Home › Forums › Alfa Forum › Type 932 – 156 › Termometer
- This topic has 20 replies, 12 voices, and was last updated 13 years, 8 months ago by
Anonymous.
-
AuthorPosts
-
23. December 2009 at 18:34 #4750
Anonymous
InactiveHej 😉
Kan det passe at termometer nålen står mellem 50 grader og 70 grader ved kørsel ? kun vis jeg holder i kø kommer den op på 90 grader !! der kommer varme i kabinen dog er den længe om det og det bliver aldrig rigtig varmt ??Hilsen Klaus
god jul 🙂23. December 2009 at 19:22 #10558Morten Svendsen
ParticipantLyder som en ny termostat, ikke ? Vist et kendt problem på 156’eren…
23. December 2009 at 19:34 #10559Vernon Pedersen
Participantnej – Det er ikke et ukendt fenomen på 156 – men hvis temp holder sig inden for et fornuftigt arbejdsområde og ikke pludslige bliver koldere npr den køre – så lad den være, problemet er at temp. føleren sider forkert i kølesystemet og er påvirkelig for fartvind – men hvis den pludsligt indikere anderledes end normalt – og/eller når den ikke rigtigt kan varme kabine op – så er det ret sikkert temostaten der skal udskiftes .
mvh
oo=v=oo
Vernon P.23. December 2009 at 22:35 #10560Michael Riis
Participanthvis det er en V6 er det meget normal den ligge sig ved de 70 grader.
men de 4 cyl er nu meget gode til og komme op på 85-90 grader.Som de andre siger så er termostaten lidt udsat, og holder ikke altid så lang tid som man håber på.
24. December 2009 at 8:22 #10561Anonymous
Inactivehej igen 🙂 igår da jeg kørte hjem fra arbejde (44 km) stod termometer nålen på 60 grader… Den kommer aldrig højere med mindre jeg holder i kø ! Er sådan en nem at skifte ?
Hilsen Klaus24. December 2009 at 8:30 #10562Anonymous
Inactiveglemte lige at tilføje at den har svært ved at varme kabinen rigtig op. det bliver kun nogenlunde varmt der…
24. December 2009 at 11:18 #10564Ulrik Jensen
Participant24. December 2009 at 12:31 #10565Anonymous
InactiveHej Ulrik 🙂 tror jeg selv prøver. ved du om det kræver speciel værktøj ? er der ellers noget jeg skal være opmærksom ved ?
Hilsen Klaus25. December 2009 at 11:36 #10568Henrik Petersen
ParticipantDet kræver ikke speciel værktøj for at skifte en thermostat på en 156´er.
28. December 2009 at 11:44 #10569Ulrik Jensen
ParticipantMon ikke det kan klares med ring/gaffel og topnøgle sæt, du skal nok have nogle nye spændebånd, de der sidder fra fabrikken kan sikkert ikke genbruges, og så lidt kølervæske til at efterfylde med, men det havde du sikkert allerede regnet ud 🙂
Du skal også sørge for at få luftet ud efter du har skiftet termostaten, jeg er ikke lige klar over om der sidder en skrue i toppen af køleren eller om den selv kan lufte ud via ekspansions beholderen, det er der sikkert andre der kan svare på.26. January 2010 at 23:26 #10779Anonymous
InactiveHej Klaus
Min står også under 7027. January 2010 at 15:06 #10781Anonymous
InactiveHejsa, havde samme problem med min 156’er for to år siden. Fik skiftet termostaten. Har fungeret fint og vist 90 grader, når den er varm, lige siden.
mvh
Thomas
27. January 2010 at 21:33 #10784Anonymous
InactiveHej 🙂 Jeg skiftede termostaten for snart en mdr siden. Jeg fik rigtig varme i kabinen og nålen står på 90 grader. Så det hjalp at skifte den. 😉
31. January 2010 at 18:38 #10795Lars Kræmmer
ParticipantHej Alle. Jeg har lige skiftet thermostaten på min 156. Og for at vende tilbage til Ulrik’s note om Udluftningen af systemet, så kan jeg simpelthen ikke se nogen udluftningsskrue, så jeg vil konkludere at det klares via expansionsbeholderen automatisk !!!! Er der nogen der er 100 % sikre i det ???
Lars
31. January 2010 at 19:16 #10796Anonymous
InactiveHej Lars.
Den udlufter sig selv 🙂
Hilsen Klaus
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.