Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin


Velkommen, Gæst

EMNE: DPF

Sv: DPF 03.08.2017 08:48 #26282

Hvis en af kobberringene, der tætner dieseldysen mod cylinderen, bliver utæt, vil motoren begynde at lugte, men det er nu mest ved lav fart, eller når bilen holder stille, man bemærker det, når fartvinden ikke længere kan holde lugten væk fra ventilationsanlægget.

Har det stået på gennem længere tid, dannes der hård slagge omkring den utætte dyse. Det lugter ikke, men stinker afskyeligt og her er man ikke i tvivl, når snuden stikkes ned til den varme motor for at lugte efter, den kommer hurtig væk igen; har selv prøvet det!

Det kan i øvrigt blive en dyr fornøjelse, hvis koksen har sat dysen fast i topstykket så den ikke er til at få ud. Jeg fik halet min ud med koben og en del besvær, men så var det også bare i med en ny kobber ring og ud og køre igen.

Hvis man jævnligt sætter MultiEcuScan eller tilsvarende tester på, er det nemt at holde øje med partikelfilteret. Den viser den procentvise tilstopning, og om filteret regenerer, som det skal, og advarer hvis det er ved at stoppe til.
147 1.6 TS & Punto Evo 1.3 MJT
Tid til at oprette siden: 0.66 sekunder

Banner

© 2008-2017 Alfa Romeo Klub Danmark