Ny sportsvogn i officiel pressemeddelse

Home Forums Alfa Forum Andre Alfa Romeoer Ny sportsvogn i officiel pressemeddelse

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 19 total)
  • Author
    Vernon Pedersen
    Participant

Læs hele pressemeddelsen på Alfa Romeo Press

Den kan ses i Geneve de næste par dage 🙂

Mvh
    oo=v=oo
    Vernon P.

Lars R. Nissen
    Keymaster

Så havde rygterne alligevel ret ! :woohoo:

Anonymous
    Inactive

Uha et design, der er rigtig mange smukke detajler. Det virker for mig, som om man har haft modeller fra Lancia og Lotus som forbillede.:)

Troels Nielsen
    Participant

Den er spændende – meget Lotus inspireret design – for mig at se – glæder mig til at se den irl:)

Hvad bliver prisen excl. danske misundelsesafgifter?

Vernon Pedersen
    Participant
    quote Troels Nielsen” post=4780:

Jeg tror for os der skal spørge om den slags – forbilver 4C som en drøm 🙂
    mvh
    oo=v=oo
    Vernon P.

Troels Nielsen
    Participant

Arh hvorfor det?

Den er da oplagt til fleksleasing…

quote Troels Nielsen” post=4780:

I følge BilMagasinet skulle det blive samme priser som Porsche Cayman.

Anonymous
    Inactive

13 og en masse nuller, puha konen bliver ikke rar når man overtrækker 🙂

Hej
    Overvejede bankrøveri eller lån i huset da jeg sidste år så PininFarina Spider prototypen. Med den nye prototype bliver det vist både og. Hvor ville verden dog være smuk og spændende hvis sådanne biler blev sat i produktion.

Troels Nielsen
    Participant

d.v.s at man kan påregne en afskrivning på 600.000 – 700.000 de første par år..

Så tror jeg alligevel hellere at jeg ville flekslease en brugt Ferrari, hvis jeg skulle have sportsvogn.

Vernon Pedersen
    Participant
    quote Troels Nielsen” post=4817:

d.v.s at man kan påregne en afskrivning på 600.000 – 700.000 de første par år…

Hvorfor dog det :huh: – det påregnes at der skal laves max. 1500stk om året – en sportsvogn i den klasse i et relativt lavt produktions tal, og sikkert også nogenlunde økonomisk at holde kørende, er jeg ret sikker på ikke “rasler” ned i pris. som fx. en V6 (eller boxer 6) – det er en 1750 TBi med 200hk som vi kender den fra 159’eren. – den vil aldrig være et problem at få solgt igen

– inderst inde ville jeg da håbe den tabte så meget 🙂 for så ville der ikke gå mange år før der stod en 4C i min garage B)
    mvh
    oo=v=oo
    Vernon P.

Troels Nielsen
    Participant

Var ikke klar over af det var endnu en af de “limitids” Forstår egentlig ikke hvor Fiat forærer en fortjeneste til spekulanter, der straks udbyder bilen på markedet til overpris:( – 8C illustrerer det med al tydelighed-

Ikke desto mindre er det min opfattelse, at det ikke er specielt “eksklusivt” med en motorisering i form af en opgraderet TBI, som spyttes ud i hundredtusinder af eksemplarer i form af 159 og Giulietta.

Vernon Pedersen
    Participant

Det bliver da ikke en limit ed. – 1500 stk. om året af en special bil er vel ikke mere end marked kan bære! – det er selvmord at producere til lager 😉

Det er vel ikke motoren der gør en bil eksklusiv – det er vel helheden!

lotus og mange andre special biler bruger motore fra alm. produktions biler – det kan jeg ikke se noget forkert i.
    – i øvrigt er 1750 TBi’en en af de fineste fra Alfa Romeo i mange år! – der går nok nogle år før den når de tal du taler om – da Alfa Romeo har problemer nok med at nå bare 100.000 biler om året
    – det er de færreste Alfa Romeo der har 1750 TBi’en monteret (lagt de fleste er 1,4 og diesel). – den anvendes ikke i andre biler fra FGA
    – i øvrigt tror jeg ikke engang TBi’en er opdateret til 4C 🙂 – fint for mig, det er med til at holde prisen nede B)

8C er en ener – som naturligt nok er limit ed. da FGA ikke har interesse i at konkurere med sig selv (Ferrari og Maserati) 😉
    mvh
    oo=v=oo
    Vernon P.

Troels Nielsen
    Participant

Fair nok.

Grunden til jeg nævnet de eksorbitante styktal for AR som helhed er, at Piech (VW) og Marcionne (Fiat Group) tilsyneladende i Geneve har indledt en ordkrig om hvor mange AR, der under deres respektive lederskab vil rulle ud i 2014. Tysken siger 400.000 og italianoen 500.000… Kilde: Italiaspeed

Overrasker mig dog at høre, at Cayman, som jo tilsyneladende er benchmark (iflg. BM), kun produceres i ca. 1.500 stk.

4C skal jo også sælges i USA, og så lyder 1.500 stk i mine ører ikke af ret meget.

Troels Nielsen
    Participant

Iflg. Berlingske søndags biltillæg, hvor der er en artikel om 4C, skriver man at der ikke er noget maksimum a la 8C?

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 19 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.