Selespeed – styreenhed – hjælp

Home Forums Alfa Forum Type 932 – 156 Selespeed – styreenhed – hjælp

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • Author
    Anonymous
    Inactive

Hej

Har arvet en 156 Sportswagon 2,0 TS 16v Selespeed fra 2002. Desværre er der problemer med gearskiftet, har fået hjælp af forhandler der siger at styreenheden til gearkassen skal skiftes. Alfa laver dem ikke mere.

Hvad skal man gøre?

Kan styreenheden repareres?

Hvem kan dette eller hjælpe med at finde en brugt?

Med venig hilsen
    Kasper
    40944426

Anonymous
    Inactive

Har du været hos Car Centre på Lergravsvej? De er eksperter på Alfa og særdeleshed Selespeed ..

Anonymous
    Inactive

Hej Mikkel

Tak for svar.

Ja, jeg har jo læst herinde, at Car Centre er et sted at spørge. Fik at vide at jeg skulle ud og lede efter sådan en styreenhed selv. De var på vej på ferie og først tilbage en gang i juli.

Anonymous
    Inactive

Hej Kasper – har set dit indlæg – ikke at jeg er ekspert på selespeed, men har nyligen købt en GT fra 2005 med systemet… hvordan arter problemet sig – som jeg forstår teknikken, så er det meget vigtigt at trykket i systemet er korrekt. (pumpen) og at koblingens indstilling (cluth rod ) er inden for en snæver tolerance – når du skriver styreenhed, så er JEG ikke bekendt med at en sådan forekommer, men at fejl på pumpe, indstillinger/kalibrering og ekspansionsbeholder er ikke ukendte – disse dele kan fås….
    skriv tilbage når der er nyt – vi bli’r alle klogere….
    Nåh ja – kan se der er en ECU enhed indblandet – den kan fås på e-bay:
    https://www.ebay.co.uk/itm/Alfa-Romeo-156-Selespeed-ECU-46767511/233190608546?_trkparms=aid%3D111001%26algo%3DREC.SEED%26ao%3D1%26asc%3D20160908105057%26meid%3Dba51659843f54514b079c4c71

Alfa Romeo er på en del vigtige områder ubetinget et specialmærke, og med mindre, din forhandler direkte er Alfa Romeo-ekspert, ville jeg aldrig tage et sådant udsagn for gode varer, – uden det også er bekræftet af en, der har årevis af erfaring med at reparere Alfa.

Når CC ikke har tid, ville jeg personligt prøve hos Jensen Auto, Gentofte. http://www.jensen-auto.dk/

Uanset, om Alfa er holdt op med at fabrikere enkelte dele, kan man langt oftest finde dem i udmærket stand hos landets ophuggere – eller finde nye dele på nettet.

Anonymous
    Inactive

Hej Ebbe

Kan ikke komme/skifte gear, hjalp med at åbne ikke dør, dernæst komme mere Selespeed olie, fik udluftet hos Djarlo og konstateret at man ikke kunne se hvor olien forsvandt. Problemet kom igen, fik at vide at måtte være velkendt problem at olien løber fra den kasse (som ingen kender navnet på) der er skruet på ovenpå gearkassen.

Anonymous
    Inactive

Hej Peter

Tak for svar

Bilen står nu hos Jensen Auto, de skal bruge en halv time mandag.

Har muligvis fundet en brugt af de kasser der sidder ovenpå gearkassen såfremt Jensen er enig i at det er denne der skal udskiftes.

Anonymous
    Inactive

Til Kasper – tak for fejlbeskrivelse – tyder på at trykket forsvinder og så udebliver muligheden for gearvalget – de finder en forklaring hos Jensen og håber så det er en løsning der vil virke og ikke koster kassen….
    skriv endelig videre i tråden –
    good luck /ESN

Anonymous
    Inactive

Alt i orden

Jensen skiftede først pumpen men det hjalp ikke, så fik vi en anden brugt enhed fra Jylland, men den var smadret.

Så skilte Jensen enheden og udskiftede pakninger, nu er den tæt og alt fungerer!

Tak til Jensen der gad at tage problemet op modsat andre.:)

Richard Pade
    Participant

Interessant historie. Er det fastat serviceintervaller på en sådan renovering af Selespeed-hydraulikenheden?

Eller nogen forventet levetid på denne og resten af Selespeed-systemet?

Overvejer pt en AR med Selespeed og har ikke hørt meget andet om emnet end mester Jensens kommentar: “Selespeed er rigtig godt, lige indtil det begynder at gå i stykker…”

Anonymous
    Inactive

Ved ikke så meget men min er fra 2002 så……

Richard Pade
    Participant
    quote Kasper Wodschow” post=31239:

Ved ikke så meget men min er fra 2002 så……

Og havde kørt hvor mange km, da den gik i udu?

Anonymous
    Inactive

120.000

Richard Pade
    Participant

Tak, det var umiddelbart tidligt, men vel på linje med koblingsskift på disse biler.

Anonymous
    Inactive

Ved ikke. Den havde dog ikke kørt i ca. et år.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.