive

Jeg må desværre også krybe til korset, men det er også rettet nu.
    Desværre brændte motoren af i min Giulietta 2.0 JTDm 140 hk i sidste uge 🙁 , så den har jeg desværre også slettet. Den skulle ellers have holdt til jeg kan få en Guilia.

Anonymous
    Inactive
    quote Jeppe Vamberg” post=24284:

Desværre brændte motoren af i min Giulietta 2.0 JTDm 140 hk i sidste uge 🙁 , så den har jeg desværre også slettet. Den skulle ellers have holdt til jeg kan få en Guilia.

Jøsses! :ohmy:
    (og jeg håber, at den er leaset. Er årsagen kendt?)

PS. Tip: Gi = J 😉

Lars R. Nissen
    Keymaster

Desværre brændte motoren af i min Giulietta 2.0 JTDm 140 hk i sidste uge 🙁 , så den har jeg desværre også slettet.

Det var godt nok en noget kedelig baggrund, for at opdatere sin liste :ohmy:

Anonymous
    Inactive
    quote Thomas Lund Nielsen” post=24285:

Jøsses! :ohmy:
    (og jeg håber, at den er leaset. Er årsagen kendt?)

PS. Tip: Gi = J 😉

Der knækkede et ventilhoved som kom med ind i cylinderen, hvilket betød at cylindervægge og stempel blev præget og dyse blev ca. 30 mm. kortere.
    Jeg ved ikke hvorfor ventilhovedet knækkede, bilen havde kørt 227.000 km og passet med service.
    Jeg skulle have ny motor i med den diagnose, hvorfor jeg valgte at sælge den som den stod.
    Jeg har købt en “fornuftig” overgangsbil indtil jeg kan lave en god handel på en Giulia.

Anonymous
    Inactive
    quote Jeppe Vamberg” post=24290:

Jeg ved ikke hvorfor ventilhovedet knækkede, bilen havde kørt 227.000 km og passet med service.

Så er der nok tale om “wear and tear”, men en trist historie uanset hvad.

Anonymous
    Inactive

JA, jeg er sq træt af at skulle af med den. Den var blevet optimeret ved Per Mai til 174hk :woohoo: og 434Nm 👿

Anonymous
    Inactive
    quote Jeppe Vamberg” post=24300:

JA, jeg er sq træt af at skulle af med den. Den var blever optimeret ved Per Mai til 174hk :woohoo: og 434Nm 👿

Jeg skal forbi Galten i foråret med min.:)

Morten Svendsen
    Participant

Husk nu lige hvad tråden drejer sig om ! Man kan altid oprette en ny vedr. det relevante emne 😉

Anonymous
    Inactive
    quote Morten Svendsen” post=24303:

Husk nu lige hvad tråden drejer sig om ! Man kan altid oprette en ny vedr. det relevante emne 😉

Det er rigtig Morten, men nogle gange render det af med os Alfister :silly: :silly: Jeg beklager :whistle:

Anonymous
    Inactive
    quote Jeppe Vamberg” post=24300:

JA, jeg er sq træt af at skulle af med den. Den var blevet optimeret ved Per Mai til 174hk :woohoo: og 434Nm 👿

Humm, det kunne have noget med tabet af ventilhovedet at gøre.

Anonymous
    Inactive

Tjaa, men ikke efter hvad jeg er blevet oplyst af forskellige mekanikere, optimeringen vil mere påvirke kobling og trækstænger. De mener det er en udefra kommende påvirkning, evt. noget plastic som skulle være knækket af ved nogle spjæld i manifolden, eller at tandhjulene ikke stod som de skulle, da tandremmen blev skiftet, men blev opdaget og rettet inden jeg fik bilen tilbage. Alt sammen realistiske teorier, men med bilens alder og km stand er der desværre kun mig til at betale.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.