Home › Forums › Alfa Forum › Type 939 – 159, Brera og Spider › vedr alfa 159 1.9jtdm
- This topic has 3 replies, 2 voices, and was last updated 10 years, 7 months ago by
Vernon Pedersen.
-
AuthorPosts
-
15. August 2014 at 9:30 #6337
Anonymous
Inactivehej med jer
min kone kører i denne dejlige alfa ,men vi har to problemer med den
1. vi har længe “døjet” med magnet nøgle 🙁
ikke ville “fange” rigtigt og skulle sættes i flere gange, har fået skiftet generator da man ved vestergård sagde at generator ladede for lidt ! det hjalp ikke på nøglen men hjalp dog på batteriet ,nogen der har an løsning ?2 ved start er der en klikken ved frontpanelet og der kan ikke komme luft på forruden ,er det rigtigt at den kører med vacum styret kontakter til omstilling af luften og at det måske er en omskifter knap/slange det er galt med ? :huh:
ville blive super glad hvis der bland Alfisterne er en der ved noget om dette
16. August 2014 at 7:45 #21024Vernon Pedersen
ParticipantHar i ikke en reserve nøgle? – virker den?
– jeg har ikke hørt om det tidligere – men det kan da være en fejl i nøgle eller “modtageren” i panelet!Jeg kan ikke tro der er noget der er vaccum styret i klima anlæget.
Nu skriver du ikke hvor gammel din bil er. op til ’08 skal der stå “FULL AUTO” før klima anlæget køre automatisk.
– Det er relæer og solonoider du kan høre.
– den sender ikke automatisk noget op på forruden med mindre du vælger “de-frost” – eller har “dug sensor” – ellers fordeler den luften i kabinen.Hvis du har problemer med dug på indersiden af ruderne – er der tre ting du skal se efter:
– Fugt (vand) på/i gultæpperne
– Et Air.cond der trænger til at blive serviceret (bør gøres hvert andet år)
– eller beskidte/fedtet ruder– har du/I læst i instruktions bogen om alt står korrekt og i har betjænt det rigtigt?
– mit klima anlæg – står på 21grader/FULL AUTO året rundt – det har den gjort i 8år nu – med en servicering hvert andet år – det virker perfekt!
19. August 2014 at 18:31 #21071Anonymous
Inactivehej med dig
vores alfa er fra 07 og med aircon
uanset hvordan knapper står kommer der ikke luft op til frontruden,og når bilen startes så kan man hører den tikker som om et relæ eller en omskifter står og prøver på et eller andet,ang nøgler er det uanset om det er hoved eller reservenøgle ! den skal ligesom sættes bestemt og måske lidt hårdt i hullet før den “fanger”:angry:
men tak for svar
ps vi har ikke fugt i bilen så det er ikke derfor men almindelige fugt når der kommer på ruden og uden varme på frontruden er det skidt for min kone:ohmy:19. August 2014 at 19:20 #21072Vernon Pedersen
ParticipantHej med dig (!):lol:
Jeg kom til at tænke på – hvordan har pollenfiltret det? – hvis det er tilstoppet kommer der ingen luft!
Du har prøvet med 2x “FULL AUTO” i A/C display’et?
Du skal se at få en tester på så fejlene kan findes – det er begge fejl der må være sk. irriterende.
Når Aircond. virker som det skal (og er tædt :whistle: ) – kommer der aldrig fugt på indersiden af ruderne (undtagen ved start kan der komme ganske lidt)
Det lyder sem et “nøglehuls problem”
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.