Servicebog…???

Home Forums Alfa Forum Type 939 – 159, Brera og Spider Servicebog…???

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 20 total)
  • Author
    Posts
  • #6344
    Anonymous
    Inactive

    Har købt en 159 2.2jts,privat,, m opdateret og udfyldt servicebog,,,Alle service lavet hos Autohuset Vestergaard Vejle..!
    Og laver nu selv et service på den ,,og opdager flg…!Billeder er vedlagt.!
    Luftfilteret er fuldstændigt råddent,,faldt fra hinanden,da jeg tog det ud,,!(Stemplet 2007.)..Hvilket har resulteret i en luftmængdemåler,der har ir og rust,,!
    Pollenfilter,(stemplet 2005..),,totalt lukket til.!
    Oliefilter,der ligner en bøjet sommerhat..!!
    Hvordan skal jeg mon lige forholde mig til det,,?..Stoler jo på servicebogen,,meeen,,alt dette kan ikke være sket siden “sidste service”!,,!Er det en “falsk” servicebog,eller har andre oplevet samme,fra den forhandler..?

    #21048
    Michael Riis
    Participant

    Efter den service bog er der ikke lavet service siden 23-4 2010 på den. Hvad de har lavet d.1-5-2012 er lidt uklar.
    Det luftfilter ser ud til der har været våd, og den sider i højre inderskærm. Kan det jo være at bilen har været på dybt vand. Oliefilteret ser ud til og ha siddet et olieskift over. Af en eller anden grund bliver pollenfilteret aldrig skiftet til service, også selv om den står på regningen. Og i en 159 er den let og skifte.

    #21050
    Vernon Pedersen
    Participant

    Nu skriver du ikke hvornår du har købt bilen – men hvis du lige har købt den (og de har “glemt” at afkrydse for sidste service – så vil jeg ikke kalde det for en “opdateret service bog” – der mangler både stempler for 2013 og 2014 i maj (service årligt eller 30.000km hvad der kommer først) – polen og luftfiltret ser noget “trætte ud” – olie filtret kunne sagtens have overlevet et par olie skift.

    Service er ikke korrekt overholdt efter 19/11-2008 i henhold til vedligeholdels program for 159 af den årgang (som nævnt service for hver 30.000km eller en gang årligt hvad der måtte komme først)

    #21055
    Ole Steen Rasmussen
    Participant

    Hvis det var mig og jeg på nogen måde kunne lade handlen gå tilbage, så ville jeg gøre det…i dag :angry:
    Deter nok desværre ikke muligt, når du har handlet privat.

    #21063
    Tage Juul Rasmussen
    Participant

    Hej Finn
    Du kan ringe til Vestergaard, Vejle. De må have oplysningerne gemt i deres systemer, om De har lavet de angivne service. Du kan, måske, få en kopi af fakturaerne?
    Vestergaard er nok interesseret i, om der nogen der misbruger deres navn, såfremt de ikke har udført de pågældende service.
    Hilsen
    Tage

    #21064
    Vernon Pedersen
    Participant
    quote Tage Juul Rasmussen” post=14944:

    …………Vestergaard er nok interesseret i, om der nogen der misbruger deres navn, såfremt de ikke har udført de pågældende service.
    Hilsen
    Tage

    Det er da værre det er snart (mindst) 1,5 år siden denb skulle have haft service – det er ikke Vestergaard’s skyld 😉

    #21066
    Anonymous
    Inactive

    Den har kørt 180.000 nu,,og derfor “kalder” den på service..Valgte så selv,at se den efter..!Men tror ikke de forskellige dele,har været skiftet v “sidste service”,,selvom der er stemplet i bogen..

    #21067
    Anonymous
    Inactive

    Ja,,har overvejet det…!Eller importøren,,,f der må findes data på bilen+regninger i Vestergaards system.

    quote Tage Juul Rasmussen” post=14944:

    Hej Finn
    Du kan ringe til Vestergaard, Vejle. De må have oplysningerne gemt i deres systemer, om De har lavet de angivne service. Du kan, måske, få en kopi af fakturaerne?
    Vestergaard er nok interesseret i, om der nogen der misbruger deres navn, såfremt de ikke har udført de pågældende service.
    Hilsen
    Tage
    #21075
    Anonymous
    Inactive

    Importøren har formentlig kun registreringer på evt. garanti reparationer. Men forhandleren har sikkert regningskopier på service og anden vedligeholdelse, som er foretaget af dem.
    Erik

    #21076
    Anonymous
    Inactive

    Det undrer mig, at et autoriseret værksted vil stemple en servicebog, når serviceintervallet, som Vernon skriver, ikke er overholdt?

    For en udenforstående ser alt ud til at være i den skønneste orden… :dry:

    #21077
    Anonymous
    Inactive

    Ja,,Thomas,,Regnede også m alt var ok,,!..Men er v at have den til at køre “snor-lige” igen,,men bare irr,man ikke kan stole helt på servicebog,,,og har jo kostet lidt penge..!

    #21078
    Vernon Pedersen
    Participant
    quote Thomas Lund Nielsen” post=14958:

    Det undrer mig, at et autoriseret værksted vil stemple en servicebog, når serviceintervallet, som Vernon skriver, ikke er overholdt?

    For en udenforstående ser alt ud til at være i den skønneste orden… :dry:

    Spørgsmålet er om Vestergfaard har lavet nogen fejl (udover de mangler et “X” i det sidste fældt – måske er det slet ikke lavet men kun stemplet :huh: )
    Et værksted kan vel ikke gøres ansvarlig for, en kunde ikke kommer hvert år og kun følger de 30.000 – og så endelig springer et par service over.

    #21079
    quote Vernon Pedersen” post=14961:

    quote Thomas Lund Nielsen” post=14958:

    Det undrer mig, at et autoriseret værksted vil stemple en servicebog, når serviceintervallet, som Vernon skriver, ikke er overholdt?

    For en udenforstående ser alt ud til at være i den skønneste orden… :dry:

    Spørgsmålet er om Vestergfaard har lavet nogen fejl (udover de mangler et “X” i det sidste fældt – måske er det slet ikke lavet men kun stemplet :huh: )
    Et værksted kan vel ikke gøres ansvarlig for, en kunde ikke kommer hvert år og kun følger de 30.000 – og så endelig springer et par service over.

    Enig 🙂

    #21081
    Anonymous
    Inactive
    quote Vernon Pedersen” post=14961:

    Et værksted kan vel ikke gøres ansvarlig for, en kunde ikke kommer hvert år og kun følger de 30.000 – og så endelig springer et par service over.

    Det har du ret i, måske skulle det fremgå af en servicebog, hvorvidt vedligeholdelsesplanen er overholdt. Afkrydsning for “Eftersyn ikke udført”, “Olieskift ikke udført” og “Serviceinterval overskredet”… 🙂

    Bortset fra det, har jeg aldrig set noget lignende, man får trang til gå ud at checke hvordan ens luftfilter ser ud… :unsure:

    #21083
    Anonymous
    Inactive

    Vi skal vist have det her opklaret.
    prøv at sende dit reg nr til mig på sms 22275896 så skal jeg prøve at slå bilen op i vores system.
    Jeg kan se det er første generation af 159 modellen , årgang på pollen og luftfilter skal du nok ikke hænge dig i . de kan sagtens have været på lager i nogen år før de bliver brugt.
    Hvad luftfilteret angår så skal det skiftes for hver 60000 efter servic plan for benz motor og så er det sikkert skiftet ved 120000 km eftersyn og så er filteret pludselig 4,5 år gammel og hvis drænet er stoppet i bunden af filteret så kommer det hurtigt til at se trist ud.
    Pollen filteret har også været skiftet for det kan slet ikke sidde der i 9 år det kan godt komme til at se sådan der ud efter 2,5 år
    Jeg tror ikke du skal give Vestergaard skylden for det der.
    Du kan bare sms som sagt dit reg nr til mig så skal jeg finde historikken frem på bilen.
    Mvh Flemming. :woohoo:

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 20 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.