- This topic has 9 replies, 5 voices, and was last updated 4 years, 7 months ago by .
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Alfa Forum › Type 939 – 159, Brera og Spider › Ujævn motorgang,ved lave omdrejninger 159, 2,2 JTS
Hej. Jeg har en pludselig opstået ujævn motorgang,ved lave omdrejninger på min 159, 2,2 JTS. Motorlampe lyser og under 2500 omdr. svinger motoren meget konstant ca en gang i sekundet.
ODB2 læseren siger: kode P0014-B knastaksel timing sensor (eller beskidt olie), samt P0335 Krumtapaksel position sensor (afledt måske, P0564 cruise control)
Hertil “Mutiple cylinder misfire” på alle 4 cylindre.
Er der nogle af jer der ved, hvad problemet er ?
Jeg har bestilt en knastakseltiming sensor, hvis det er den. Kan man selv montere den? Den er nem at komme til.
/Claus.
Første skridt vil være at få fejlkoden læst ud.
:silly: Nemlig, for det kan være 110 ting, nogle billigere at reparere end andre. Inden da ville jeg dog købe et Bell Add produkt, hælde noget V-Power på, og så give bilen en god lang tur på motorvejen, godt op i omdrejninger.
Tak.
Gæt : En af tændspolerne
Ole
ODB2 læseren siger: kode P0014-B knastaksel timing sensor (eller beskidt olie), samt P0335 Krumtapaksel position sensor (afledt måske, P0564 cruise control)
Hertil “Mutiple cylinder misfire” på alle 4 cylindre.
Er der nogle af jer der ved, hvad problemet er ?
Jeg har bestilt en knastakseltiming sensor, hvis det er den. Kan man selv montere den? Den er nem at komme til.
/Claus.
Tjah ?
Personligt ville jeg råde dig til at at starte med få fat på et brugbart diagnosticeringsprogram, der rent faktisk dækker Alfa – OG kan udlæses i klart sprog. Ellers spilder man massevis af kroner og tid på at udskifte dele, der virker ganske udmærket.
Et eks :
https://www.multiecuscan.net/Default.aspx
Alternativt: trille ud forbi Car Centre på Lergravsvej 60 på Amager.
Tak, det vil jeg prøve.
https://www.alfaowner.com/threads/p0014-code-stretched-chain-dodgy-sensor.541345/
PS Nyt gæt: Knastkæden skal skiftes.
Jeg løste det ved at udskifte én af to knastakselpositionsensorer. Hertil åbnede jeg alle stik i synlige, og sprøjtede Contact 60 i.
Det virkede ikke med det samme, men efter 5 minutter efter at have nulstillet fejlkoderne, kører det som en drøm igen.
Tak til alle med input.
/Claus.