Ujævn motorgang ved start

Home Forums Alfa Forum Type 952 – Giulia Ujævn motorgang ved start

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author

Jeg har flere gange oplevet at min Giulia starter normalt om morgenen, men efter ca 100 meter hakker motoren og lyder som den kører på to cylindre. Løsning på problemet har været, at standse bilen og stoppe motoren. Efter genstart lyder og kører motoren normalt igen. En gang har der været meldt motorfejl , jeg fik udlæst koden, som indikerede fejl på en tændspole. Tændspole og fire tændrør blev skiftet på garantien. (Tændspole fåes kun originalt og koster ca. 2500 DKK)
    Måske sætter jeg for hurtigt igang efter kold opstart om morgen, så motorens multiair teknik ikke får synkroniseret, inden jeg giver gas ?

Nogen der oplevet lignende symptomer?

Ole

Anonymous
    Inactive

Det kan godt være multiair modulet den er gal med.

Fejl på tændspole kan være fejltænding som skyldes MA modulet , og hvis det ikke har løst problemet med udsætter er det nok her der skal søges.

Og der blevet skiftet M A moduler på dem også , så det er ikke kun Giulietta og mito dette problem er forbeholdt.

Og der er det olie og viskositet som anbefales , og nok olie . Irreterende at der ikke er “mekanisk“olie måling altså olie pind på , det med at tro kun på elektronisk måler kan være et sats. Som oftest virker det , men fejl er set på måleren.

De diesler med ADD blue har man også fjernet olie pinden på.

Det kan self tjekkes hvor mange gram der er i motoren men det kræver en tester rimelig besværlig måde at tjekke olie på , men sådan er der så meget:laugh:

Hej Flemming.
    Tak for proffesionelt input.

Hvad er der galt med multiair modulet.
    Hvis det er i udu, skulle fejlfunktionen vel opstå oftere? Jeg oplever ujævn motorgang ca. én gang hver anden måned eller ved ca. hver 150 starter. Indtil nu kun om morgenen.

Vedrørende olie, så har jeg indkøbt og efterfyldt den anbefalede Selenia olie.
    Jeg har efterfyldt 500ml, men den elektroniske indikator i instrumentpanelet ændrer kke niveau. Den viser stadig, at der skal efterfyldes 250ml.

Ole

Jeg fik skiftet multiair modulet på garantien med præcis de symptomer du beskriver, så det ville også have været mit gæt.

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.