- This topic has 4 replies, 3 voices, and was last updated 4 years, 5 months ago by .
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Alfa Forum › Type 105/115 – Giulia, Giulia GT og Spider › Speedometer Spider 2,0 1978
Speedometer i min Spider 2,0 årg.197 svigter efter 40 – 50 km kørsel. Sænker jeg farten f.eks. i forbindelse med skarpe sving eller en del bykørsel kommer den op på næsten normal visning men dog i en kort periode.Når bilen så har stået natten over er der ingen problemer før den igen har kørt 40 – 50 km.
Gode råd ønskes også gerne hvis nogen kender til en som kan reparerer speedometret.
Venlig hilsen
Henning Sørensen
Jeg ville skifte speedometerkablet. Dette er nok næsten slidt over.
Det er lidt bøvlet at skifte speedometerkabel , men ikke umuligt. Min erfaring er at det nye kabel skal tilpasses, for at fungere.
Ole
Hej Ole
Jeg glemte at skrive at km/miles tælleren fungere udmærket når der ingen visning er på speedometret. Jeg har arbejdet en del med speedometret da jeg i første omgang ikke havde set at tælleren var OK. Jeg skiftede kablet til en fra en højre styret model da det er lidt længere og har siden varmeisoleret kablet
da det går tæt på manifolden men lige lidt hjalp det.
Venlig hilsen
Henning Sørensen
Hvis kilometertælleren er ok fejler forbindelsen til gearkassen sandsynligvis ikke noget. Det må være kraftoverførslen til speedometernålen der er problemet. Jeg ville prøve at få det renset og justeret.
Hej Morten
Tak for svar. Har du kkendskab til hvor jeg kan fåp speedometret repareret?
Venlig hilsen
Henning Sørensen