Home › Forums › Alfa Forum › Type 940 – Giulietta › Tilbud om “snig kik” fra NJ automobiler.
- This topic has 40 replies, 11 voices, and was last updated 14 years, 6 months ago by
Ulrik Jensen.
-
AuthorPosts
-
26. July 2010 at 20:00 #11377
Ole Steen Rasmussen
ParticipantMichael Riis skrev:
quote :Der er ingen motorlyd, på 1750 QV. der var en Italiener der voldtog omd. begrænseren og der var bare ingen fed lyd.Det kunne lige så godt ha været en golf han hidsede op.
Den lyd der trods alt var; var den som TBI´ens?
27. July 2010 at 9:35 #11378Michael Riis
ParticipantHar ingen ide. har aldrig hørt en 159 TBI få tæsk.
Jeg er faktisk heller ikke sikker på, at jeg har set en køre.I øvrig var det den røde, der er i René Wilhelm post.
27. July 2010 at 13:36 #11379Vernon Pedersen
ParticipantDer er betydligt mere (god) “lyd” i en Giulietta QV – end der er en 159 1750TBi – der som nævnt flere gange er meget stille, selv om der bliver “sparket til den”
mvh
oo=v=oo
Vernon P.31. July 2010 at 11:36 #11387Anonymous
InactiveNu har jeg endelig også haft mulighed for at se Giuliettaen og må dog indrømme, at jeg nok er lidt skuffet over det udvendige design – vauw effekten udeblev simpelthen. 🙁
Måske det skyldes farverne på de udstillede biler, hvor især den sorte unilak ikke falder i min smag, da jeg føler, at linjerne flyder ud i et. Hvid og især koksmetal fremhæver designlinjerne bedre. Jeg har heldigvis den røde metalfarve tilgode endnu. B)
Men alligevel glæder jeg mig til min første testkørsel (har med glæde læst artikler af Peter D og andre), da det nok vil være med til at forbedre mit indtryk af Giuliettaen. 🙂
3. August 2010 at 20:19 #11399Anonymous
InactiveJeg fik i dag mulighed for en kort prøvekørsel af 1,4 multiair med 170 hk og sikkert en herlig oplevelse.
For det første er Giulietta’en skruet godt sammen og materialekvaliteten er der ikke sparet på. Jeg havde lidt svært ved at høre motor-/udstødningen, men min makker, som ikke kører Alfa Romeo, var meget positiv over lyden og kunne høre en “Alfa-lyd”.
Bilen var med sportspakken, det vil sige en moderat sænkning og dæk i størrelsen 225/40R18, men alligevel følte jeg, at den var meget komfortabel men også sportslig, da den næsten klistede til asfalten (lidt overdrevet). Det var en fornøjelse at køre på små bi- og landeveje samt prøve den virkelig gode retningsstabilitet på motorvej. Styretøjet var, modsat Alfa Mito, dejlig tungt og tillige direkte, som en Alfa skal være.
Motoren er en lille drøm, man skulle ikke tro, at volumen kun var 1,4 liter, da den trækker væsentlig bedre end de(n)gamle 2,0 TS og 2,0 JTS, og er også meget omdrejningsvillig, testede dog ikke til omdrejningsbegrænseren. Alt i alt en rigtig god oplevelse. 1,4 multiair bør være tilstrækkelig til at dække mine behov og ønsker, men jeg glæder mig bare endnu mere til at prøve 1750 tbi QV. 🙂
8. August 2010 at 17:09 #11424Anonymous
InactiveDer kommer måske godt nyt i næste uge omkring Alfa Rosso farven. 🙂
13. August 2010 at 11:22 #11497Anonymous
InactiveHar lige fået oplyst af min forhandler, at man kan bestille Alfa Giulietta i Alfa Rosso farven igen. 🙂
14. August 2010 at 16:43 #11500Lars R. Nissen
KeymasterOle Jørgensen skrev:
quote :Har lige fået oplyst af min forhandler, at man kan bestille Alfa Giulietta i Alfa Rosso farven igen. 🙂Er du ikke en smule ensporet omkring den der Alfa Rosso? 😛
… der findes da andre, i mine øjne, nydelige farver til biler … 😉
14. August 2010 at 18:59 #11504Anonymous
InactiveHvilke?
😛15. August 2010 at 6:52 #11505Anonymous
InactiveOle Jørgensen skrev:
quote :Hvilke?
😛Mine Alfaér er desværre ikke røde….men de røde er “smukkest”…. :cheer:
16. August 2010 at 8:19 #11508Ulrik Jensen
Participant -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.