Placering af ildslukker

Home Forums Alfa Forum Type 105/115 – Giulia, Giulia GT og Spider Placering af ildslukker

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author

Hej

Veteranforsikringen stiller jo krav om en 2 kg. ildslukker i bilen, så sådan én skal jeg have placeret i min Bertone. Det er jo en halvstor skrummel, som også er tudegrim (ildslukkeren altså 😉 ).
    Hvor har i placeret den, og kan den umiddelbart skrues fast der, eller har i lavet specialbeslag ?

mvh
    Jan

Anonymous
    Inactive

Hej Jan. Jeg blev ikke bedt om/forlangt at montere ildslukker i min Spider, da jeg tegnede forsikringen hos Nordisk Veteranforsikring i 2005.

Erik

John Larsen
    Participant

Jeg har min Spider hos Alm.Brand og der mener jeg heller ikke det er et krav.

Anonymous
    Inactive

Hos Runa er det et krav.

https://www.runa.dk/nyheder/veteranklassiskbilinfo.asp

Min er placeret i fodbrønden bag passagerforsædet. Bagsædet er alligevel kun til pynt. :laugh:

Anonymous
    Inactive

Hvad med at montere et rigtig FIA godkendt slukningsanlæg der kan beholder evt monteres inders inde i bagagerum over bagaksel og så er der kun de tynde alurør – dyser & betjeninghåndtag som nemt kan gemmes af vejen det er lidt dyrere ca 3000 kr + montagearbejde som er enkelt at udføre og så er de typisk på 4 kg så de er mere effektive da udløserhåndtag bør kunne nåes fra førersæde og dyser monters så at de dækker de mest gængse brandsteder som karburator udstødningmanifold kabine og tank

Brandslukker er et krav til alle veteranforsikringer jeg kender, også Nordisk veteran (her) og f.eks. Veteranforsikring Danmark/Thisted (her). Hvis du har en klassiker, kan du godt slippe for brandslukker.

FIA godkendt slukningsanlæg er selvfølgelig det optimale, men der er dog trods alt forskel på 300 og 3000 + montage. Jeg håber aldrig at være så uheldig igen, som jeg var med den forrige bil.

Anonymous
    Inactive

Jeg har lige læst min Alm. Brand, Nordisk Veteran, Police og betingelser, dateret d. 3o.3.2007 igennem. Ildslukker er ikke nævnt noget sted.
    Med det er fornuftigt af have en fastgjort i bilen. I øvrigt, John Larsen, så tror je vi skal have ildslukker når vi kører klassisk udholdenhedsløb:ohmy:

John Larsen
    Participant

Det kan egentlig godt være – Tror nu kun det er førstehjælpskasse samt advarselstrekant der er krav, men kunne nok være fornuftigt med en brandslukker også.

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.