Speed sensor Alfa GTV fase 1

Home Forums Alfa Forum Type 916 – GTV og Spider Speed sensor Alfa GTV fase 1

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • Author
    Anonymous
    Inactive

Hej,

I juni måned fik jeg til stor glæde importeret en Alfa GTV 3.0 fra 1997. I den forbindelse jeg har fået meget brugbar information på dette forum.

Efterfølgende er der opstået et problem med mit speedometer, som er stået af. Min mekaniker mener, det er speed/fart sensoren ved gearkassen, som er defekt. Problemet er, at min mekaniker ikke kan skaffe en ny.

Er der nogen, der har en idé om, hvor man kan få fat i en? Det er ikke noget problem at få en til en fase 2, hvor sensoren er forbundet med ABS’en.

På forhånd tak.

Sebastian

Henrik Leegaard
    Participant
    Jesper Bach
    Participant

Vil tro du kan få en der passer ved en Fiat forhandler
    Den ligner dem de brugte på det tidspunkt også på fiat’erne

Anonymous
    Inactive
    Henrik Leegaard
    Participant

Puls giveren blev i 2006 erstattet af vare nummer 71748473 men er udgået uden erstatning (ePER 2013)

Anonymous
    Inactive

Mange tak for jeres hjælp. Det virker til, at det godt kan være en mindre udfordring at få fat i en. 🙂

Er der den, der bliver linket til på Ebay den rigtige? Så bestiller jeg den.

Henrik Leegaard
    Participant

I følge ePER så er der forskellige varenummmere på pulsgiveren til en 2.0 TS og til en 3.0 V6

Varenummeret på pulsgiveren til 2.0 TS er: 71748474 (gammelt nr. 46430576)
    Varenummeret på pulsgiveren til 3.0 V6 er: 71748473 (gammelt nr. 46412961)

Så du må spørge sælgeren på eBay om han ved hvilken bil den kommer fra.

Anonymous
    Inactive

Nu har jeg spurgt. Den kommer fra en 2.0 V6 Turbo fra 1997. Mon ikke der er en sandsynlighed for, at den kunne passe?

Henrik Leegaard
    Participant

I følge ePER så bruger 2.0 V6 Turbo og 3.0 V6 den samme impulsgiver, så det skulle den.

Anonymous
    Inactive

Jeg har samme speedometerfejl på min Spider. Men min kilometertæller fungerer godt nok.

Speedometer og kilometertæller kører på samme pilsgiver. Virker din kilometertæller?

Har du fundet en anden pulsgiver – og hvor – og var det den som var synderen.

Jeg har nemlig ikke prøvet at skifte pusgiveren endnu. Jeg har skiftet selve instrumentpanelet med det var ikke den som var defekt.

Ole – tlf: 40278844

Brian Bernberg
    Participant

Hej Ole

Det er som du skriver, samme signal som bruges til speedometer, trip og kilometer tæller, så hvis det kun er dit speedometer som ikke virker, skal du nok prøve at skifte instrumentpanelet igen.
    Jeg skal selv til at tjekket og sikkert skifte sensoren på min spider, da alle 3 dele er stoppet med at virke (250 km efter der er udført rep på koblingen).

Mvh Brian

Anonymous
    Inactive

Hej begge,

Kilometertælleren virkede heller ikke. Problemet blev løst ved at skifte sensoren. Jeg købte den på Ebay. Den var fra en 2.0 V6 Turbo, så jeg kan bekræfte, den virker på en 3.0.

Er din Spider en fase 1?

Mvh.
    Sebastian

Anonymous
    Inactive

Jeg synes at samme fejl på 2 ure lyder usandsynlig – jeg vil derfor prøve om jeg kan lave en aftale med en anden 916 ejer om at prøve/låne/bytte. Det tager kun 5 minutter at prøve. Bare lige 2 skruer.Jeg ser meget sjældent model 916 her på egnen men hvis der en 916 ejer omkring Lemvig/Holstebro egnen der melder sig som forsøgs-donor bliver jeg rigtig glad.

Ole Lisby
    tlf: 4027 8844

Anonymous
    Inactive

Hej igen. (det er ikke hver dag jeg er herinde)

Jeg ved ikke med sikkerhed hvad fase det er men da det er en 3,0 12V fra december 1996 vil jeg tro at det er en fase 1. Men ret mig hvis jeg tager fejl. Bilen har været “buret inde siden oktober så jeg har ikke forsøgt noget siden sidste efterår. Når bilen bliver “sluppet fri” igen vil jeg forsøge om der findes en person her i nærheden hvor jeg kan låne et andet speedometerhus så jeg kan lave et lille forsøg. Det tage kun lige 2 minutter at lave en ombytning. Jeg har jo allerede købt et andet speedometerhus i Tyskland men den opfører sig akkurat som den gamle. 2 speedometerhuse med samme fejl? – jeg fatter det ikke!

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.