Xenonlygter på Crosswagon

Home Forums Alfa Forum Type 932 – 156 Xenonlygter på Crosswagon

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    Jesper Mørkhøj
    Participant

Forlygterne,xenon, på min Crosswagon er gået i udu og inden jeg splitter det hele ad vil jeg lige høre det ærede forum om det er noget man kender til.
    Symtomerne startede med at de kun lyste op meget kortvarigt for derefter at “blænde” ned til meget lav styrke. Den automatiske justering virkede. Kort efter skiftede det til at den hørje lygte, set forfra, lyser, vistnok ikke så kraftigt som den skal, men justerer ikke. Den venstre lyser ikke men justerer positionen. Der kommer usunde lyde fra lygten… Er der nogen der har en ide om dels hvad der kan være galt? Eller skal jeg bare kaste mig ud i den store adskillelse af fronten på bilen?
    Mvh
    Jesper

Det er med stor sandsynlighed styreboksen til Xenon der er stået. Der sidder en under hver lygte som på forbilledlig vis fyldes med snavs og vand over tid!!! Dermed begynder printet at korrodere og pludselig er det slut:(
    Der findes en række forskellige bilmærker der bruger lignende styreboks, men ikke alle har højderegulering…

Anonymous
    Inactive

Højderegulering og lygtevaskere er ellers obligatorisk med xenonlygter.

Jesper Mørkhøj
    Participant

Så fik jeg kigget på de lygter og det kunne have været meget værre! Jeg havde også frygtet at styreboksen var kaput, et kald til Alfa Romeo’s reservedelsafdeling afslørede at sådan en koster 2100 kr. Og at en xenon-pære koster 1500… Da jeg fik lygten af viste der sig nogle stumper af noget klart materiale som raslede rundt i bunden af lygten og forhindrede den i at regulere. Det viste sig at være xenon-pæren som var gået i stykker. En ny en af slagsen blev monteret og alt var i orden. Styreboksen har jeg haft skildt ad og kigget i, og jo der var lidt snavs og korrosion men ikke noget rigtig alvorligt. Blev renset med sprit og en tandbørste. Xenon-pæren fandt jeg på nettet til 300 kr. for 2… Så det var heldigvis til at betale:)

Anonymous
    Inactive

Super feedback – har du link til pærer?

Jesper Mørkhøj
    Participant

Jeg handlede her: http://www.xenonlights.dk/. Fik dem dagen efter de blev bestilt. 295 kr plus 50 kr fragt. Der var nogle små knopper på en monteringsflade som der ikke var på de originale. Dem fjernede jeg med en hobbykniv, ellers kunne de ikke monteres. Den nye lyser bedre end den gamle der stadigsidder i den anden side.
    Hvis nogen kender et sted hvor man kan kan købe Osram Night Breaker til en acceptabel pris så er jeg interesseret! Det skulle virkelig rykke mht. lys!

Marc Plensou
    Participant

Jeg tror du skal have skiftet den gamle pærer også, så pærerne i begge lygter er ens, specielt hvis lyset er forskelligt.

Jeg mener du kan få osram nightbreaker xenon pærer på:
    http://www.landberg.dk ellers på http://www.everlight.dk

Jesper Mørkhøj
    Participant

Joda, den anden skal også skiftes. Når jeg gider! Det er ikke det allernemmeste at komme til… Og vil egentlig helst sætte de der Osram Night Breaker i når jeg skiller det ad igen.

Landberg har dem men til 750 kr/stk. Liiige lidt i overkanten synes jeg…

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.