Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst

EMNE: Erfaring m 159 TBi søges

Sv: Erfaring m 159 TBi søges 06.01.2017 10:36 #24768

Det er også min egen holdning til den lyd - at hvis det er sådan det skal lyde, så lever jeg med det, men hvis der er noget som er ved at stå af, så skal forhandleren da have lov til at skifte det på garantien

Tak for input omkring dæk og sporing - jeg vil tage det med til min mekaniker

Egentlig syntes jeg 159 modtager for meget kritik fra især motorpressen. Måske er den tung, men er det virkelig så grelt sammenlignet med BMW, Volvo, Audi, Mercedes fra samme årgang?

Jeg har kun kortvarigt prøvet en 156 og har derfor ikke den store referenceramme hertil, men når jeg sammenligner min 159 tbi med andre "Premium" biler i samme prisklasse, så syntes jeg faktisk Alfaen kommer endda rigtigt godt fra det

Jeg lånte min forældres Volvo V60 T4 på en tur til Sjælland for nyligt og jeg var kisteglad for at komme tilbage til min ældre Alfa 159 Samme oplevelse havde jeg efter at have haft en Passat som lånebil da Alfaen var til forhandler tjek senest...

Mvh

Nikolai
Sidste redigering: 06.01.2017 10:43 af Nikolai Kaad.

Sv: Erfaring m 159 TBi søges 06.01.2017 19:11 #24776

Enig mht. hvordan den kører. Selv den tyske autopresse gav den først generation af 159 bedre karakterer på end alle tyske rivaler...og tbi' er endda en bedre udgave end dén ????

Nikolai Kaad skrev:
Det er også min egen holdning til den lyd - at hvis det er sådan det skal lyde, så lever jeg med det, men hvis der er noget som er ved at stå af, så skal forhandleren da have lov til at skifte det på garantien

Egentlig syntes jeg 159 modtager for meget kritik fra især motorpressen. Måske er den tung, men er det virkelig så grelt sammenlignet med BMW, Volvo, Audi, Mercedes fra samme årgang?

Jeg har kun kortvarigt prøvet en 156 og har derfor ikke den store referenceramme hertil, men når jeg sammenligner min 159 tbi med andre "Premium" biler i samme prisklasse, så syntes jeg faktisk Alfaen kommer endda rigtigt godt fra det

Jeg lånte min forældres Volvo V60 T4 på en tur til Sjælland for nyligt og jeg var kisteglad for at komme tilbage til min ældre Alfa 159 Samme oplevelse havde jeg efter at have haft en Passat som lånebil da Alfaen var til forhandler tjek senest...

Mvh

Nikolai
Venlige hilsner
Ole
Nuværende vogn: Svensk og Engelsk/Tysk
Tidligere italienere: 156 JTS SW 2,0, Lusso, årg. 2003, Alfa 159 Tbi Berlina, Alfa 156 JTS Berlina, 2,0, Fiat Punto Evo.

Sv: Erfaring m 159 TBi søges 06.01.2017 19:39 #24779

Nikolai Kaad skrev:

Mvh

Nikolai

159'eren blev slanket en del undvejs, så en TBI er letteste udgave på 1430kg - som faktisk ikke er tungt - mens den tungeste er SW med V6 og Q4 var foruroligende tæt på 2t.

BMW har alvorlige vægtproblemer - fx vejer en standard 520 (F11) 1,8t - ligesom M3 convertible (E93) - men det hører man underligt nok ikke så meget om?
Maserati Quattroporte
Alfa Romeo 156 GTA
Ducati Monster S4 916

Sv: Erfaring m 159 TBi søges 07.01.2017 21:24 #24788

Nikolai; det lød da meget interessant med den ankesag - hvad blev konklusionen ud over at den sagkyndige konstaterede at den havde slidte lejer???

Sv: Erfaring m 159 TBi søges 29.01.2017 17:14 #24917

Jeg fandt lige den gamle test frem jeg skrev om..obs - det er den første udgave af 159 og selv dá var den bedre end de tyske

Ole Steen Rasmussen skrev:
Enig mht. hvordan den kører. Selv den tyske autopresse gav den først generation af 159 bedre karakterer på end alle tyske rivaler...og tbi' er endda en bedre udgave end dén ????

Nikolai Kaad skrev:

Mvh

Nikolai
Venlige hilsner
Ole
Nuværende vogn: Svensk og Engelsk/Tysk
Tidligere italienere: 156 JTS SW 2,0, Lusso, årg. 2003, Alfa 159 Tbi Berlina, Alfa 156 JTS Berlina, 2,0, Fiat Punto Evo.
Sidste redigering: 29.01.2017 17:15 af Ole Steen Rasmussen.

Sv: Erfaring m 159 TBi søges 19.03.2017 02:19 #25421

Du skriver om en rumlen ved motorbremsning på din tbi er min er en tbi fra 2010 kørt 109.000 km den gør nøjagtigt det samme.det føles som om du kører på rumlestriberne på motorvejen.
Hvis du finder en løsning på det hører jeg gerne hvad det evt.kunne være.
Jeg hælder til at det er trækakslerne men de er ret dyre så jeg har valgt at leve med det indtil videre.
Tid til at oprette siden: 0.16 sekunder

Banner

© 2008-2017 Alfa Romeo Klub Danmark