Home › Forums › Alfa Forum › Type 952 – Giulia › remstrammer giulia veloce
- This topic has 13 replies, 5 voices, and was last updated 3 years, 11 months ago by
Anonymous.
-
AuthorPosts
-
9. March 2021 at 17:36 #8338
John Abrahamsen
Participantnogen der har skiftet remstrammer på giulia veloce
7. April 2021 at 5:43 #36320Anonymous
Inactiveikke meget response på denne, men hvorfor spørger du?
der har været et par sager med uidentificeret motorstøj, men har ikke set nogen endelig løsning ..7. April 2021 at 7:04 #36321John Abrahamsen
ParticipantHar erhvervet et benzin køretøj til næsten 700.000 (Giulia Veloce Q4 T280) og så lyder den som en diesel – det er jeg alvorlig træt af. En ekspert lyttede med stetoskop og dømte rem strammer som årsag, har nu skiftet v-rem ( mærket Mitsubishi) og rem strammer, men det var ikke fejlen.
I en alu motor forplanter lyden sig, så fejlen kan være svær at finde.
Bilen har kun kørt 26000 km og godt 3 år – forsøgte at få Alfa til at løse problemet – men nej, kun negativ respons.
Har hørt noget om, da Mitsubishi producerede denne motor GDI havde de problemer med højtryksdyserne – kunne det være problemet.
Er min Alfa nummer 5 (146, 155 2,0, 156 2,0, 159 1,75 TBI) – men måske også den sidste!
Er der nogen, der kan løse dette “diesel lyds problem” fra en 280 HK benzinmotor?7. April 2021 at 8:18 #36322Anonymous
InactiveKom lyden sådan lige med et? Evt. lige efter service?
Hvis der er en anden olie på og/eller den ikke er toppet helt op, så ville det være det første jeg skiftede.
Ellers griber FDM sikkert gerne chancen for at tæve løs på FIAT igen igen ..7. April 2021 at 8:27 #36323John Abrahamsen
ParticipantHej Mikkel
Al service – original olie og mængde udført hos aut. Alfa service.
Så det er ikke fejlen, medmindre foreskrevne i instruktionsbog er forkert.
Er medlem af FDM – så måske ????7. April 2021 at 13:31 #36324Anonymous
Inactivequote John Abrahamsen” post=32388:Al service – original olie og mængde udført hos aut. Alfa service.
Så det er ikke fejlenStørre fejl er set, også fra autoriseret værksted ..
7. April 2021 at 14:34 #36325Helle Justesen & Ole Jørgensen
ParticipantHej John
Lyden fra min Giulia, kan når den er kold også godt minde om lyden fra en “oliebrænder” . Det generer mig nu ikke, for den kører jo fantastisk. Min har rundet 100 K uden problemer, så motoren skal åbenbart lyde sådan. Har du haft andre problemer med din Giulia end motorlyden ?
Ole
7. April 2021 at 14:59 #36326John Abrahamsen
ParticipantHej Ole
Var det så bare når den er kold – men det er også når den er varm.
Den holder nogen gange kæft i et par minutter efter lidt længere tur.
Den der omdrejningsbegrænser, når bilen holder stille, kan man fjerne den ?
Vh John9. April 2021 at 8:20 #36329John Abrahamsen
ParticipantHej Ole
“Diesellyden” når den er kold, kommer fra “trækakslen” til turboen – den skal være varm før den holder kæft – det er ikke denne lyd9. April 2021 at 12:38 #36330Helle Justesen & Ole Jørgensen
ParticipantHej John
Det er jo kedeligt at ens benzin Alfa lyder som en dysepumpe motor. Du må prøve at finde en Alfa mekaniker, der kan eliminere diesel lyden fra din Giulia. Ellers er der jo kun V6 tilbage. B)
Ole
9. April 2021 at 13:16 #36331Anonymous
InactiveHvad med at lytte på MULTIAIR-modulet? http://www.selenia.com/en/dettaglio-prodotto.asp?code=1389
9. April 2021 at 14:11 #36332Søren Grøndberg
ParticipantHej
Vores Giulia har bestemt ingen diesel lyd, hverken når den er kold eller varm 😉 😉
Den blev købt som lettere brugt (Demo) sidste år i marts
Giulia 2,0 T 200 HK. 🙂 🙂9. April 2021 at 16:23 #36333John Abrahamsen
ParticipantFørst tak til alle med velmenende indlæg.
Skal til Alfa Brian hos Terminalen i næste uge – håber det må give mening.
Den er fyldt op med det foreskrevne Selenia 0-30
????????????10. April 2021 at 5:44 #36335Anonymous
InactiveSelv tak! 🙂
Nu har jeg kørt med en MULTIAIR-motor i snart 10 år, og jeg har fået modulet skiftet 1 gang – en udgift på i alt ca. 10.000 kr. Diesellyd når den var kold, og så begyndte den at gå på 3 cylindre.
Jeg har en mistanke om, at man gik fra 5W-40 olie til 0W-30 for at forlænge modulets levetid, men min lyder også lidt som en diesel, når den er meget kold. 0W-30 er den samme olie, som man bruger til dieselmodellerne – måske lyder 5W-40 bedre, men holder kortere… 😉 http://www.selenia.com/en/dettaglio-prodotto.asp?code=1411
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.