Sparke dæk træf i Aabenraa!

Home Forums Sektion Jylland Debat og Spørgsmål Sparke dæk træf i Aabenraa!

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • Author
    Anonymous
    Inactive

Hej

Som nytilflyttet til Felsted uden for Aabenraa, skulle jeg selvfølgelig hilse på de lokale Alfa fans, på “sparke dæk arrangementet” ved havnen i Aabenraa i lørdags (26/9).

Ankom kl. 14:00 i dejligt solskin…..der stod en rød Dueto parkeret, men ingen mennesker at se….ventede til kl. 14: 40….stadig ikke et øje at se og kørte derfor igen.

Er der ingen Alfaér i Sydjylland eller bare lav aktivitet?

Bo Jørgensen
    Participant
    quote René Wilhelm” post=19697:

Hej

der stod en rød Duetto parkeret, men ingen mennesker at se…
    Er der ingen Alfaér i Sydjylland eller bare lav aktivitet?

Lidt underligt, mener jeg. Sådan én lader man da normalt ikke bare sådan stå parkeret – og tager en uge på ferie til Spanien :huh: :dry:

Det var i hvert fald ikke min !! Der er ellers ikke mange andre røde Duetto´er hernede …. Måske én i Gram og muligvis fortsat én i Rødekro….

Han melder sig nok ??

Vh, Bo

Anonymous
    Inactive

Jeg var også forbi mellem jul og nytår sidste år, da jeg var i Fredericia og holde jul (bor i Helsingør). Fulgtes med en fra Middelfart. Der var en enkelt fra Jylland, så vi var kun 3 i alt :dry:
    Så det var heller ikke det bedste fremmøde. I det mindste burde der være en repræsentant fra Klubben/bestyrelsen eller i det mindste melde ud, om der kommer nogen eller ej.

Jacob Gemzøe
    Participant

Har tit tænkt på at komme, men 65 km hver fra kolding gør det vanskeligt at paase ind i hverdagen.
    Hvis der var noget i trekantsområdet ville jeg helt sikkert komme af og til.

Morten Svendsen
    Participant

Ærgeligt, at der ikke mødte nogen op… Det var ikke en Duetto, men en 1300 Spider Junior fra 1971, du kan kende den på den skarpt afskårne hæk. Jeg var der i anden anledning, vidste faktisk ikke, at der var sparke dæk træf….

Anonymous
    Inactive
    quote Jacob Gemzøe” post=19706:

Har tit tænkt på at komme, men 65 km hver fra kolding gør det vanskeligt at paase ind i hverdagen.
    Hvis der var noget i trekantsområdet ville jeg helt sikkert komme af og til.

Når nu Alfa folkene er lidt sløve i optrækket var det måske en idé at mødes i Middelfart/Fredericia og på den måde appellere til både fynboer og jyder?

Bo Jørgensen
    Participant

Hvor bliver tilbagemeldingerne fra arrangørerne af “Sparke Dæk i Åbenrå” af ?? :blink:

Hvis ingen melder sig, er arrangementet (og engagementet) nok dødt – og henvisningerne skal vel så også slettes i både AR-Nyt og på hjemmesiden 🙁 :unsure:

I stedet kan jeg anbefale, at man kører ned til Sønderborg Slotsplads (ved havnen) torsdag aften. Det er godt nok kun for veteranbiler, – men her er et kæmpe arrangement hver torsdag aften – hvor op mod et par hundrede biler af alle typer indfinder sig. Kun i sommerhalvåret naturligvis !

Det kunne være morsomt, hvis AR-klubben kunne vise flaget her. For det meste er vi højst et par stykker.

Vh, Bo

Anonymous
    Inactive

Der er et lignende arrangement om tirsdagen (i sommerhalvåret) ved Kalø Slotsruin i nærheden af Aarhus og Ebeltoft til inspiration.

Det er lidt uheldigt med døde arrangementer i klubkalenderen… :side:

Bo Jørgensen
    Participant
    quote Thomas Lund Nielsen” post=19722:

Det er lidt uheldigt med døde arrangementer i klubkalenderen… :side:

Og jeg tror roligt, vi kan konkludere, at Åbenrå-sparke-dæk-arrangementet er dødt…

Jeg kan se, at “primus motor” ikke har været inde på AR-sitet siden marts 2014.

Per H. Nørgaard
    Participant

Hej Bo,

Jeg vil være ærlig og sige at det også har været en bekymring i bestyrelsen hvorvidt arrangementet/engagementet omkring SDT lige så stille er forsvundet. Men det specielle ved dette uforpligtende arrangement er netop at man kan deltage spontant – det er mit indtryk at også tidligere har mødedeltagelsen varieret en del fra gang til gang. Selv har jeg 200km dertil og selvom intentionerne har været der, har det reelt gjort at jeg aldrig har deltaget.

At der har været stille om SDT kan man dårligt bebrejde manden bag den glimrende idé – Det er trods alt ikke sådan at det skal forpligte til så at deltage hver gang i alle årene fremover 🙂

Når man intet hører er det enten et tegn på at det går godt – eller at det er stendødt, tråden her tyder desværre på det sidste.

Hvad kan vi gøre for at puste liv i tingene igen? Der er nu initiativer igang omkring Middelfart -?

Jeg synes det vil være en skam at lægge det til hvile uden at have et nyt alternativ i det sydjyske, skal det være sjældnere? – skal formen måske være en anden?, frokostmøde eller bil-pusle møde som nævnt omkring middelfart tråden?

Anonymous
    Inactive

Som fortalt andet steds, så bor jeg på Sjælland, men kommer tit i det jyske. Og var mellem jul og nytår i Fredericia, så var nede i Åbenrå for at komme til SDT. Hvis ikke jeg havde skrevet på Facebook og spurgt, om der var andre der kom/ville følges med derned, så havde jeg været den eneste.
    Vi endte med at være 3. Så der var en repræsentant fra Sjælland, Fyn og Jylland.

Med det sagt, så er Åbenrå også i den ene ende af landet. Kunne det ikke være mere praktisk at lægge det mere centralt? Netop Trekantsområdet?
    Så vidt jeg kan se, er der ikke noget Fynsk SDT? Jo, der er Karolinetræf, men det er jo ikke Alfa Klubbens, men en veteranklub, som arrangerer.

Så hvis man holder i Trekantsområdet fremover, så ville der efter min mening nok dukke flere op.

Bo Jørgensen
    Participant

Lørdag den 31. oktober 2015: Alt ånder fred og idyl her på P-pladsen i Åbenrå.
    Ikke en Alfa i sigte, – ud over Jens´ og undertegnede, der havde aftalt at benytte datoen og det pæne vejr til årets sidste køretur i veteranerne.

Der sker vist ikke noget ved at arrangementet bliver fjernet fra kalenderen.

Anonymous
    Inactive

Som tilflytter til Aabenraa (Felsted) fra Købehavn, har jeg siden jeg kom for 2 måneder siden, “spottet en del Alfaér, både i Haderslev, Sønderborg og Aabenraa!

Jeg ved selvfølgelig ikke hvor mange der er medlem af Alfa klubben, har kun set en enkelt med “klub sticker”….det er måske forklaringen på den manglende tilslutning??

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.