- This topic has 6 replies, 3 voices, and was last updated 10 years, 7 months ago by .
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Alfa Forum › Type 939 – 159, Brera og Spider › vand i bunden af 159 1,9 benzin
Jeg har lige opdaget at vores 159 benzin 1,9 2007 er utæt et eller andet sted, da den er sjaskvåd under skumisolering i bund. Fiat i Slagelse klør sig i skallen men kan ikke rigtigt hitte fejlen–kan I komme med et “hint”??
Mon ikke det er afløbet fra klimaanlæget der enten er stoppet eller sidder forkert
Jeg ved ikke om 159 har haft samme problem, men det første man skulle checke på en 156 var om overløbet til aircon ikke var gået i stykker.
Det er værd at undersøge. Det er bare en lille gummislange som løber ud i motorrummet. Hvis den er i stykker på en 156, kommer der vand i passagersiden
Jeg har opdagede i går at bunden i min 156 var våd – kan du komme nærmere hvad det er for et overløb man skal tjekke på en 156 Arvid?
/Kim
Jeg har ikke selv ordnet det, men det er en sort slange i passagersiden, der kommer ud gennem torpedopladen bag motoren.
På 156 var den som sagt for kort i begyndelsen, og stak bare lige ud, hvilket kunne få vandet til at løbe tilbage og ind i kabinen. Det blev rettet på mange af dem, simpelt hen ved at forlænge slangen lidt. Problemet var der selv på min RST fra 2004, så de havde fejlen i lang tid.
Se evt her, husk det er en bil med rattet i den forkerte side, så du skal ikke kigge under din bremsecylinder: http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-147-156-and-gt/307402-wet-front-carpets-rain-leaking-in-from-front-somewhere.html#post4456118
Tak til Arvid og Jesper, det vil jeg kigge på.
/Kim