Placering af antenne

Home Forums Alfa Forum Type 167 – 155 Placering af antenne

• This topic has 5 replies, 3 voices, and was last updated 11 years ago by Anonymous.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Anonymous
    Inactive

Jeg er nylig ejer af en 155 2,0 ts 16v. Mit problem ligger i at jeg gerne vil skifte antennekablet, da det godtnok er skidt…. Men hvor slutter det? Den ende radioen sidder i er fundet… 😉

Henrik Leegaard
    Participant

Jeg havde en 155’r for mange år siden og jeg mener at kunne huske at antennen sidder i bagruden.

Så vidt jeg husker så er der også en antenne forstærker, så hvis du har dårlig modtagelse, kan det være at nogen har glemt at tilslutte 12V ledningen til forstærkeren til +12V udgangen på radioen

Anonymous
    Inactive

Først tak for tilbagemeldningen…. Vil det sige at der er, eller burde være, en ledning der skal tilsluttes radioens blå ledning der sender signal ud, til eks en forstærker?? Og ligger den sammen med antennekablet?

John Larsen
    Participant

Har haft 2 stk 155 og rigtig nok sidder antennen i bagruden – husker når man satte varme i elbagruden blev radiosignalet dårligt.
    Ved desværre ikke hvordan man ændre det.

Henrik Leegaard
    Participant

Har googlet det lidt og det skulle være de to øverste tråde i EL bagruden der er antenne.

Antenneforstærkeren skulle ligge under hattehylden og ledningen der leverer 12V til antenneforstærkeren skulle være rød/grøn

Anonymous
    Inactive

Hejsa igen
    Super mange tak for alle de gode svar… Har løst problemet 😉 udskiftningen af radio løste problemet…

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.