Home › Forums › Klubforum › Internationale arrangementer › Nürburgring
- This topic has 48 replies, 12 voices, and was last updated 13 years, 9 months ago by
Anonymous.
-
AuthorPosts
-
18. May 2010 at 5:44 #11210
Anonymous
InactiveHenrik, tak for de rigtig mange gode billeder fra ringen, så endda en Alfa 8C.:)
Og Nissen var igen på kørerkursus. Han må snart være udlært racerkører. 😉
18. May 2010 at 9:51 #11211Lars R. Nissen
KeymasterOle Jørgensen skrev:
quote :Han må snart være udlært racerkører. 😉Nja, det er jeg ikke sikker på, at man sådan “bare lige” bliver dernede – med mindre man er Peter D … 😉
… men et par “tips”, kan man vel altid komme med:
For at mindske friktionen i sving – brug kun et (eller to) hjul
Brug “naturen” til at sløre din tilstedeværelse
Et enkelt “dap” på bremsen, kan dog godt hjælpe i nogle situationer
Hvis alt andet glipper, gør dig så lille som muligt
:laugh: :laugh: :laugh:
18. May 2010 at 16:05 #11213Anonymous
InactiveTak for tips. :laugh:
Er det ikke Roboz’s Alfa Spider, der kun “bruger et (eller to) hjul” – så deltog han også i kørekursuset?
18. May 2010 at 16:33 #11214Lars R. Nissen
KeymasterAlle fire “illustrationer” er af deltagere i den traditionelle Pilgrimstur, der foregik i umiddelbar forlængelse af kørekurset:
– Peters Spider
– Kenneths 147
– Min 156
– Henriks 500Sikkert med de respektive ejere bage rattet … 🙂
24. May 2010 at 8:50 #11231Anonymous
InactiveEn lille video fra banen, godt nok ikke i en Alfa Romeo, men det går rimeligt stærkt.
24. May 2010 at 12:04 #11233Henrik Petersen
Participant30. May 2010 at 9:19 #11243John Larsen
ParticipantHa Ha – Lars
Det ligner jo du har 14″ foran og 18 bagpå – sådan så den ikke ud i går :woohoo:
30. May 2010 at 9:39 #11244Lars R. Nissen
KeymasterJohn Larsen skrev:
quote :Det ligner jo du har 14″ foran og 18 bagpå – sådan så den ikke ud i går :woohoo:Nix. Der er 17″ i begge ender – men mine bremser ser ud til at fungere … :laugh:
30. May 2010 at 10:04 #11245Anonymous
InactiveFilmen (i Henriks indlæg) inboard fra afslutningsprøven på Scuderia Hanseat kørekursus viser fint de linier, vi lærer. Vedkommende blev generelt nr. 9 af 300. Det er en hollænder i en Porsche 997 GT2. Det er én af dem med skub i (520 hk så vidt jeg husker).
Bemærk også, hvordan han angriber svingene forholdsvis behersket, men med fuld pedal ud af svingene, så man opnår maks. fart på de lige strækninger.
mvh
Peter D30. May 2010 at 18:43 #11247Anonymous
InactiveJa, han kører nogle fine rene linier, ramme apex-punkterne godt og umiddelbart ingen slinger i valsen. Selvom det er en hurtig tid og der køres meget stærkt mange steder, kan man tydelig se, at han har respekt for banen, men også bilen – han tager selvfølgelig ingen risiko. Flot kørsel.
Det er helt sikkert en video, som jeg nok vil se flere gange for ikke at glemme denne fantastiske bane.:)
2. June 2010 at 19:06 #11253Kenneth Klinge
ParticipantHvad er nu det, Ole????
Du glemmer da i Sløjfen. Hvis du gør, må du jo tage med derned næste år.3. June 2010 at 15:24 #11256Anonymous
InactiveKenneth, jeg satser stærk på at deltage næste år. 😉
3. June 2010 at 16:34 #11257Lars R. Nissen
KeymasterOle Jørgensen skrev:
quote :Kenneth, jeg satser stærk på at deltage næste år. 😉Gjorde du ikke også det sidste år … ? 😛
21. December 2010 at 20:14 #12026Anonymous
InactiveMed Pilgrimsturen maj 2011 for øje ses her en lidt rystende video med en ilter italiener, som agressivt runder ringen i en Guilietta 1,4 Multiair med 170 hk.
http://www.alvolante.it/news/giulietta_al_nurburgring-382186
23. December 2010 at 9:56 #12029Henrik Petersen
ParticipantDet kan være at vi skal rundt med indsamlingsbøtten først, inden vi kan komme afsted 😛
Det ser ud til at der er lavvande i pengekassen dernede.
http://www.bilbasen.dk/nyheder/nrburgring-i-dyb-krise_ID28695.htm
http://bilmagasinet.dk/article/70889-nurburgring-i-dyb-krise
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.