Home › Forums › Generelt forum › Alfa Romeo snak › Nyt Alfa museum i Arese 2015 !
- This topic has 9 replies, 4 voices, and was last updated 10 years, 6 months ago by
Anonymous.
-
AuthorPosts
-
9. September 2014 at 9:48 #6377
Torben Jørgensen
ParticipantAlfa-folket kan nu glæde sig. Ifølge september nummeret af det italienske blad Ruoteclassiche oplyses, at der skal bygges nyt Alfa museum i Arese og skal åbne i juli 2015. Her skal være diverse aktiviteter, genskabelse af det historiske samlebånd, showroom for nye modeller, shopping center og testbane. Der er lagt op til noget rigtig stort og nyheden finder nok snart vej til andre bilblade og artikel kan sakses herfra.
Torben9. September 2014 at 13:55 #21241Mogens Kirkegaard Thomsen
ParticipantDagens bedste nyhed.
Så ved jeg allerede hvor næste års sommerferie skal holdes. B)
Tak for info.
Venlig hilsen Mugge.10. September 2014 at 16:30 #21261Anonymous
InactiveTil gengæld er der nok ikke meget tilbage af fabrikken til den tid… 🙁
11. September 2014 at 10:26 #21266Vernon Pedersen
Participantquote Thomas Lund Nielsen” post=15174:Til gengæld er der nok ikke meget tilbage af fabrikken til den tid… 🙁Hvad skulle man gemme sådan nogle gamle fabriksbygninger for? – det vigtigste er vel museet og den gamle hovedbygning 🙂 – alternativt er ingen ting :pinch:
11. September 2014 at 16:34 #21272Anonymous
Inactivequote Vernon Pedersen” post=15180:Hvad skulle man gemme sådan nogle gamle fabriksbygninger for?Af respekt for de mennesker, som skabte legender på dette sted.
Men ja, museet er bedre end ingenting, selvom administrationsbygningen ikke er særlig spændende.
11. September 2014 at 16:56 #21273Torben Jørgensen
ParticipantHovedbygning – administrationsbygning ? Artiklen i Ruoteclassiche oplyser ikke noget om, at bygninger fra det gamle bevares !
Det ser ud som et helt nyt projekt.12. September 2014 at 4:41 #21277Vernon Pedersen
Participantquote Torben Jørgensen” post=15188:Hovedbygning – administrationsbygning ? Artiklen i Ruoteclassiche oplyser ikke noget om, at bygninger fra det gamle bevares !
Det ser ud som et helt nyt projekt.Jeg mener jeg har set nogle projekt tegninger hvor det nuværende museum og bygnings komplekset er bevaret – og i øvrigt fredet.
Thomas – Respekt? – man kan da ikke bare bevare en tom (og iøvrigt trist) fabriksbygning totalt formålsløst – så kan vi aldrig komme videre – tænk hvis vi havde “bevaret” fabriksbygninger i hele DK …. det kunne være kønt :laugh:
12. September 2014 at 4:48 #21278Torben Jørgensen
ParticipantSom skrevet, nævner den italienske artikel ikke noget om nuværende bygninger. I øvrigt mener jeg det er meget optimistisk at opføre et så omfattende byggeri med testbane osv. og love det færdigt til juli 2015 men italienere kan overraske – også så det først bliver i 2016. Alt kan ske dernede.
Forhåbentlig kommer snart en skrivelse om dette projekt fra Alfa Romeo selv med flere detaljer.12. September 2014 at 17:09 #21280Anonymous
Inactive“Thomas – Respekt? – man kan da ikke bare bevare en tom (og iøvrigt trist) fabriksbygning totalt formålsløst – så kan vi aldrig komme videre – tænk hvis vi havde “bevaret” fabriksbygninger i hele DK …. det kunne være kønt”
Vernon, der findes fabriksbygninger med æstetik, historie, sjæl og som derfor er bevaringsværdige. Et godt eksempel er Frichsparken i Aarhus. Jeg mener ikke at hele fabrikken skal bevares, men man kunne bevare de dele, som er ikoniske. Fx Centro Tecnico. Indvendigt kan man gøre som man vil, lave et supermarked, hvad ved jeg. 😉PS Det hele skal vel være klart til Expo 2015 og Alfa Romeos 105 års jubilæum, 24/6 2015, hvor en ny model også skal præsenteres? På trods af at FCA er imod projektet…
PPS Her er et link med omtale af projektet:
http://www.quattroruote.it/news/eventi/2014/07/29/alfa_romeo_e_ufficiale_a_ottobre_partono_i_lavori_per_la_riapertura_del_museo_di_arese_0.html14. September 2014 at 17:06 #21309Anonymous
InactiveDer er billeder af det andet projekt i Arese, parkeringsplads til Expo 2015, shopping center mm. på http://ruoteclassiche.quattroruote.it/notizie/rinasce-laltra-meta-di-arese/
Glædeligvis vil dele af bygningerne blive bevaret, blandt andet Centro Tecnico og Centro Stile.
Det bliver spændende at se det endelige resultat.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.