- This topic has 8 replies, 5 voices, and was last updated 15 years, 2 months ago by .
Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Alfa Forum › Type 932 – 156 › Tandrem
Hej 🙂
Skal have skiftet tandrem på min 156 2.0. Hvad er nødvendigt at skifte, når man nu går igang med sådan et projekt :cheer:
Hilsen Klaus
Tag Vandpumpe med når du er i gang, mener den løber med på tandrem.
jeg har nu aldrig fået udskiftet min vandpumpe på nogen af mine 2,0 16V TS/JTS ved tandremsskift, det kommer an på hvormeget den har kørt (pumpen) det kan ikke være rigtigt den kun kan holde tre år, siden sidste remskift 😉
Du skal mindst bruge tandrem, balancerem og remstrammer
hvordan har din knasforstiller det? (diesel lyd ved koldstart)
Og så ville jeg også skifte remmen til generator og servo pumpe.
mvh
oo=v=oo
Vernon P.
Hej Vernon.
Min kansforstiller fejler ikke noget.Jeg kan ikke se om vandpumpen er skiftet. bilen har kørt 173xxx
Hilsen Klaus
Hej Klaus
Ja hvis du ikke kender status på bilens vandpumpe med de km. på “bagen” så ville jeg også skifte den.
Skal du selv skifte remmene?
Mvh
oo=v=oo
Vernon P.
Fik skiftet vandpumpe på vores tidligere 147 1,6 TS efter ca. 185 k. Efter den var stået af 🙁 Så det er nok ved at være tid. Husk at få en vandpumpe af metal som erstatning for den gamle af plastik.
Ole
Min pointe var sådan set bare at det er dumme penge at spare når man nu er i gang.
Tak for svarene 🙂 Jeg skifter selv div. remme. har en kammerat som hjælper :cheer: Ellers løber det jo noget op hos Alfa eller en anden mekaniker !!
Hilsen Klaus
Hey…
Jeg er selv ved at få skiftet tandrem på min 2.5 v6, og kan kun give de andre ret i at vandpumpen er bare at få med når nu der er hul. de holder ikke evigt og det er ikke fordi det er meget dyrere at få med når man alligevel har splittet hele siden af motoren ad alligevel.
God fornøjelse med udskiftningen.
/Danni