Sænkning af 147

Home Forums Alfa Forum Type 937 – 147 og GT Sænkning af 147

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 20 total)
  • Author
    Anonymous
    Inactive

Jeg har læst om sænkning af vores 147. Der er åbenbart delte meninger om man må. Hvad siger de ved syn? Har tænkt på Eibach 30 mm fjedre. Nogen siger at man skal have hævet blinklysene, men kan det passe..?

Vernon Pedersen
    Participant

Ja det kan godt passe – der er en min. højde for lygterne bilerne – det er blinklys på 147 på 156 er det tågelyset der har et problem ved sænkning.
    mvh
    oo=v=oo
    Vernon P.

Anonymous
    Inactive

Er chancen for at de opdager det med blinklysene ikke ret lille 😉

Noget andet med forlygterne, hvor de kører apparatet hen foran.

Anonymous
    Inactive

Jeg mener at Eibach er den “højeste” af de lave, med 30 mm. Mon ikke det kunne gå…Jeg bor i en lille by ude på landet, ved Rold Skov. Her bruger man ikke engang blinklysene til noget. Der en synshal i nærheden, så måske…B)

Vernon Pedersen
    Participant

Michael Ryhl skrev:

quote :

Er chancen for at de opdager det med blinklysene ikke ret lille 😉

Noget andet med forlygterne, hvor de kører apparatet hen foran.

Jeg ved der er mange der er blevet kasseret på den konto;)
    mvh
    oo=v=oo
    Vernon P.

Anonymous
    Inactive

Min gamle 147 var også sænket ca. 40 mm med Novitec fjeder. Jeg var også klar over problemstillingen med blinklysene og fandt frem til et tysk forum (www.alfisti.net) som også diskuterede problemet dengang. Løsningen var montering af ekstra blinklys (som minder meget om kørelyset på nyere Audier) længere oppe på kofangeren. Jeg gjorde dog ikke noget ud af det, da min Alfa ikke skulle synes men havde ellers stadigvæk orginalefjederne til rådighed, hvis den skulle komme til syn.;)

Vernon Pedersen
    Participant

Morten Toft skrev:

quote :

…Jeg bor i en lille by ude på landet, ved Rold Skov. Her bruger man ikke engang blinklysene til noget. Der en synshal i nærheden, så måske…B)

Jeg trode man skulle bo nord for fjorden for regler og love var noget der blev dikteret i Kjøvenhavn:)
    du kan finde alt om div. krav til biler i DK. her:
    http://www.fstyr.dk/sw21787.asp
    mvh
    oo=v=oo
    Vernon P.

Peter Roboz
    Participant

Jeg har også min sænket med Novitec fjedre og har lige haft den til syn i december. Som Ole frygtede jeg lidt det værste, selv om CarCentre havde beroliget mig.

Synsmanden kom efter den indledende køretur ind, sagde så nærmest imponeret, den er sænket og kunne endda se, at det var Novitec, og koncentrerede sig så om forlygterne, men havde altså ingen bemærkninger vedr. blinklysene. (Måden han iøvrigt vidste det med Novitec) troede jeg han var bekendt med en 147 men måske han slet ikke vidste hvor blinklysene var?

Nu kan jeg ikke lige se, hvilken årgang det er spørgsmålet om i tråden, men efter facelift i 2005 er det jo ikke noget problem, der har blinklys og tågelygter jo byttet plads.

Anonymous
    Inactive

Det er samme årgang som din. 2001

Anonymous
    Inactive

Nu vil jeg smutte en tur til Greve. Har købt et par alufælge i 17″ med Bridgestone 215/45-17 vinterdæk. Det må jo godt se ordentligt ud, også om vinteren!B) Okay, kunne ikke lade være.. De er tre år gl og skal gi`3500,00

Vækker lige en gammel tråd.
    Hvordan gik det, fik du sænket din 147’er, og hvilke valgte du så ?

Anonymous
    Inactive

jeg er kommet så langt i mine overvejelser at det bliver Eibach pro fjedre og Bilstein b6 sport dæmpere. Mine sidste tanker går på om jeg skal få min lokale dæk mv. service mand til at skfte dem, eller om jeg fx skulle køre til Thorkild Dau i Flensborg..?

Anonymous
    Inactive

Min 147 må være sænket ca 40 min – den kan i hvert fald ikke være lavere. Jeg har lejet sneplov hele vinteren :S Jeg får den synet hos FDM i Lyngby ! ved se’følig ikke om de er skrappere end andre – De ser kun på om blinklyset blinker og måler ikke noget såååh. Jeg ville da vente og se om det blev et problem, og så skifte synshal hvis det var. :laugh:

Anonymous
    Inactive

Så har jeg endelig fået bilen sænket!!
    Fandt et brugt sæt fjedre og dæmpere der havde rullet 1000 km.
    Tænk at der skulle gå så lang tid…
    Man er vel fra Nordjylland!! :whistle:

Troels Nielsen
    Participant

Tillykke méd det. Min 147’er var sænket, og det så kanon ud, især med OZ og sideskørter og GTA tagspoiler. Den var dog meget hård at køre i, især på de københavnske veje.

Den kan ses på http://www.Fiat-frederikshavn.dk.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 20 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.