- This topic has 2 replies, 2 voices, and was last updated 10 years, 7 months ago by .
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Alfa Forum › Type 932 – 156 › Tændrør knækket i blokken hjælp!!
Vil skrue mine tændrør af på min alfa 156 Ts og rense dem af så de lige kunne køre lidt endnu inden der sku nye på, da jeg skruer et af tændrørene i igen med hånden knækker tændrørene i blokken?? Hvordan i alverden får jeg den rest af tændrøret op igen??
Jeg flyttede lige dit spögsmål/trå ned til 156 😉
– hvor er tändröret knäkket (jeg er godt klarover det er i topstykket – forhåbenligt ikke i blokken 🙂 ) – er det “kun” gevinet fra tändröret der sidder tilbage? (dvs du står med brystet og porcelänet i hånden) – i så fald sidder det ikke fast – og du kan få en lidt större skrueträkker ned i den del der sidder tilbage og simpelthen skrue den op – du skal vide hvad du gör så du ikke skader noget – tändröret har väret spändt for hårdt for det knäkker!
Hvis ikke røret kan skrues ud med en stor skruetrækker eller lignende, kan det skyldes at gevindet i topstykket er ødelagt. Det findes der råd for, man kan skære tændrørshullet ud og isætte et bøsning med gevind, som passer til tændrørets gevind.
Det koster lidt sammenlignet med et nyt eller brugt topstykke med montering osv.
Fik det gjort for nogle år siden i min klassiske Spider i 2 tændrørshuller.
Erik