Home › Forums › Alfa Forum › Type 932 – 156 › Vedligeholdelsesudgifter
- This topic has 6 replies, 4 voices, and was last updated 10 years, 6 months ago by
Morten Hedegaard Winther.
-
AuthorPosts
-
4. September 2014 at 7:12 #6367
Morten Hedegaard Winther
ParticipantJeg overvejer at købe en 156 i prisklassen 10-30.000 kr. Det indebærer selvfølgelig en større risiko ift. reparations- og vedligeholdelsesudgifter, men det er en præmis jeg kan godt kan leve med, så længe bilen er en Alfa:)
Jeg har tidligere været meget heldig med ældre biler, men jeg tror ikke, at min erfaring er særlig repræsentativ for en 156. Jeg vil derfor høre, hvad I plejer at lægge til side årligt til reparations- og vedligeholdelsesudgifter? Jeg ved godt, at det afhænger bilens stand, men det indikerer min prisklasse også lidt. Jeg kører ca. 10.000 km årligt, så det er ikke den store slidtage, bilen bliver udsat for.
Vh. Morten
4. September 2014 at 7:57 #21195Anonymous
InactiveDet var da et usaedvanligt trist emne – jeg maaler kun smiles per mile :cheer:
Men det kommer jo meget an paa udgangspunktet. Er den nysynet med gode daek, bremser og tandrem, saa kommer der jo ikke noget stort foer naeste tandrem.
Alle dele kan faas brugt og ellers hoerer stumper til Alfa heldigvis ikke til blandt de dyreste.
Sidst – men ikke mindst – hvis du ikke skruer selv, saa er en paalidelig alfa-mekker noedvendig.
Hvis din horisont er fx 6 aar (nysynet plus 2, et enkelt tandremsskift), saa vil jeg mene at du burde kunne holde det under en plovmand om maaneden for service, reparationer og daek …
4. September 2014 at 10:59 #21196Morten Hedegaard Winther
ParticipantJa, jeg erkender, at det er et trist emne. Men jeg synes, at det ville være endnu mere trist, hvis jeg ikke havde råd til at have den kørende. Den er trods alt sjovere, når den kan køre;)
Tak for dit input.
4. September 2014 at 11:19 #21197Vernon Pedersen
ParticipantJeg ville ikke ryste på hånde ved at skulle købe en brugt AR 156 – slet ikke hvis den vedligehold at folk der kan – og ikke bare en der tror det.
Så tror jeg såmed ikke den er værre end så mange andre biler – det store problem er “bare” en 156 er ved at være så gamle så hvis ikke det er en 100% entusiat der har haft den, er der “skåret nogle hjørner” – lavet nogle billige løsninger ….. er det tilfælledet – kan såden en “fyr” blive et dyrt bekendskab – det kan en glof eller øvdi også 😉Jeg tror desværre – det mest sikre er biler ejet af nogen der passer og plejer alt de ejer efter foreskrifterne – det er sjælden spc. spændende biler – nærmest lidt “morfar” modeller :pinch:
4. September 2014 at 12:23 #21198Helle Justesen & Ole Jørgensen
ParticipantDu kan være heldig, at der er en brugt 156 til salg, som er passet med fuld servicebog. Men du skal nok regne at efter 200.000 km. Bygynder udskiftningen af forskellige sliddele: ” Kobling, støddæmpere, undervogn, servopumpe,køler, udstødning, etc. De dele koster hver og især mellem 5.000-10.000 DKK, at få fornyet. Men sådan er det for alle brugte biler . Jeg ville kigge efter en “morfar-156”, der ikke har rundet de 200.000 KM.
Ole
4. September 2014 at 12:56 #21199Anonymous
InactiveDiverse bøsninger og baerearme holder sjaeldent mere end 50-60k. Komplet saet 3-4k.
De faerreste OEM stoeddaempere er mange sure sild vaerd efter 100k. Knap 3k.
Køler holder i min erfaring 120-150k, kobling uden probs 300k. Begge dele 1500 kr.
Udstødning: flexrør og bagpotte, ialt 2500 kr.
Dele ialt 12.500 og der er naeppe noget du skal skifte to gange paa seks aar. Det er daeleme billy ….
4. September 2014 at 16:57 #21202Morten Hedegaard Winther
ParticipantTak for brugbare svar. Det kan jo være lidt af et lotteri at købe en ældre bil i den prisklasse uanset mærke. Men der er vel ikke andet for, at jeg må på jagt efter nogle gode eksemplarer og ud og prøvekøre dem. Kan kan vel altid få lavet en vedligeholdelsestest og få vurderet, hvad der snart skal udskiftes på den.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.