Home › Forums › Generelt forum › Historier, ture og andre oplevelser med Alfa Romeo › På ski i Italien
- This topic has 8 replies, 4 voices, and was last updated 13 years, 10 months ago by
Anonymous.
-
AuthorPosts
-
6. December 2009 at 16:15 #4736
Anonymous
InactiveVi er ved at lægge sidste hånd på vores næste skiferie, som selvfølgelig går til Italien 🙂 og vil derfor høre om der er andre alfister som har besøgt Kronplatz i Sydtirol ved Dolimitterne og vil dele ud af deres oplevelser af skisportsstedet?
Jeg har selv store forventninger til turen, udover det skimæssige, da jeg endelig kan få brug for Q4 og mærke hvordan firehjulstrækket arbejder på sneglatte Alpeveje.
Jeg glæder mig til at høres andres beretninger om stedet. 🙂
6. December 2009 at 16:24 #10471Vernon Pedersen
ParticipantJeg kan ikke sige noget om skisportsstedet.
Men Q4 på sne – B) fantastisk 😉
mvh
oo=v=oo
Vernon P.6. December 2009 at 18:12 #10473Anonymous
InactiveVi var på 8 dages skiferie i Kronplatz i Marts 2008. Boede på Hotel Paraccia http://www.paraccia.com i San Viglio di Marebbe med halv pension.
Skiområdet er godt for nybegyndere og også en del for øvede. Det er ikke så stort, men er blevet en del af det kæmpemæssige Dolimiti Superski. Nær vores by kan man komme med skibus til Alta Badia – Canazei-Arabba osv.Husk at købe det store liftkort.
Hotellet er 3 stjernet og med god mad. De arrangerer div. spec. middage og skiudflugt med giude. ( jeg var med 8 italienere en hel dag, rigtigt hyggeligt og fik prøvet nogle gloser) god tur!6. December 2009 at 19:08 #10474Anonymous
InactiveTak for svarene.
Okay, jeg er godt klar over, at det lokale skiområde kun er på ca. 100 km og hurtigt kan køres i gennem, men skal det forstås således, at området mangler lidt udfordrende pister for en erfaren skiløber?
Hvis ja, så må jeg hellere med egen bil (kører helst ikke i bus) køre en tur til Alta Badia og får så sikkert brug for Q4, så hvor langt er der så til Alta Badia?
Jeg har tidligere besøgt Val Gardena og kender godt til Sella Ronda og world cup pisten Saslong til St. Christina, et kanon område. 🙂
6. December 2009 at 19:49 #10475Anonymous
InactiveJa, der er nogle enkelte lange gode sorte piste,men hvis du er meget øvet, er det nok for lidt til en uge. Vi boede som sagt ved den sidste ( eller første om man vil) piste Picolino og kunne tage den gratis bus til Alta Badia ( 20 min-ca. 12 km.)og videre på Stella Ronda.
Vejen fra Kronplatz til Alta Badia er normalt hurtigt fuldstændigt ryttet for sne.
Til marts har vi så valgt at bo i Arabba.
6. December 2009 at 20:32 #10477Anonymous
InactiveTak for info. Det bliver nok nogle køreturer til Alta Badia. 😉
Jeg har selv kun været i Arabba enten ved ski på Sella Ronda’en eller med bil fra Cortina d’ Ampezzo til Val di Fassa og Val Gardena. Så god tur til marts. 🙂
20. December 2009 at 19:17 #10549Anonymous
Inactive2. April 2011 at 10:07 #12410Anonymous
Inactive3. April 2011 at 8:53 #12419Anonymous
InactiveBrera’en ser nu osse godt ud, Ole 🙂
Den bliver kritiseret for tiden, men jeg er sikker på den bliver en Alfa Romeo Klassiker!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.