Udskiftning af bøsninger

Home Forums Alfa Forum Type 930 – 145 og 146 Udskiftning af bøsninger

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author
    Anonymous
    Inactive

Hej

Jeg har nogle slidte bøsninger i undervogen, der hvor bagbroen sidder fast.
    Mit spørgsmål er: Vil det være en fordel at udskifte alle bøsninger til Powerflex??

Styringen må gerne blive hårde, men jeg har ikke lige tænkt at skifte støddæmpere ligenu.

Anonymous
    Inactive

Hej

Jeg har ingen erfaring med udskiftning af bøsninger på Alfa 145/146…men skiftede til Powerflex på min 164 de virkede OK.
    På andre Alfa hjemmesider virker det som det helt store HIT, så hvorfor ikke 🙂

Attachments:

Anonymous
    Inactive

Da Powerflexbøsningerne er hårdere end de alm. gummi, – fastholder de bagbroen mere præcist, – derudover skulle de også være mere langtidsholdbare, – så svaret må vel være: JA!

Hvis dine støddæmpere er slidt eller dårligere, – ville det dog nok være end noget bedre og vigtigere investering, at skifte dem…..

Anonymous
    Inactive

Hvis ikke bøsningerne er i uorden nu, vil du næppe mærke den voldsomme ændring ved at udskifte til Powerflex eller Superflex.

Bilen bliver en bagatel mere retningsstabil.

Vigtigste forskel er, at holdbarheden er meget længere. Det har betydning for biler, hvor bøsningerne har begrænset holdbarhed og skal skiftes ofte. Det kan f.eks. være i baghjulsophænget på Alfa 156 og 164, eller i forhjulsophænget på Alfa 145/146/155.

PeterD

Anonymous
    Inactive

Jeg har spurgt andre steder også, men jeg er nysgerrig. Hvor køber I disse bøsninger? Vi har henholdsvis en 155 og en 75er.
    På forhånd tak

Michael Riis
    Participant
    Anonymous
    Inactive

Kan se der allerede er sådan en tråd jeg søger. Altså udskiftning af bøsninger i bagbord op mod karrossen. 2stk i hver side.
    Kan de umiddelbart trækkes ud når hele bagtøjet afmonteres?
    Og sidst men ikke mindst kan man købe nye bøsninger? Syntes at have lidt vanskelig ved at finde disse bøsninger…
    Nr 3 på vedlagte foto

Michael Riis
    Participant

De bøsninger laves ikke mere, det er en del år siden de slap op. Eneste mulighed er nok Ebay og søge der om der er nogen der har lavet en kopi af dem. Jeg mener de også sidder på Fiat Bravo/Brava og alle de andre modeller der er bygget på samme platform.

Nu når du har bagbroen af, det tager ikke så langtid, så kan du skifte de lejer der sidder i svingarme, da de tit er færdig og rustet op. Der findes et repsæt til dem.

Anonymous
    Inactive

Tak for svar. Så må jeg jo i gang med lys og lygte.
    Tænkte dog også at renovere de andre bøsninger…

Michael Riis
    Participant
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.