Home › Forums › Alfa Forum › Type 932 – 156 › P0420 fejl på 2.0 JTS
- This topic has 9 replies, 8 voices, and was last updated 4 years, 7 months ago by
Anonymous.
-
AuthorPosts
-
29. April 2016 at 14:04 #7085
Henrik Leegaard
ParticipantMin 2.0 JTS har periodisk en fejl P0420 for høj signal catalysator 1
Fejlen er temmelig periodisk men kommer ca. 1 gang/måned.
Nogle gange oftere og nogle gange med længere afstand.Jeg har prøvet at se om det skulle være en løs forbindelse ved et af stikkene til lambda sonderne.
Er der nogen der haft samme fejl og eventuelt har en løsning på problemet
30. April 2016 at 5:27 #27502Vernon Pedersen
ParticipantDet er ikke en løs forbindelse – jeg vil tro den så vil skrive “no computede data” – eller ligende, den skriver modsat “very high signal” – det siger mig det er ikke en åben kreds – tvært imod en lukket kreds (kortsluttet) i sensoren – dvs ny sensor!
30. April 2016 at 7:36 #27503Anonymous
InactiveHavde samme problem på min 156 2.0 jts.
Her viste det sig at være ledningen der ikke var lang nok. Så når jeg kørte på ujævn vej så kunne jeg godt få fejlen fordi der blev trukket i stikket.
Jeg fik den næsten med sikkerhed også altid i regnvejr.
En ny længere ledning og fejlen kom ikke igen.
Det er ikke alt der giver mening med en Alfa
30. April 2016 at 8:50 #27507Kim Thoudahl
ParticipantJeg havde samme fejl på min 156. Jeg fik skiftet 3 lambda sonder og forrøret med de to katalysatorer på garantien uden det hjalp – og så opgav jeg sælgeren af bilen, der ellers, i forbindelse med salget, påstod han vidste alt om alfa :-/
Det forsvandt på min bil i forbindelse med jeg skiftede batteri. Så jeg ville starte med at undersøge hvor gammelt batteriet er, før jeg begyndte at skifte lambda sonder hvis jeg var dig.
/Kim19. July 2016 at 15:30 #28234Jørgen Jacobsen
ParticipantHej – jeg ved det er lidt tid siden du har startet tråden. Jeg har haft en Alfa 156 JTS i snart 8 år. Den havde mange udmeldinger mht. katalysator og lambda værdier. Jeg begyndte at bruge højoktan benzin (Shelle V – power er faktisk det eneste i DK). Ingen problemer siden og ca. 1 liter længere på en liter benzin. Det er nærmest selvfinancierende. Det er vel et forsøg værd. – Jørgen – 1438.
19. July 2016 at 17:09 #28235Anonymous
InactiveHej.
Jeg har haft en 156 2,0 jts årg. 2003. Havde samme problem med fejlmelding.
Værkstedet skiftede 3 sonder uden permanent virkning. Lampen er slukket i en periode, og så tænder den.
Værkstedet, autoriseret i Aalborg, mente, at det kunne være nødvendigt med 2 nye katalysatorer.
Da bilen kørte udmærket med lampen tændt, fik jeg den slukket inden bilen skulle til syn.
Men så hørte jeg en sige,: Fyld noget ordentlig benzin på tanken. – og det fik lampen til at slukke efter nogle kilometer. Det var Shell V-power og F24s ekstra gode kalorieholdige dråber.
Ja sådan er der så meget.venlig hilsen Henning Andersen
20. July 2016 at 1:57 #28236Kim Thoudahl
ParticipantJeg kørte udelukkende på V power i flere år, men fik alligevel fejlmeldinger, så V power skader ikke, men det var ikke løsningen i mit tilfælde.
/Kim20. July 2016 at 5:29 #28238Anonymous
InactiveShell w power er ikke fejlårsagen Fejlen skyldes at den går mager eller fed på 1 cylender højst sansynligt en dyse der er sodet til
10. April 2017 at 15:53 #30557Henrik Leegaard
ParticipantBilen har nu kørt længe uden fejl men i dag kom fejlen tilbage.
Da jeg slettede fejlen tjekkede jeg signalet fra de fire lambda sonder (som jeg også har gjort de andre gange fejlen er opstået) for at se om der var nogle umiddelbare fejl.
Jeg kunne se at Lambda 2 signal (after cat) ikke går til 0V som Lambda 1 gør når bilen går tomgang.
Se vedhæftet graf.Betyder det at den trænger til udskiftning?
Og Lambda 2 er det sonden til cylinder 1 og 3 eller sonden til cylinder 2 og 4?
24. July 2020 at 14:06 #35749Anonymous
InactiveSamme fejl i tolv år – nulstiller troligt en gang om måneden ..
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.