remstrammer giulia veloce

Home Forums Alfa Forum Type 952 – Giulia remstrammer giulia veloce

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • Author
    John Abrahamsen
    Participant

nogen der har skiftet remstrammer på giulia veloce

Anonymous
    Inactive

ikke meget response på denne, men hvorfor spørger du?
    der har været et par sager med uidentificeret motorstøj, men har ikke set nogen endelig løsning ..

John Abrahamsen
    Participant

Har erhvervet et benzin køretøj til næsten 700.000 (Giulia Veloce Q4 T280) og så lyder den som en diesel – det er jeg alvorlig træt af. En ekspert lyttede med stetoskop og dømte rem strammer som årsag, har nu skiftet v-rem ( mærket Mitsubishi) og rem strammer, men det var ikke fejlen.
    I en alu motor forplanter lyden sig, så fejlen kan være svær at finde.
    Bilen har kun kørt 26000 km og godt 3 år – forsøgte at få Alfa til at løse problemet – men nej, kun negativ respons.
    Har hørt noget om, da Mitsubishi producerede denne motor GDI havde de problemer med højtryksdyserne – kunne det være problemet.
    Er min Alfa nummer 5 (146, 155 2,0, 156 2,0, 159 1,75 TBI) – men måske også den sidste!
    Er der nogen, der kan løse dette “diesel lyds problem” fra en 280 HK benzinmotor?

Anonymous
    Inactive

Kom lyden sådan lige med et? Evt. lige efter service?
    Hvis der er en anden olie på og/eller den ikke er toppet helt op, så ville det være det første jeg skiftede.
    Ellers griber FDM sikkert gerne chancen for at tæve løs på FIAT igen igen ..

John Abrahamsen
    Participant

Hej Mikkel
    Al service – original olie og mængde udført hos aut. Alfa service.
    Så det er ikke fejlen, medmindre foreskrevne i instruktionsbog er forkert.
    Er medlem af FDM – så måske ????

Anonymous
    Inactive
    quote John Abrahamsen” post=32388:

Al service – original olie og mængde udført hos aut. Alfa service.
    Så det er ikke fejlen

Større fejl er set, også fra autoriseret værksted ..

Hej John

Lyden fra min Giulia, kan når den er kold også godt minde om lyden fra en “oliebrænder” . Det generer mig nu ikke, for den kører jo fantastisk. Min har rundet 100 K uden problemer, så motoren skal åbenbart lyde sådan. Har du haft andre problemer med din Giulia end motorlyden ?

Ole

John Abrahamsen
    Participant

Hej Ole
    Var det så bare når den er kold – men det er også når den er varm.
    Den holder nogen gange kæft i et par minutter efter lidt længere tur.
    Den der omdrejningsbegrænser, når bilen holder stille, kan man fjerne den ?
    Vh John

John Abrahamsen
    Participant

Hej Ole
    “Diesellyden” når den er kold, kommer fra “trækakslen” til turboen – den skal være varm før den holder kæft – det er ikke denne lyd

Hej John

Det er jo kedeligt at ens benzin Alfa lyder som en dysepumpe motor. Du må prøve at finde en Alfa mekaniker, der kan eliminere diesel lyden fra din Giulia. Ellers er der jo kun V6 tilbage. B)

Ole

Anonymous
    Inactive

Hvad med at lytte på MULTIAIR-modulet? http://www.selenia.com/en/dettaglio-prodotto.asp?code=1389

Søren Grøndberg
    Participant

Hej
    Vores Giulia har bestemt ingen diesel lyd, hverken når den er kold eller varm 😉 😉
    Den blev købt som lettere brugt (Demo) sidste år i marts
    Giulia 2,0 T 200 HK. 🙂 🙂

John Abrahamsen
    Participant

Først tak til alle med velmenende indlæg.
    Skal til Alfa Brian hos Terminalen i næste uge – håber det må give mening.
    Den er fyldt op med det foreskrevne Selenia 0-30
    ????????????

Anonymous
    Inactive

Selv tak! 🙂

Nu har jeg kørt med en MULTIAIR-motor i snart 10 år, og jeg har fået modulet skiftet 1 gang – en udgift på i alt ca. 10.000 kr. Diesellyd når den var kold, og så begyndte den at gå på 3 cylindre.

Jeg har en mistanke om, at man gik fra 5W-40 olie til 0W-30 for at forlænge modulets levetid, men min lyder også lidt som en diesel, når den er meget kold. 0W-30 er den samme olie, som man bruger til dieselmodellerne – måske lyder 5W-40 bedre, men holder kortere… 😉 http://www.selenia.com/en/dettaglio-prodotto.asp?code=1411

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.