Motorudsætter.

Home Forums Alfa Forum Type 930 – 145 og 146 Motorudsætter.

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Ole Rask
    Participant

Kære Alfister.

Min 1.6 TS motor er begyndt at sætte ud efter ca. 200 km. kørsel.
    Det mærkes som en lille djævel i motorrummet står med en afbryder og laver sluk-tænd med mellemrum. Motoren fortsætter uanfægtet efter denne ultrakorte udsætter, men det fortsætter med mellemrum.
    Lambdasonden er ny. Er hastigheden under 80, kører den som den skal.
    Speedometer og O-tæller falder ikke under udsætterne.

Hvem har evt. en løsning på problemet??

Vernon Pedersen
    Participant

Det lyder som et tändningsproblem – er det så simpelt som “gode gamle tändrör” ?
    mv
    oo=v=oo
    Vernon P.

Ole Rask
    Participant

Jeg har ikke skiftet tændrør i forsøget på at udbedre defekten, idet disse blev skiftet sidste forår, men muligheden er da værd at prøve:)

Anonymous
    Inactive

Mojn Ole.
    Det kunne være krumtapføler eller knastføler der svigter når de bliver varme. Har ofte haft det ved motorcykler. Det kan måles med et Picoscob. Man kan simolere det ved at varme føleren op med en varmepistol og måle medstanden eller se pulsen på scobet under kørsel.

Ole Rask
    Participant

Hej Christian.

Den havde jeg ikke tænkt på, men jeg tror jeg starter med tændspole og tændrør, idet problemet nu også opstår ved 65 km/t, evt. trykslange ved masseluftføleren.

Måske skulle jeg have oplyst, at motoren har kørt 180.000, at den for et år siden blev boret op, nyt topstykke, nye ventiler og stempler (skade efter fugt i et tændrørshul og fastrustet tændrør) samt ny knastfordeler hjul.
    Motoren har kørt fremragende siden da.

Ole Rask
    Participant

Hej igen

Så er problemet løst. Alle fire tændspoler er udskiftet. Her konstateredes, at der var revner på alle fire tændspoler.
    Har ikke svaret før, idet jeg lige ville sikre mig, at det virkede.

Tak for svarene:)

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.