Nakkestøtter og radiomodtagelse

Home Forums Alfa Forum Type 939 – 159, Brera og Spider Nakkestøtter og radiomodtagelse

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Anonymous
    Inactive

Hej Alfaforum.

Jeg har lige 2 spørgsmål, som jeg håber at I kan hjælpe med at besvare ;o)

1: Da jeg købt min Alfa 159 TBI SW var der isat nogle dvd skærme i nakkestøtterne, som jeg bad forhandlere om at tage ud, og samtidig bestille nogle nye nakkestøtter i originalfarven. Forhandleren har været utrolig lang tid om at skaffe nakkestøtterne, og jeg har endnu ikke hørt noget fra ham endnu (Vi købte bilen først i juni) Kan det virkelig passe, at man ikke få en så basal ting?

2: Min radio har utrolig dårlig forbindelse, og kan kun tage lokalradiostationer, og hverken P3 eller lignende ( Der er blevet sat et navigationssystem i bilen fra Pioneer model AVCI Z118 BT) Kan det have noget med problemet at gøre, eller kan det være antenne der er i stykker?

Mvh. Daniel

Vernon Pedersen
    Participant

Det lyder mærkeligt med nakkestøtten :unsure:

Radio – prøv at skrue antennen (kun pisken) af – der kan være ir – prøv at renes det af med noget fx. WD40.

Prøv også og se om din radio er sat op til kun at modtage lokale stationer – det mener jeg jeg har hør før – min Pioneer AVIC 3 har en funktion derhedder “local”

Hej
    Ang dårlig modtagelse havde jeg samme problem på min 159 sw, købte ny pisk og rensede gevindet på foden uden det hjalp. fik efterfølgende skiftet det hele, det løste problemet. 772 kr inkl original antenne 🙂

Anonymous
    Inactive

Hej Lars.

Når du skriver at du fik skiftet det hele, hvad betyder det så? ;o)

Brugte du et aut. værksted, eller er det er operation, som ethvert værksted kan lave?

Anonymous
    Inactive

Hej Vernon.

Jeg har prøvet at se, om der er ir i antennen, men den ser ud som ny.

Mht. nakkestøtterne har jeg fået oplyst hos en aut. forhandler, at fabrikken først går igang med at producere, når de har en bestemt antal bestillinger – De koster kr. 3.600,- for 2 stykker 🙁 – Jeg har fået forhandleren til at isætte dvd skærmene så det ikke bare er skumgummi man ser.

Hej Daniel.
    Med det hele mener jeg en ny komplet antenne….fod og pisk,original Alfa.
    Loftbeklædningen skal ned i bag.
    Det var Toyota i Ikast der skiftede den (de har en mekker jeg har tillid til)Antennen havde de på lager i Herning 🙂

Anonymous
    Inactive
    quote Daniel Green” post=14902:

Min radio har utrolig dårlig forbindelse, og kan kun tage lokalradiostationer, og hverken P3 eller lignende ( Der er blevet sat et navigationssystem i bilen fra Pioneer model AVCI Z118 BT) Kan det have noget med problemet at gøre, eller kan det være antenne der er i stykker?

Ved ikke om du har fået løst problemet, men jeg havde samme problem på min Giulietta. Det viste sig, at der var trængt vand ned i et lille print, der sidder under antennefoden pga. en defekt pakning. Jeg fik udskiftet antenne inkl. fod på garantien, og nu spiller radioen igen som den skal!

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.