Home › Forums › Alfa Forum › Andre Alfa Romeoer › Ny sportsvogn i officiel pressemeddelse
- This topic has 18 replies, 9 voices, and was last updated 13 years, 11 months ago by
Per H. Nørgaard.
-
AuthorPosts
-
1. March 2011 at 11:48 #5072
Vernon Pedersen
ParticipantLæs hele pressemeddelsen på Alfa Romeo Press
Den kan ses i Geneve de næste par dage 🙂
Mvh
oo=v=oo
Vernon P.1. March 2011 at 15:28 #12255Lars R. Nissen
KeymasterSå havde rygterne alligevel ret ! :woohoo:
1. March 2011 at 16:30 #12257Anonymous
InactiveUha et design, der er rigtig mange smukke detajler. Det virker for mig, som om man har haft modeller fra Lancia og Lotus som forbillede.:)
1. March 2011 at 17:19 #12258Troels Nielsen
ParticipantDen er spændende – meget Lotus inspireret design – for mig at se – glæder mig til at se den irl:)
Hvad bliver prisen excl. danske misundelsesafgifter?
1. March 2011 at 20:02 #12261Vernon Pedersen
Participantquote Troels Nielsen” post=4780:Hvad bliver prisen excl. danske misundelsesafgifter?Jeg tror for os der skal spørge om den slags – forbilver 4C som en drøm 🙂
mvh
oo=v=oo
Vernon P.2. March 2011 at 17:19 #12267Troels Nielsen
ParticipantArh hvorfor det?
Den er da oplagt til fleksleasing…
3. March 2011 at 14:21 #12277Jan Stelsig Dahlsgaard
Participantquote Troels Nielsen” post=4780:Hvad bliver prisen excl. danske misundelsesafgifter?I følge BilMagasinet skulle det blive samme priser som Porsche Cayman.
3. March 2011 at 19:53 #12282Anonymous
Inactive13 og en masse nuller, puha konen bliver ikke rar når man overtrækker 🙂
4. March 2011 at 6:14 #12283Klaus Wedel Berthelsen
Participant5. March 2011 at 5:16 #12289Troels Nielsen
Participantd.v.s at man kan påregne en afskrivning på 600.000 – 700.000 de første par år..
Så tror jeg alligevel hellere at jeg ville flekslease en brugt Ferrari, hvis jeg skulle have sportsvogn.
5. March 2011 at 14:49 #12293Vernon Pedersen
Participantquote Troels Nielsen” post=4817:d.v.s at man kan påregne en afskrivning på 600.000 – 700.000 de første par år…Hvorfor dog det :huh: – det påregnes at der skal laves max. 1500stk om året – en sportsvogn i den klasse i et relativt lavt produktions tal, og sikkert også nogenlunde økonomisk at holde kørende, er jeg ret sikker på ikke “rasler” ned i pris. som fx. en V6 (eller boxer 6) – det er en 1750 TBi med 200hk som vi kender den fra 159’eren. – den vil aldrig være et problem at få solgt igen
– inderst inde ville jeg da håbe den tabte så meget 🙂 for så ville der ikke gå mange år før der stod en 4C i min garage B)
mvh
oo=v=oo
Vernon P.5. March 2011 at 18:05 #12297Troels Nielsen
ParticipantVar ikke klar over af det var endnu en af de “limitids” Forstår egentlig ikke hvor Fiat forærer en fortjeneste til spekulanter, der straks udbyder bilen på markedet til overpris:( – 8C illustrerer det med al tydelighed-
Ikke desto mindre er det min opfattelse, at det ikke er specielt “eksklusivt” med en motorisering i form af en opgraderet TBI, som spyttes ud i hundredtusinder af eksemplarer i form af 159 og Giulietta.
5. March 2011 at 19:11 #12299Vernon Pedersen
ParticipantDet bliver da ikke en limit ed. – 1500 stk. om året af en special bil er vel ikke mere end marked kan bære! – det er selvmord at producere til lager 😉
Det er vel ikke motoren der gør en bil eksklusiv – det er vel helheden!
lotus og mange andre special biler bruger motore fra alm. produktions biler – det kan jeg ikke se noget forkert i.
– i øvrigt er 1750 TBi’en en af de fineste fra Alfa Romeo i mange år! – der går nok nogle år før den når de tal du taler om – da Alfa Romeo har problemer nok med at nå bare 100.000 biler om året
– det er de færreste Alfa Romeo der har 1750 TBi’en monteret (lagt de fleste er 1,4 og diesel). – den anvendes ikke i andre biler fra FGA
– i øvrigt tror jeg ikke engang TBi’en er opdateret til 4C 🙂 – fint for mig, det er med til at holde prisen nede B)8C er en ener – som naturligt nok er limit ed. da FGA ikke har interesse i at konkurere med sig selv (Ferrari og Maserati) 😉
mvh
oo=v=oo
Vernon P.6. March 2011 at 5:22 #12300Troels Nielsen
ParticipantFair nok.
Grunden til jeg nævnet de eksorbitante styktal for AR som helhed er, at Piech (VW) og Marcionne (Fiat Group) tilsyneladende i Geneve har indledt en ordkrig om hvor mange AR, der under deres respektive lederskab vil rulle ud i 2014. Tysken siger 400.000 og italianoen 500.000… Kilde: Italiaspeed
Overrasker mig dog at høre, at Cayman, som jo tilsyneladende er benchmark (iflg. BM), kun produceres i ca. 1.500 stk.
4C skal jo også sælges i USA, og så lyder 1.500 stk i mine ører ikke af ret meget.
6. March 2011 at 9:29 #12301Troels Nielsen
ParticipantIflg. Berlingske søndags biltillæg, hvor der er en artikel om 4C, skriver man at der ikke er noget maksimum a la 8C?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.