Home › Forums › Alfa Forum › Type 939 – 159, Brera og Spider › Servicebog…???
- This topic has 19 replies, 9 voices, and was last updated 10 years, 7 months ago by
Anonymous.
-
AuthorPosts
-
17. August 2014 at 15:29 #6344
Anonymous
InactiveHar købt en 159 2.2jts,privat,, m opdateret og udfyldt servicebog,,,Alle service lavet hos Autohuset Vestergaard Vejle..!
Og laver nu selv et service på den ,,og opdager flg…!Billeder er vedlagt.!
Luftfilteret er fuldstændigt råddent,,faldt fra hinanden,da jeg tog det ud,,!(Stemplet 2007.)..Hvilket har resulteret i en luftmængdemåler,der har ir og rust,,!
Pollenfilter,(stemplet 2005..),,totalt lukket til.!
Oliefilter,der ligner en bøjet sommerhat..!!
Hvordan skal jeg mon lige forholde mig til det,,?..Stoler jo på servicebogen,,meeen,,alt dette kan ikke være sket siden “sidste service”!,,!Er det en “falsk” servicebog,eller har andre oplevet samme,fra den forhandler..?17. August 2014 at 16:26 #21048Michael Riis
ParticipantEfter den service bog er der ikke lavet service siden 23-4 2010 på den. Hvad de har lavet d.1-5-2012 er lidt uklar.
Det luftfilter ser ud til der har været våd, og den sider i højre inderskærm. Kan det jo være at bilen har været på dybt vand. Oliefilteret ser ud til og ha siddet et olieskift over. Af en eller anden grund bliver pollenfilteret aldrig skiftet til service, også selv om den står på regningen. Og i en 159 er den let og skifte.17. August 2014 at 18:26 #21050Vernon Pedersen
ParticipantNu skriver du ikke hvornår du har købt bilen – men hvis du lige har købt den (og de har “glemt” at afkrydse for sidste service – så vil jeg ikke kalde det for en “opdateret service bog” – der mangler både stempler for 2013 og 2014 i maj (service årligt eller 30.000km hvad der kommer først) – polen og luftfiltret ser noget “trætte ud” – olie filtret kunne sagtens have overlevet et par olie skift.
Service er ikke korrekt overholdt efter 19/11-2008 i henhold til vedligeholdels program for 159 af den årgang (som nævnt service for hver 30.000km eller en gang årligt hvad der måtte komme først)
18. August 2014 at 11:26 #21055Ole Steen Rasmussen
ParticipantHvis det var mig og jeg på nogen måde kunne lade handlen gå tilbage, så ville jeg gøre det…i dag :angry:
Deter nok desværre ikke muligt, når du har handlet privat.19. August 2014 at 7:39 #21063Tage Juul Rasmussen
ParticipantHej Finn
Du kan ringe til Vestergaard, Vejle. De må have oplysningerne gemt i deres systemer, om De har lavet de angivne service. Du kan, måske, få en kopi af fakturaerne?
Vestergaard er nok interesseret i, om der nogen der misbruger deres navn, såfremt de ikke har udført de pågældende service.
Hilsen
Tage19. August 2014 at 10:26 #21064Vernon Pedersen
Participantquote Tage Juul Rasmussen” post=14944:…………Vestergaard er nok interesseret i, om der nogen der misbruger deres navn, såfremt de ikke har udført de pågældende service.
Hilsen
TageDet er da værre det er snart (mindst) 1,5 år siden denb skulle have haft service – det er ikke Vestergaard’s skyld 😉
19. August 2014 at 11:14 #21066Anonymous
InactiveDen har kørt 180.000 nu,,og derfor “kalder” den på service..Valgte så selv,at se den efter..!Men tror ikke de forskellige dele,har været skiftet v “sidste service”,,selvom der er stemplet i bogen..
19. August 2014 at 11:17 #21067Anonymous
InactiveJa,,har overvejet det…!Eller importøren,,,f der må findes data på bilen+regninger i Vestergaards system.
quote Tage Juul Rasmussen” post=14944:Hej Finn
Du kan ringe til Vestergaard, Vejle. De må have oplysningerne gemt i deres systemer, om De har lavet de angivne service. Du kan, måske, få en kopi af fakturaerne?
Vestergaard er nok interesseret i, om der nogen der misbruger deres navn, såfremt de ikke har udført de pågældende service.
Hilsen
Tage20. August 2014 at 12:40 #21075Anonymous
InactiveImportøren har formentlig kun registreringer på evt. garanti reparationer. Men forhandleren har sikkert regningskopier på service og anden vedligeholdelse, som er foretaget af dem.
Erik20. August 2014 at 15:34 #21076Anonymous
InactiveDet undrer mig, at et autoriseret værksted vil stemple en servicebog, når serviceintervallet, som Vernon skriver, ikke er overholdt?
For en udenforstående ser alt ud til at være i den skønneste orden… :dry:
20. August 2014 at 17:31 #21077Anonymous
InactiveJa,,Thomas,,Regnede også m alt var ok,,!..Men er v at have den til at køre “snor-lige” igen,,men bare irr,man ikke kan stole helt på servicebog,,,og har jo kostet lidt penge..!
21. August 2014 at 9:05 #21078Vernon Pedersen
Participantquote Thomas Lund Nielsen” post=14958:Det undrer mig, at et autoriseret værksted vil stemple en servicebog, når serviceintervallet, som Vernon skriver, ikke er overholdt?For en udenforstående ser alt ud til at være i den skønneste orden… :dry:
Spørgsmålet er om Vestergfaard har lavet nogen fejl (udover de mangler et “X” i det sidste fældt – måske er det slet ikke lavet men kun stemplet :huh: )
Et værksted kan vel ikke gøres ansvarlig for, en kunde ikke kommer hvert år og kun følger de 30.000 – og så endelig springer et par service over.21. August 2014 at 10:42 #21079Steffen Juul Simonsen
Participantquote Vernon Pedersen” post=14961:quote Thomas Lund Nielsen” post=14958:Det undrer mig, at et autoriseret værksted vil stemple en servicebog, når serviceintervallet, som Vernon skriver, ikke er overholdt?For en udenforstående ser alt ud til at være i den skønneste orden… :dry:
Spørgsmålet er om Vestergfaard har lavet nogen fejl (udover de mangler et “X” i det sidste fældt – måske er det slet ikke lavet men kun stemplet :huh: )
Et værksted kan vel ikke gøres ansvarlig for, en kunde ikke kommer hvert år og kun følger de 30.000 – og så endelig springer et par service over.Enig 🙂
21. August 2014 at 14:30 #21081Anonymous
Inactivequote Vernon Pedersen” post=14961:Et værksted kan vel ikke gøres ansvarlig for, en kunde ikke kommer hvert år og kun følger de 30.000 – og så endelig springer et par service over.Det har du ret i, måske skulle det fremgå af en servicebog, hvorvidt vedligeholdelsesplanen er overholdt. Afkrydsning for “Eftersyn ikke udført”, “Olieskift ikke udført” og “Serviceinterval overskredet”… 🙂
Bortset fra det, har jeg aldrig set noget lignende, man får trang til gå ud at checke hvordan ens luftfilter ser ud… :unsure:
21. August 2014 at 15:06 #21083Anonymous
InactiveVi skal vist have det her opklaret.
prøv at sende dit reg nr til mig på sms 22275896 så skal jeg prøve at slå bilen op i vores system.
Jeg kan se det er første generation af 159 modellen , årgang på pollen og luftfilter skal du nok ikke hænge dig i . de kan sagtens have været på lager i nogen år før de bliver brugt.
Hvad luftfilteret angår så skal det skiftes for hver 60000 efter servic plan for benz motor og så er det sikkert skiftet ved 120000 km eftersyn og så er filteret pludselig 4,5 år gammel og hvis drænet er stoppet i bunden af filteret så kommer det hurtigt til at se trist ud.
Pollen filteret har også været skiftet for det kan slet ikke sidde der i 9 år det kan godt komme til at se sådan der ud efter 2,5 år
Jeg tror ikke du skal give Vestergaard skylden for det der.
Du kan bare sms som sagt dit reg nr til mig så skal jeg finde historikken frem på bilen.
Mvh Flemming. :woohoo: -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.