Tilbud om “snig kik” fra NJ automobiler.

Home Forums Alfa Forum Type 940 – Giulietta Tilbud om “snig kik” fra NJ automobiler.

Viewing 11 posts - 31 through 41 (of 41 total)
  • Author
    Ole Steen Rasmussen
    Participant

Michael Riis skrev:

quote :

Der er ingen motorlyd, på 1750 QV. der var en Italiener der voldtog omd. begrænseren og der var bare ingen fed lyd.

Det kunne lige så godt ha været en golf han hidsede op.

Den lyd der trods alt var; var den som TBI´ens?

Michael Riis
    Participant

Har ingen ide. har aldrig hørt en 159 TBI få tæsk.
    Jeg er faktisk heller ikke sikker på, at jeg har set en køre.

I øvrig var det den røde, der er i René Wilhelm post.

Vernon Pedersen
    Participant

Der er betydligt mere (god) “lyd” i en Giulietta QV – end der er en 159 1750TBi – der som nævnt flere gange er meget stille, selv om der bliver “sparket til den”
    mvh
    oo=v=oo
    Vernon P.

Anonymous
    Inactive

Nu har jeg endelig også haft mulighed for at se Giuliettaen og må dog indrømme, at jeg nok er lidt skuffet over det udvendige design – vauw effekten udeblev simpelthen. 🙁

Måske det skyldes farverne på de udstillede biler, hvor især den sorte unilak ikke falder i min smag, da jeg føler, at linjerne flyder ud i et. Hvid og især koksmetal fremhæver designlinjerne bedre. Jeg har heldigvis den røde metalfarve tilgode endnu. B)

Men alligevel glæder jeg mig til min første testkørsel (har med glæde læst artikler af Peter D og andre), da det nok vil være med til at forbedre mit indtryk af Giuliettaen. 🙂

Anonymous
    Inactive

Jeg fik i dag mulighed for en kort prøvekørsel af 1,4 multiair med 170 hk og sikkert en herlig oplevelse.

For det første er Giulietta’en skruet godt sammen og materialekvaliteten er der ikke sparet på. Jeg havde lidt svært ved at høre motor-/udstødningen, men min makker, som ikke kører Alfa Romeo, var meget positiv over lyden og kunne høre en “Alfa-lyd”.

Bilen var med sportspakken, det vil sige en moderat sænkning og dæk i størrelsen 225/40R18, men alligevel følte jeg, at den var meget komfortabel men også sportslig, da den næsten klistede til asfalten (lidt overdrevet). Det var en fornøjelse at køre på små bi- og landeveje samt prøve den virkelig gode retningsstabilitet på motorvej. Styretøjet var, modsat Alfa Mito, dejlig tungt og tillige direkte, som en Alfa skal være.

Motoren er en lille drøm, man skulle ikke tro, at volumen kun var 1,4 liter, da den trækker væsentlig bedre end de(n)gamle 2,0 TS og 2,0 JTS, og er også meget omdrejningsvillig, testede dog ikke til omdrejningsbegrænseren. Alt i alt en rigtig god oplevelse. 1,4 multiair bør være tilstrækkelig til at dække mine behov og ønsker, men jeg glæder mig bare endnu mere til at prøve 1750 tbi QV. 🙂

Anonymous
    Inactive

Der kommer måske godt nyt i næste uge omkring Alfa Rosso farven. 🙂

Anonymous
    Inactive

Har lige fået oplyst af min forhandler, at man kan bestille Alfa Giulietta i Alfa Rosso farven igen. 🙂

Lars R. Nissen
    Keymaster

Ole Jørgensen skrev:

quote :

Har lige fået oplyst af min forhandler, at man kan bestille Alfa Giulietta i Alfa Rosso farven igen. 🙂

Er du ikke en smule ensporet omkring den der Alfa Rosso? 😛

… der findes da andre, i mine øjne, nydelige farver til biler … 😉

Anonymous
    Inactive

Hvilke?
    😛

Anonymous
    Inactive

Ole Jørgensen skrev:

quote :

Hvilke?
    😛

Mine Alfaér er desværre ikke røde….men de røde er “smukkest”…. :cheer:

Ulrik Jensen
    Participant

Min er rød og den er bestemt ikke smukkest :laugh:

En Giulietta i sort eller hvid med de her fælge er super 🙂

Attachments:

Viewing 11 posts - 31 through 41 (of 41 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.