Støj Hjølp

Home Forums Alfa Forum Type 167 – 155 Støj Hjølp

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Lars Schiønning
    Participant

Min 155q4 har fået en meget træls fejl fra 110 til 140 kmt. vibrere og brummer hele bilen , det er lige meget om den trækker elle motor bremser eller bare triller ned .Kardangakslen er afbalanceret alle 4 træk aksler er skiftet , bagtøjet er under søgt og prøvet skiftet alle ophæng et efterset Motor og gearkasse og diferantiale har kørt 80000 km.

HJÆLP

Jesper Jensen
    Participant

Du skriver at bagtøjet er undersøgt. Er der ikke mindst 1 differentiale mere på sådan én?
    Hvad med hjullejer?

Lars Schiønning
    Participant

Jo det er der ,men kan heller ikke der finde noget

Anonymous
    Inactive

Hvem bruger du som mekanikker til din Q4. Du skal finde en, som kan den model (som kun er importeret som brugt til DK, hvis jeg husker ret).
    Mine bud er Hersild & Heggow, Skallebølle Auto, Juel Auto, CarCentre og muligvis og muligvis Stelvio. Jensen Auto solgte nogle nogle Lancia med 4×4, så måske dem også. Ring til værkførerne (eller mester) hos den som er nærmest.
    Lancia Delta HPE har samme motor og transmission, så prøv også Lancia klubbens hjemmeside.

Michael Riis
    Participant

Har du 4 andre hjul, så prøv og sæt dem på. Hvis det ikke er prøvet.

Lars Schiønning
    Participant

Har prøvet med andre hjul . Prøver nu med en anden gearkasse og differentiale +spær så må vi se hvad der sker :unsure:
    Jule Auto kender ikke til q4. Der er solgt 2 i dk. fra nyB)

Torben Jørgensen
    Participant

Hej Lars –
    Jeg syntes du skulle vente med de dyre løsninger du har tænkt på med gearkasse og differentiale. Du har ikke svaret på om hjullejer er undersøgt. Lyder som det, når lyden også er der når bil ruller i frigear. Har selv samme drivlinje og det holder bare – selv til hårdhændet behandling. Jeg ville fokusere på hjullejer og ( igen ) prøv endnu et sæt andre hjul.
    Torben

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.