Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin


Velkommen, Gæst
  • Side:
  • 1

EMNE: chiptuning og kobling

chiptuning og kobling 27.11.2017 16:59 #27143

Hej er der nogen som har erfaring med chiptuning af 1,9jtdm 150hk som standard.
Hvad med kobling.

Hvis jeg lader min sejtrække i de høje gear og når ladetryk omkring 1,2bar og derover rusker det lidt i motor. det føles som udsætter. men der ligger ingen fejl i motor-styrenheden.

Hvis den er i lidt højere omdrejninger over ca.2000 er der ingen rusken.
Selvom det føles som udsætter tror jeg lidt på det er koblingen, der ikke kan følge med.

Er der nogen som har prøvet lignende?????

Jeg må sige den kører super fedt nu. Bortset lige fra det lille probl.

Hilsen Lars

Sv: chiptuning og kobling 27.11.2017 17:36 #27144

Hej Lars, jeg er nok lidt gammeldags, men jeg vil gear ned og undgå en sejtrækning. Måske det skyldes min begrænsede erfaring med kørsel med dieselmotor.

Min erfaring med chiptuning ligger mange år tilbage. Dengang oplevede jeg ingen rusken, men i stedet for en fading på koblingen. Tuningen blev derefter droslet lidt ned og problemet løst.
Ole
Alfa Spider 916 3,2 V6, 2005
Alfa Giulietta 2,0 JTDm Sportivo QV, 2014
Fiat 500 Twinair 105 S, 2015
Sidste redigering: 27.11.2017 17:37 af Ole Jørgensen.

Sv: chiptuning og kobling 27.11.2017 19:34 #27149

Hej Lars
Med hensyn til at chiptune din 159’er 1,9 vil der nok være lige så mange meninger som der er folk til jeg har selv en 159’er 2,4 og skal ikke have vores chippet, mange siger at koblingen sagtens kan holde, men jeg tvivler på at den kan holde på en 159’er 1,9, da NM er tæt på max ydelse i forvejen
Med venlig alfa hilsen Søren
Thy

Sv: chiptuning og kobling 27.11.2017 20:23 #27150

En kobling rusker ikke når du har foden af pedalen, så glider den.
Det er typisk luftmængde måler eller EGR ventil der er sodet til.

Der køre mange 1,9 rundt der er chip tunet.
Om koblingen kan holde er den måde man køre bil, der afgøre det.
Og min erfaring er at dem der ret hurtig smadre koblingen, ville ha smadret den ret hurtig alligevel.
Det er køremåden der afgøre det.
Mit råd er. (Lad være med og brug koblingen til og bygge ladetryk op med). Det holder de ikke til.
Alfa Romeo Giulietta 1750 TBI QV 2013 Rosso Competizione.
Alfa Romeo 156 1,8ts RST Berlina 2004 Daytona blå.

Før: Alfetta 2.0 Berlina / 33 1.7Ie / 145 1.6ts / 146 1.6ts / 156 2,5 V6 / 156 1,8ts RST Berlina / 159 2,4 210hk.
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.30 sekunder

Banner

© 2008-2017 Alfa Romeo Klub Danmark