Termometer

Home Forums Alfa Forum Type 932 – 156 Termometer

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 21 total)
  • Author
    Anonymous
    Inactive

Hej 😉
    Kan det passe at termometer nålen står mellem 50 grader og 70 grader ved kørsel ? kun vis jeg holder i kø kommer den op på 90 grader !! der kommer varme i kabinen dog er den længe om det og det bliver aldrig rigtig varmt ??

Hilsen Klaus
    god jul 🙂

Morten Svendsen
    Participant

Lyder som en ny termostat, ikke ? Vist et kendt problem på 156’eren…

Vernon Pedersen
    Participant

nej – Det er ikke et ukendt fenomen på 156 – men hvis temp holder sig inden for et fornuftigt arbejdsområde og ikke pludslige bliver koldere npr den køre – så lad den være, problemet er at temp. føleren sider forkert i kølesystemet og er påvirkelig for fartvind – men hvis den pludsligt indikere anderledes end normalt – og/eller når den ikke rigtigt kan varme kabine op – så er det ret sikkert temostaten der skal udskiftes .
    mvh
    oo=v=oo
    Vernon P.

Michael Riis
    Participant

hvis det er en V6 er det meget normal den ligge sig ved de 70 grader.
    men de 4 cyl er nu meget gode til og komme op på 85-90 grader.

Som de andre siger så er termostaten lidt udsat, og holder ikke altid så lang tid som man håber på.

Anonymous
    Inactive

hej igen 🙂 igår da jeg kørte hjem fra arbejde (44 km) stod termometer nålen på 60 grader… Den kommer aldrig højere med mindre jeg holder i kø ! Er sådan en nem at skifte ?
    Hilsen Klaus

Anonymous
    Inactive

glemte lige at tilføje at den har svært ved at varme kabinen rigtig op. det bliver kun nogenlunde varmt der…

Ulrik Jensen
    Participant

Det lyder som om at du skal have en ny termostat, de bliver trætte med tiden, om den er nem at skifte selv kommer jo an på om man er en haj til at skrue på biler eller ej.

Du må ud og vurdere om det er noget du vil kaste dig ud i, den sidder her

Attachments:

Anonymous
    Inactive

Hej Ulrik 🙂 tror jeg selv prøver. ved du om det kræver speciel værktøj ? er der ellers noget jeg skal være opmærksom ved ?
    Hilsen Klaus

Henrik Petersen
    Participant

Det kræver ikke speciel værktøj for at skifte en thermostat på en 156´er.

Ulrik Jensen
    Participant

Mon ikke det kan klares med ring/gaffel og topnøgle sæt, du skal nok have nogle nye spændebånd, de der sidder fra fabrikken kan sikkert ikke genbruges, og så lidt kølervæske til at efterfylde med, men det havde du sikkert allerede regnet ud 🙂
    Du skal også sørge for at få luftet ud efter du har skiftet termostaten, jeg er ikke lige klar over om der sidder en skrue i toppen af køleren eller om den selv kan lufte ud via ekspansions beholderen, det er der sikkert andre der kan svare på.

Anonymous
    Inactive

Hej Klaus
    Min står også under 70

Anonymous
    Inactive

Hejsa, havde samme problem med min 156’er for to år siden. Fik skiftet termostaten. Har fungeret fint og vist 90 grader, når den er varm, lige siden.

mvh

Thomas

Anonymous
    Inactive

Hej 🙂 Jeg skiftede termostaten for snart en mdr siden. Jeg fik rigtig varme i kabinen og nålen står på 90 grader. Så det hjalp at skifte den. 😉

Lars Kræmmer
    Participant

Hej Alle. Jeg har lige skiftet thermostaten på min 156. Og for at vende tilbage til Ulrik’s note om Udluftningen af systemet, så kan jeg simpelthen ikke se nogen udluftningsskrue, så jeg vil konkludere at det klares via expansionsbeholderen automatisk !!!! Er der nogen der er 100 % sikre i det ???

Lars

Anonymous
    Inactive

Hej Lars.

Den udlufter sig selv 🙂

Hilsen Klaus

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 21 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.