Tuning af Giulia

Home Forums Alfa Forum Type 952 – Giulia Tuning af Giulia

Viewing 11 posts - 46 through 56 (of 56 total)
  • Author
    Ole Steen Rasmussen
    Participant

god nørdet, Ronnie B)

At motorerne er ens i 200T og 280 Veloce, er vel også årsagen til at FCA nu har blokeret for opdatering af softwaren i styreboksen. Heldigt at man har en 200T årgang 2017.

Ole

Ole Steen Rasmussen
    Participant

Ja, Ole – 2017 blev pludselig en interessant årgang. Brugtpriserne kommer til ryge gennem taget :laugh:

quote Helle Justesen & Ole Jørgensen” post=31803:

At motorerne er ens i 200T og 280 Veloce, er vel også årsagen til at FCA nu har blokeret for opdatering af softwaren i styreboksen. Heldigt at man har en 200T årgang 2017.

Ole

Anonymous
    Inactive

Den blokering er sikkert allerede “knækket”.;)

Ole Steen Rasmussen
    Participant

Ja, men det lyder alligeel på Sren G. her tråden, til at selv Scantune har problmer med det?

quote Ole Jørgensen” post=31806:

Den blokering er sikkert allerede “knækket”.;)
    Ronnie Mandal Bonde
    Participant

Nå, men har gået et stykke tid og funderet over hvad jeg ville vælge i forhold til chipning eller ej…

Hvem der skulle udføre arbejdet var også en del af betragtningen, specielt også i forhold til geografien..

Valget faldt på HCP i Rødovre (tæt på mig) og fordi de har et af de nyeste Dyno 4 hjuls rullefelter, samt har erfaring med flere Giulia’er.

Mit valg var at bilen skulle chippes ind på 95 Oktan, da jeg simpelthen ikke gider at lægge og køre rundt efter 100 oktan.

Første indledende base rul var dog noget af en skuffelse, da resultatet kun gav 185 hk, men dog med lige omkring 330 Nm.
    Dette resultat må dog nok tilskrives kvaliteten af benzinen, hvilket de efterfølgende resultater også bære vidende af.

Efter chipning, blev resultatet 277 hk og 430 nm.
    Igen må resultatet tilskrives 95 oktan benzinen.

Det gode ved resultatet, er at forskellen er det samme som hvis bilen ydede de standard 200 hk og fik 310 hk ved chipning.

Kurven er til gengæld pæn og jævn.

Bilen kører fantastisk nu, og de flere heste og moment matcher nu undervognen bedre, efter min mening. 🙂

Michael Riis
    Participant

Du er sikker på at motoren køre 100% før, jeg syndes kurven ligge lidt højt i omd. 0g du er 30-40hk under hvad der normal er i motorrummet.

Har du en graf af ladetrykket.

De finder normal 300+ hk på 95 okt. i en Giulia.
    Noget sige mig at der er en sensor eller noget der ikke virker 100% mere.

Ole Steen Rasmussen
    Participant

At de “kun” finder de 277/430 kan også være et resultat af et forsigtighedsprincip . Jeg ved at Scantune lader Giuliaen ramme samme effekt – og Per Mai er (som jeg hører det på diverse tråde) netop “en forsigtig mand, der ikke vil voldtune…dermed ikke sat, at f.eks. 320 hk som man kan se i andre fora, er at yde vold på denne motor 😉 ….?
    Har i øvrigt set kurver der i første test, viser 214 hk – og dét siges at være normalen for Giulia.

Jesper Hallenborg
    Participant

Hej
    Er nu kommet igennem hele tråden og har læst flere interessante indlæg.
    Er der nogen der ligger inde med en update om det er lykkedes at HK optimere de nyere 2020+ 200hk motorer?

Anonymous
    Inactive

Racemode monteret i 2016 model

Anonymous
    Inactive

Nogle af dem kan og andre ikke, har kun haft en der ikke ville

Viewing 11 posts - 46 through 56 (of 56 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.