Underligt “dækken” til Spider ’74

Home Forums Alfa Forum Type 105/115 – Giulia, Giulia GT og Spider Underligt “dækken” til Spider ’74

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Helge Jessen
    Participant

Hejsa gode mennesker,

Mon nogen af jer har en idé om, hvad dette dækken kan være til? Det lå i bagagerummet på den Spider ’74, jeg netop har købt. Oprindeligt importeret fra USA. Der står da også “Made in USA” på dækkenet, så det er næppe en original Alfa-dims.

Målene er ca. 89 x 57 cm.

Det ser ud til, at skulle anvendes 180 grader “sammenfoldet” som vist på det nederste af vedhæftede fotos.

Mit eneste gæt er, at det kunne være til beskyttelse af forskærmene, når man skruer på motoren, men jeg synes, det er et dårligt gæt, for dertil er dækkenet alt for kantet i sin udformning.

På forhånd tak for de gode bud 🙂

Hvis den er importeret fra en af de solrige stater, så kunne det eventuelt være et soldækken – måske til at lægge over instrumenterne, når bilen efterlades i solen med kalechen nede?

Helge Jessen
    Participant

Tak for svaret, Lars. Bilen er fra Californien, så et soldækken lyder sandsynligt. Imod taler, at dækkenet er sort – en lys farve ville være mere egnet – og så den kantede form. Men indtil videre bedste bud 🙂

Jens Langdahl
    Participant

Jeg tror det er et beskyttelsesdækken til forskærmen, når der arbejdes i motorrummet. Det står jo ikke “Duetto” eller Spider på dækkenet men blot “Alfa Romeo”, og ikke alle Alfa’er er lige så runde over skærmen som din Spider. Fandt noget lignende på Amazon, søg på

GEARWRENCH Magnetic Fender Cover – 86991

mvh Jens

Helge Jessen
    Participant

Jens, tak for dit bud, som vel nærmest er spot on! “GEARWRENCH Magnetic Fender Cover – 86991” svarer præcist til mit underlige dækken, så det må også være til at beskytte forskærmen ifm. motorrep.

Sagen må så være lukket hermed 🙂

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.