Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin


Velkommen, Gæst

EMNE: Kopholder i 156 sw

Sv: Kopholder i 156 sw 17.03.2014 01:04 #13392

Det med kopholder er jo en klassiker på Alfafora. De er åbenbart standard i nye biler. Alfa har ofte været lidt egenartede i deres tilgang til biler og bildesign. Hvilket i mine øjne har bidraget til magien. Nogle gange har de nølet med at hoppe på nye diller. Som eksempel fik direktørekvipagen 166, så vidt jeg ved, aldrig standard cd-afspiller :-D Nå, men disse spørgsmål som åbenbart kan få os op af førersæderne, er nok noget det afhænger af generation og behov. Fred være med det, så længe vi kører forsvarligt trods mængden af ekstra stimulanser og isenkram. Personligt hælder jeg til espresso udenfor og vandflaske i bilen, som Steffen Madsen er inde på. Herligt med debat på forum. Det efterlyser vi jo generelt. Lad os glæde os over at vores mærke stadig lever, trods de mange udfordringer i fremtiden, og håbe at fremtidens alfister også vil dyrke de nye modeller efterhånden, lige som de gamle. Jeg synes i øvrigt at det er imponerende at der findes så mange internationale fora for så godt som alle modeller. Det viser jo at Alfa Romeo i dens mange meget forskellige udgaver formår at vække følelser og ejerglæde som få andre mærker. Forza Alfa Romeo og ARDK!

Sv: Kopholder i 156 sw 17.03.2014 05:46 #13393

Fantastisk debat - der er ikke nogen der skal aede eller drikke i min koeretoejer, saa jeg er helt med Vernon naar han siger: koer bil naar du koerer bil.
Nu har farten jo faaet skyld for meget i mange aar, men naar det nu endelig er gaaet op for faerdselssikkerhedssyrelsensdirektoratforpolitiskekorrekteholdningtiloverholdelseafdegenereltaltforlavehastighedsgraenserivoreskaergamleland
saa er der da grund til at klappe i sine smaa haender - og DET kan man ikke hvis man har kaffe i den ene haand og en poelse i den anden, mens man proever at faa skrevet en SMS til sin kone om at man er hjemme om fem minutter - eller noget andet livsvigtigt!
Naar man saa endelig naar hjem/faergen/frem eller hvor man nu skulle hen, saa er det da fantastisk at vi har vores lille regnvejrsforum her paa arKD, hvor vi saa kan laere noget nyt og spaendende - fx om arDK: www.ardk.net/ Den havde jeg ikke set komme.
God mandag til alle alfitiforzafosi
FIAT 500S
Alfa Romeo 156 GTA
Ducati Monster S4 916

Sv: Kopholder i 156 sw 17.03.2014 14:22 #13403

Hæ, den side skal vi nok ikke forvente at trække nye medlemmer over fra. På den anden side er det vel kun et spørgsmål hvornår bodyscam'er bliver standard i nye biler, så vi har baladen igen :-D

Sv: Kopholder i 156 sw 17.03.2014 17:04 #13410

Peter Søndergaard skrev:
Vernon, giver du mig lov til en sjælden gang at tage en slurk vand eller en lakrids under kørslen, når jeg har automatgear? Det frigør jo en hånd. Jeg taler også en gang imellem med mine passagerer, selv om det fjerner lidt opmærksomhed fra kørslen.
Måske skulle man huske proportionerne.


det var drikke (vand) ikke om du propper en lakris i munden der er problemet - du har fuldstendig ret proportioner snak og lakrids behöver ikke fjerne blikket fra vejen - det gör det at hälde vand ned i halsen
Du må for min skyld göre hvad du vil og hvis du mener det er forsvarligt at tage en tår vand med 110km/t aut.gear eller ej - det ER opmärksom hed väk fra vejen - og köre du et sted hvor andre skifter meget gear (typisk i bykörsel) - er det uforsvarligt at göre andet end holde öje med trafikken.
- det er först mit problem hvis du siger: "så ikke at trafikken holdt stille" og placere din bil og din familie i min bils bagagerum med 110km/t ..... det giver mere hovedpine end godt er .... resten af livet
mvh
oo=V=oo
Vernon P.

Giulia Q4 Veloce (2017)
Sud 1,5 Berlina (1982)

Sv: Kopholder i 156 sw 17.03.2014 18:38 #13414

- man vælger jo selv på hvilket tidspunkt man tager en slurk vand, måske mens man holder for rødt? Derudover kan man da snildt kigge frem på trafikken mens man tager en tår vand....eller kaffe (hvis ellers man har en kopholder )

Ligeledes kan man da håbe at dem som spiser lakrids i bilen ikke lige skal kigge ned i posen efter den de bedst kan li' og placerer bilen med 110 km/t i en andens bagagerum

Og helt enig, først og fremmest skal bilen køres i henhold til omgivelserne.
156 SW Gta

Før: 156 2,0JTS / 33 1,5Ti

Sv: Kopholder i 156 sw 18.03.2014 07:23 #13423

Steffen Madsen skrev:
- Og helt enig, først og fremmest skal bilen køres i henhold til omgivelserne.


så er der jo ikke mere i det
mvh
oo=V=oo
Vernon P.

Giulia Q4 Veloce (2017)
Sud 1,5 Berlina (1982)
Tid til at oprette siden: 0.12 sekunder

Banner

© 2008-2023 Alfa Romeo Klub Danmark