Home › Forums › Generelt forum › Alfa Romeo snak › Salg af biler i 2009.
- This topic has 16 replies, 8 voices, and was last updated 15 years ago by
Anonymous.
-
AuthorPosts
-
24. January 2010 at 7:23 #4775
Anonymous
InactivePå den offentligegjorde TOP 100 liste ligge “Fiat mærkerne placeret som følger”:
10 – Fiat 4960 stk.
24 – Alfa Romeo 390 stk.
43 – Ferrari 9 stk.
53 – Maserati 4 stk.
58 – Lancia 3 stk.Godt nok ikke imponerende… 🙁
24. January 2010 at 8:20 #10719Lars R. Nissen
KeymasterDet er da imponerende at Lancia er med på listen, når de ikke officielt importeres til Danmark 😛
Ellers er det lidt svært at forholde sig til tallene uden noget at referere dem til … 😉
24. January 2010 at 14:35 #10726Anonymous
InactiveFord (nr.2) & Peugeot (nr.1) solgte mere en 11.000 biler (hver) og Lanciaérne er vel privat importeret.
24. January 2010 at 15:42 #10729Lars R. Nissen
KeymasterJa, set i det lys, er 390 solgte Alfa Romeoer ikke overvældende. :dry:
Men er det egentligt ikke i tråd med Alfas markedsandel i resten af Europa?
24. January 2010 at 18:42 #10736Johnny Steen Hansen
Participantjeg ville nok ha´ lidt svært ved at “messe” et entusiastisk budskab om lidenskab, omhandlende et bilmærke der i Danmark sælger 11.000 stk om året!
Så jeg har det fint med de “små oplag”
😉24. January 2010 at 19:06 #10738Anonymous
InactiveDet passer også mig meget fint, at man ikke ser en Alfa Romeo på hvert gadehjørne.
Jeg mærker det især med min Brera, at andre bilister lige skal helt op i rumpen for at se bilmærket og de efterfølgende nikker, smiler og vender tomlen op til en – så kan man ikke undgå selv at smile.
Man behøver ikke være som de andre. 😉
24. January 2010 at 20:36 #10740Anonymous
InactiveJeg kan godt følge jer, Mads og Ole … – men vores passion for mærket er jo trods alt ikke kun baseret på lave salgstal. Så var der jo andre der var endnu mere interessante .. – måske Lada :woohoo: … he he … ta´den … 😛
Jeg kunne da godt ønske mig salgtal, bare på det dobbelte, (på verdensplan) – hvis vi ønsker mærket skal overleve, og også helst have overskud til at lave lidt interessante biler i det sportslige segment, – var det nok ikke nogen dårlig ting. Uden mærket dog blev “hvermandseje” af den grund.
Er der nogen der kan huske, eller finde Alfa´s salgstal, og placering på markedet herhjemme, omkr. årtusindskiftet da 156 feberen for alvor rasede ?
Det kunne da være lidt interessant at sammenligne med 😉
25. January 2010 at 19:14 #10746Johnny Steen Hansen
ParticipantNej, min passion for mærket ligger i deres (tidligere 😉 ) tradition for at fremstille karismatiske sportsedans, og ikke nødvendigvis for de lave salgstal, selvom der jo nok er en sammenhæng, al den stund at karisme og metervare ikke er forenelige.
25. January 2010 at 20:33 #10752Anonymous
InactiveJeg er enig med Michael….man kan desværre ikke leve af en gloværdig historie.
Jeg husker nogle salgstal fra slutningen af tresserne og begyndelsen af halvfjerserne, der lå salget på omkring de 90 – 110 stk.
26. January 2010 at 0:39 #10763Vernon Pedersen
ParticipantEnig med “Mads” og Ole – jeg har det også fint med de lave salgstal, alene det at have en bil der ikke er valt “for” naboen men alene for ens egen skyld er B)
hvis alle kørte 156 eller 75’er var de lige så anonyme som en passat er i dag!
Jeg vil ikke ingå i en diskussion om hvd der er en rigtig Alfa Romeo – hvis ikke dagens Alfa Romeo modeller er “rigtige” – er der ikke noget jubilæum at fejre 😉
Hvis jeg alligevel skulle ……. så mener jeg ARNA er noget ……. :S
mvh
oo=v=oo
Vernon P.26. January 2010 at 0:50 #10764Vernon Pedersen
ParticipantMads – jeg bliver nødt til at rette dig, som den passioneret….
Alfa Romeo har aldrig lavet en “sedan” – de laver kun “berlina’er” 🙂
mvh
oo=v=oo
Vernon P.26. January 2010 at 9:01 #10766Anonymous
Inactive26. January 2010 at 14:07 #10767Troels Nielsen
ParticipantJeg synes at det er ærgerligt at ikke flere får øjnene op for vores mærke.
Kunne personligt godt leve med at 159 solgte i samme styktal som 156 i sluthalvfemserne. Et større (permanent) stykantal ville formentlig også give bedre gensalgsværdi 😉
GT og Brera bliver aldrig blockbustere, men det gør TT og A5 coupe heller ikke, men jeg synes at det er vigtigt at et mærke som Alfa har sådanne modeller på programmet
26. January 2010 at 18:50 #10770Johnny Steen Hansen
ParticipantMichael Ryhl skrev:
Er der nogen der kan huske, eller finde Alfa´s salgstal, og placering på markedet herhjemme, omkr. årtusindskiftet da 156 feberen for alvor rasede ?
Er ikke helt sikker Michael, men mener at kan huske tal fra starten af 90´erne,(tror jeg nok) der sagde ca. 5.000 stk indreg. Alfaer i Danmark.
Heraf var ca.de 1.000 medlemmer af klubben….altså 20%!
Imponerende.. B)
Tror også at dette forhold gjorde sig gældende omkring årtusindskiftet…bare dobbelt op!Om denne foreningsgrad, som jo er et stærkt udtryk for entusiasmen omkring mærket, også kan gøre sig gældende om 10 år, ja – det skal blive spændende at se.
Jeg tvivler oprigtigt talt, ikke mindst fordi at udviklingen går i retning af nødvendige økohensyn…
Så bliver det da vist for alvor svært at påberåbe sig historiske biltraditioner, når det der kører rundt, bliver lige så ophidsende som en barbermaskine der står til opladning B)26. January 2010 at 22:29 #10778Anonymous
InactiveJa – jeg synes da også det ville være OK, om Alfa igen fik lidt succes á la 156 tiden. Og som Mads er inde på, gav det da også en pæn tilgang til klubben.
Det betyder da forhåbentlig ikke, at en del af de nuværende entusiaster burde miste interessen for mærket, – så er vi jo lige vidt …. :woohoo:Det bliver nok heller ikke 2010 der skyder markedsandelen i vejret. Jeg har netop ladet mig fortælle, at MiTo QV først forventes at dukke op henover sommeren, – og Giulietta endnu senere. Hvis Giulietta for alvor skulle vinde købernes gunst, vil det nok ikke blive før 2011 det rigtigt batter på statistikkerne (og økonomien).
Ja her i hjemlandet, skulle det da så være de nye Leasingordninger der kunne gøre noget ved sagen … who knows :side:
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.