Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin


Velkommen, Gæst
  • Side:
  • 1

EMNE: Skift af gearolie, manuel gearkasse - nødvendigt?

Skift af gearolie, manuel gearkasse - nødvendigt? 28.09.2017 17:23 #26705

Har hørt, at gearolie er "lifetime" og altså ikke skal skiftes.

Er det virkeligt rigtigt, at det forholder sig sådan?

Sv: Skift af gearolie, manuel gearkasse - nødvendigt? 28.09.2017 18:11 #26706

Nej ikke i virkeligheden, da der kommer vand og metalsplinter osv. i olien. så ca.5år eller 100000km eller i der område. der vil jeg skifte det. Køre man meget motorvej kan man godt trække det lidt. Da olien altid er varm og man skifter ikke gear så tit.
Alfa Romeo Giulietta 1750 TBI QV 2013 Rosso Competizione.
Alfa Romeo 156 1,8ts RST Berlina 2004 Daytona blå.

Før: Alfetta 2.0 Berlina / 33 1.7Ie / 145 1.6ts / 146 1.6ts / 156 2,5 V6 / 156 1,8ts RST Berlina / 159 2,4 210hk.

Sv: Skift af gearolie, manuel gearkasse - nødvendigt? 28.09.2017 18:23 #26707

På de biler jeg vil beholde skifter jeg ca. hver 60000 km, på veteranerne hvert 2. år. Nogle siger helt ned til 30000 km, det synes jeg dog lyder som værende i overkanten. Men vi er inde i noget religion her
Med venlig hilsen
Morten Svendsen, Rødekro
ARKD-medlem nr. 4630
Alfa Romeo 1300 GT Junior 1966
Alfa Romeo 1300 Spider 1971
Fiat Grande Punto 1.3 JTD 5D Dynamic 2009
Citroen C4 Cactus 1.6 HDI Feel 2016
Peugeot 208 BlueHDI Desire Sky 2017
Ex - VW Multivan Highline 2.5 TDI 7 prs. 2006
Ex - Fiat Punto 85 ELX 3D 1998
Ex - Alfa Romeo 146 1.6 Boxer 1996
Ex - Fiat 128 1.1 1973

Sv: Skift af gearolie, manuel gearkasse - nødvendigt? 27.10.2017 16:26 #26888

Fik skiftet gearolie ved Dau i dag. DER MANGLEDE 1.1 liter, så det var på høje tid.

Sv: Skift af gearolie, manuel gearkasse - nødvendigt? 06.11.2017 18:39 #26991

Og dertil skal det tilføjes.
At gearkasserne har godt af at blive overfyldt i forhold til at undgå manglende smørring på det sprøjtesmurte leje der har det med at gå i stykker.

Jeg ved at påfyldningen på F40 kasserne kan drille (sidde fast/være svær at komme til) her kan man sætte bilen i frigear og løfte gearvælgeren op, for så at fylde på den vej igennem. Der sidder et lille hul hvor man kan sætte en split i. Så bevæger gearvælgeren sig ikke når man har den skruet af. (Og bare rolig, får man den sat i gear undervejs, så er det muligt at få den ud af gear og samle den ordentligt igen.)
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.46 sekunder

Banner

© 2008-2017 Alfa Romeo Klub Danmark