startspær

Home Forums Alfa Forum Type 930 – 145 og 146 startspær

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author
    Anonymous
    Inactive

Startspær i en 146 1,7 16v, er det benzinpumpe den tænder for ,når jeg drejer nøglen.Eller hvad er det præcis den gør.

Anonymous
    Inactive

Startspær fungerer ved at blokere typisk for benzin indsprøjtning, start motor og tændingssystem, altså tre kredse ved “alm” biler.

Chip i nøgle aktiverer startspærre når du tager nøgle ud, og deaktiverer spærre, når du sætter nøgle i.

Anonymous
    Inactive

Hej Per
    Jeg er lidt på herrens mark,med startspær.
    Kan jeg sætte strøm direkte til benzinpumpe og så vil bilen kunne starte.

Anonymous
    Inactive

Nej du kan ikke starte bare ved at sætte strøm til pumpen – som skrev afbryder start spærre min tre kredse.

Om du kan starte ved at “luse” til startmotor tændings system og benzinpumpe tvivler jeg på – har aldrig forsøgt det.

Går ud fra at dit problem er, at du ikke kan starte ?.

Min svoger har også en 146. Han har engang vist mig en ekstra nøgle (en 3. nøgle som er brun) Den er til brug i tilfælde af problemer med startspærre m v. Har du ikke sådan en nøgle et eller andet sted.

Anonymous
    Inactive

problemet er at den er på værksted,og de siger det muligvis er startspær det er galt med,og at de kun kan finde ud af om det er den ved at sætte en anden startspær i.
    Det kan jeg ikke bruget til noget.så jeg tænke på om jeg kan snyde start spær ,ved at koble benzinpumpe til på en anden måde.

Arvid Dannevang
    Participant

Du skulle gerne ha fået et kort med bilen da du købte den (2 kort faktisk) det ene er en mekanisk kode som man kan bruge til at slå startspærren fra, og det andet er radiokode kortet.
    Hvis du har kortet med den mekaniske kode, burde det være hurtigt at se om det er startspærren eller ej.

Anonymous
    Inactive

Hej ,den makanisk kode til startspær, hvordan slåer jeg den fra .

Anonymous
    Inactive

kan jeg koble startspærre helt fra så jeg ikke har mere bøvl med den

Arvid Dannevang
    Participant

Jeg har aldrig prøvet at bruge måden, men der skulle står i instruktionsbogen hvordan man gør. Det er noget med at trykke på hhv speeder, bremse og kobling i forskellig rækkefølge alt efter hvad der står på kortet.
    Det frakobler dog kun startspærren 1 gang, så det er ikke noget du kan bruge til at frakoble den permanent.

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.