Home › Forums › Alfa Forum › Type 952 – Giulia › Tuning af Giulia
- This topic has 55 replies, 16 voices, and was last updated 3 years, 10 months ago by
Anonymous.
-
AuthorPosts
-
17. August 2020 at 7:08 #35838
Ole Steen Rasmussen
Participantgod nørdet, Ronnie B)
17. August 2020 at 8:12 #35839Helle Justesen & Ole Jørgensen
ParticipantAt motorerne er ens i 200T og 280 Veloce, er vel også årsagen til at FCA nu har blokeret for opdatering af softwaren i styreboksen. Heldigt at man har en 200T årgang 2017.
Ole
17. August 2020 at 9:20 #35840Ole Steen Rasmussen
ParticipantJa, Ole – 2017 blev pludselig en interessant årgang. Brugtpriserne kommer til ryge gennem taget :laugh:
quote Helle Justesen & Ole Jørgensen” post=31803:At motorerne er ens i 200T og 280 Veloce, er vel også årsagen til at FCA nu har blokeret for opdatering af softwaren i styreboksen. Heldigt at man har en 200T årgang 2017.Ole
17. August 2020 at 13:04 #35842Anonymous
InactiveDen blokering er sikkert allerede “knækket”.;)
18. August 2020 at 19:32 #35846Ole Steen Rasmussen
ParticipantJa, men det lyder alligeel på Sren G. her tråden, til at selv Scantune har problmer med det?
quote Ole Jørgensen” post=31806:Den blokering er sikkert allerede “knækket”.;)10. September 2020 at 4:17 #35888Ronnie Mandal Bonde
ParticipantNå, men har gået et stykke tid og funderet over hvad jeg ville vælge i forhold til chipning eller ej…
Hvem der skulle udføre arbejdet var også en del af betragtningen, specielt også i forhold til geografien..
Valget faldt på HCP i Rødovre (tæt på mig) og fordi de har et af de nyeste Dyno 4 hjuls rullefelter, samt har erfaring med flere Giulia’er.
Mit valg var at bilen skulle chippes ind på 95 Oktan, da jeg simpelthen ikke gider at lægge og køre rundt efter 100 oktan.
Første indledende base rul var dog noget af en skuffelse, da resultatet kun gav 185 hk, men dog med lige omkring 330 Nm.
Dette resultat må dog nok tilskrives kvaliteten af benzinen, hvilket de efterfølgende resultater også bære vidende af.Efter chipning, blev resultatet 277 hk og 430 nm.
Igen må resultatet tilskrives 95 oktan benzinen.Det gode ved resultatet, er at forskellen er det samme som hvis bilen ydede de standard 200 hk og fik 310 hk ved chipning.
Kurven er til gengæld pæn og jævn.
Bilen kører fantastisk nu, og de flere heste og moment matcher nu undervognen bedre, efter min mening. 🙂
13. September 2020 at 16:55 #35896Michael Riis
ParticipantDu er sikker på at motoren køre 100% før, jeg syndes kurven ligge lidt højt i omd. 0g du er 30-40hk under hvad der normal er i motorrummet.
Har du en graf af ladetrykket.
De finder normal 300+ hk på 95 okt. i en Giulia.
Noget sige mig at der er en sensor eller noget der ikke virker 100% mere.15. September 2020 at 6:54 #35900Ole Steen Rasmussen
ParticipantAt de “kun” finder de 277/430 kan også være et resultat af et forsigtighedsprincip . Jeg ved at Scantune lader Giuliaen ramme samme effekt – og Per Mai er (som jeg hører det på diverse tråde) netop “en forsigtig mand, der ikke vil voldtune…dermed ikke sat, at f.eks. 320 hk som man kan se i andre fora, er at yde vold på denne motor 😉 ….?
Har i øvrigt set kurver der i første test, viser 214 hk – og dét siges at være normalen for Giulia.29. March 2021 at 19:37 #36298Jesper Hallenborg
ParticipantHej
Er nu kommet igennem hele tråden og har læst flere interessante indlæg.
Er der nogen der ligger inde med en update om det er lykkedes at HK optimere de nyere 2020+ 200hk motorer?30. March 2021 at 7:12 #362998. April 2021 at 7:09 #36327Anonymous
InactiveNogle af dem kan og andre ikke, har kun haft en der ikke ville
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.