- This topic has 4 replies, 4 voices, and was last updated 10 years, 6 months ago by .
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Alfa Forum › Type 939 – 159, Brera og Spider › Udskiftning af knastkæde
Vi har modtaget flg. spørgsmål:
Har I hørt om Alfa 159 2,2 jts som har fået skiftet kæde flere gange?
Får lampe have engine cheked i intervaller, har lige fået opdateret software. Men fejlen kommer og går som vinden blæser.
Fik skiftet kæde for ca. 3 år siden.
Håber i kan hjælpe, ps har læst debat tråde men har intet fundet…
På forhånd tak
Laura.
Jeg har ikke hørt om det, der kom en ny kæde + tandhjul i en forbedret udgave, som skulle løse det problem. Men har den fået skiftet første gang ved 30-40000km og har kørt en masse km siden. Så kan det jo godt være et nyt problem.
Service på 2.2jts er vel 30000km eller 2 år eller er det 1 år. Det er også lige meget, det er for mange km på den samme olie alligevel.
Der er en grund til at Toyota stadig køre med 15000km på en omgang olie.
Hvad siger fejludlæsningen? Når den nu siger at man skal checke det, så starter man vel med at gøre som den siger. Iøvrigt en misforståelse at knastkæder er vedligeholdelsesfri; de holder ganske vist længere – men koster bomben at skifte.
Det er vel ikke det samme, som 1.9 jtdm, der er problemet med “fejlvisning” der kommer og går?
På 1.9 jtdm er problemet: lav batterispænding!!!
Er batterispændingen, i start øjeblikket, under 10,4 volt kommer der fejlmeddelelser i displayet.
Hilsen
Tage
Hej Laura,
Se evt. her: http://www.alfaklub.dk/index.php?option=com_kunena&func=view&catid=35&id=12317&limit=6&limitstart=18&Itemid=119#15297
Mvh. Torben