Pilgrimsturen – Att. arrangørerne

Home Forums Klubforum Internationale arrangementer Pilgrimsturen – Att. arrangørerne

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 43 total)
  • Author
    Anonymous
    Inactive
    Anonymous
    Inactive

Hej Peter, vil det sige, at banen også er lukket lørdag fra 17.30 til 19.30?

Anonymous
    Inactive
    Anonymous
    Inactive

Jeg har i går set denne oplysning om et flyttet BMW-arrangement (flyttet hen til den påtænkte søndag den 10. maj).

Det er klart, at hvis det er rigtigt, at der er lukket for turistkørsel hele søndagen, så tjener det ikke noget formål at tage derned i den weekend.

Jeg venter lige et par dage og prøver at finde ud af, om det er korrekt og endelig fastlagt.

Det er ikke så nemt at finde en “god weekend” (og helst med lidt “hverdagsåbent”, hvor der er lidt bedre “plads” )

Weekenden ugen efter, som Peter K nævner, er ret god, men jeg kan ikke tage derned den weekend, så hvis det skal være dén weekend, så må nogle andre tage over med vores arrangement.

Den mulighed, som jeg har for at deltage og dermed holde lidt styr på tingene og hjælpe deltagerne, er i Pinse-weekenden:

Lørdag, 30.05.09
    13:30 til 19:30
    Touristenfahrten (Nordschleife)

Søndag, 31.05.09
    08:00 til 19:30

Mandag, 01.06.09
    08:00 til 19:30

Reaktioner om, hvad vi bør gøre er velkomne.

mvh
    Peter D

Anonymous
    Inactive
    Anonymous
    Inactive

Pinsen passer også fint for mit vedkommende.

Peter Roboz
    Participant

Hej

Jeg var nede sidste år i pinsen, og problemet er at det var alle andre også. Så både søndag og mandag er propfyldt og hvis der lukkes for banen og man er nødt til at parkere på græsplænen overfor kan det tage mere end 1 time fra de åbner banen til man kan komme ind på den igen. Så vil en alm. weekend med en hverdagsmandag 13-19:30 næsten være at foretrække.

Anonymous
    Inactive

Hej alle

Efter at have spurgt de, som allerede havde tilmeldt sig, er det besluttet, at vi fastholder tidspunktet for Pilgrimsturen, altså 9.-12. maj som det oprindelig var meningen.

Det skal bemærkes, at en hel række danskere fra track-club.dk også kommer derned lørdag-tirsdag, den 9.-12. maj, da de også har fastholdt turen.

Programmet er følgende:

For de ”tidlige” er der afgang hjemmefra tirsdag morgen, den 5. maj:

Kørsel på Nordsløjfe: Tirsdag, kl. 17.15-19.30
    Kørsel på Nordsløjfe: Onsdag, kl. 8.00-19.30

For de andre er der afgang hjemmefra fredag den 8. maj eller lørdag, den 9. maj.

Kørsel på Nordsløjfe: Lørdag, kl. 17.15-19.30
    Kørsel på Nordsløjfe: Søndag, kl. 17.15-19.30
    Kørsel på Nordsløjfe: Mandag, kl. 13.00-19.30

I de nævnte tidsrum (bortset måske fra lørdag aften) vil der være relativt frit på banen, og hvis man regner med 2 omgange i timen, vil det alligevel blive muligt at køre 21 omgange i alt.

Der vil ikke være så meget tid, hvor man ”oser rundt” og kigger på andre deltagere, men de fleste kommer dog i god tid, så man kan kigge lidt i forvejen for perioderne – og selvfølgelig også i perioderne (2 omgange i timen svarer til ca. 20 min. ud af de 60 min.)

Hvis du er meget hurtig, kan du nå at tilmelde dig (skriv til redaktoer@alfaklub.dk), idet jeg skriver den endelige hotelliste i starten af den kommende uge, 17. marts.

Der er følgende muligheder:

– Lørdag-tirsdag, dobbeltværelse på Motorsporthotel, i alt 2.050 kr. (kortere tid ikke mulig, men evt. flere dage i forvejen efter aftale).
    – Lørdag-tirsdag, enkeltværelse på Motorsporthotel, i alt 1.150 kr. (kortere tid ikke mulig, men evt. flere dage i forvejen efter aftale).

– Lørdag-tirsdag, dobbeltværelse hos Penzion Zimmer, men første nat et andet sted i byen, i alt 1.400 kr. (kortere tid mulig, f.eks. hjemkørsel mandag eller ankomst søndag).
    – Lørdag-tirsdag, enkeltværelse hos Penzion Zimmer, men første nat et andet sted i byen, i alt 900 kr. (kortere tid mulig, f.eks. hjemkørsel mandag eller ankomst søndag).

Der vil ikke være noget deltagergebyr.

Venlig hilsen

Peter D
    ARDK

PS: Hvis der er nogle, der vil tage til Spa Italia og være der lørdag, og så køre til Nürburgring og være der søndag, har vi mulighed for at bestille hotel i nærheden af Spa Francorchamps fredag/lørdag, da klubben arrangerer en tur, der KUN omfatter SpaItalia. Man skal så selv sørge for sin overnatning ved Nürburg.

Anonymous
    Inactive

Peter Dyrelund skrev:

quote :

I de nævnte tidsrum (bortset måske fra lørdag aften) vil der være relativt frit på banen, og hvis man regner med 2 omgange i timen, vil det alligevel blive muligt at køre 21 omgange i alt.

Der vil ikke være så meget tid, hvor man ”oser rundt” og kigger på andre deltagere, men de fleste kommer dog i god tid, så man kan kigge lidt i forvejen for perioderne – og selvfølgelig også i perioderne (2 omgange i timen svarer til ca. 20 min. ud af de 60 min.)

Ja, den tur skal man ikke går glip af, selvom der ikke er så meget køretid på banen i år som tidligere år.

For et par år siden havde jeg en ven med på turen og udover oplevelserne på banen, var han ellevild med, at se alle de supersportsvogne på nært hold og at det var helt legalt at tale om biler døgnet rundt.

Det er en rigtig hyggelig tur, hvor man kan lære sig selv og sin bil nærmere at kende på en meget krævende og udfordrende bane. Der køres ikke race, men man lærer at beherske sin bil ved at køre ideal linier, ramme apex-punkter og bremse ned for høj hastighed med ro i bil og sjæl. Når man kører optimalt får man samme følelse, som når man kører et perfekt skiløb ned af pisten – man bliver simpelthen lidt høj.

Så jer der endnu ikke har tilmeldt jer turen – go for it.

Anonymous
    Inactive

Vi har nu fået at vide, at også mandag eftermiddagskørsel på Nordsløjfen er aflyst.

Der er altså kun kørsel 17:15-19:30 hver aften.

På den baggrund har vi aflyst turen. Det er for langt at køre for kun at få nogle aftentimers kørsel.

Der er et par, der har valgt at ombooke til muligheden for at komme tirsdag den 5. maj og køre om aftenen på banen, og så køre hele onsdagen, kl. 8:00-19:30 (dejlig lang dag uden for mange biler), og derefter overvære lidt af kørekurset, som afholdes fra torsdag.

Venlig hilsen
    Peter D

Stefan Vastrup
    Participant

Ohøj!

Jeg nåede ikke at melde mig til (i lighed med sidste år), men overvejer kraftigt at tage derned den 5. og 6 maj. og se lidt Scuderia kørekursus den 7. for derefter at køre hjem igen til store bededagsferien.

Hvor mange er “et par” ?

Stefan

Lars R. Nissen
    Keymaster

Stefan Vastrup skrev:

quote :

Hvor mange er “et par” ?

Det er mig (og en til) ! :cheer:

Men vi kører til Nürburg allerede mandag d. 4. – så skal vi ikke så tidligt op om tirsdagen … :blush:

Du skal være velkommen, til at følges med os.

Stefan Vastrup
    Participant

Cool nok! Skal lige undersøge om jeg med 100% sikkerhed kan holde fra også den 4.

Er denne en til Per i sølvfisken ?? 🙂

Stefan

Lars R. Nissen
    Keymaster

Stefan Vastrup skrev:

quote :

Er denne en til Per i sølvfisken ?? 🙂

Nix! Det er min søster, der vil prøve Ringen i sin lille Lancia :laugh:

Stefan Vastrup
    Participant

Wow. Lyder modigt. Men med en kyndig guide som dig skal det nok gå !

Stefan

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 43 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.