Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin


Velkommen, Gæst
  • Side:
  • 1

EMNE: Bagklap gået i baglås

Bagklap gået i baglås 15.04.2009 22:22 #1563

Hejsa !

Min bagklap er gået i baglås. Det er en 156 2,4 JTD Sportswagon. Den klikker godt nok i låsen, men vil ikke åbne. Har forsøgt at fjerne panelerne bagi for at se på herlighederne derinde, men tror kun at man kan fjerne panelerne når klappen er åben. Så nu har jeg et problem......hmmmm er der mon nogle der kan fortælle hvordan man får panelerne af ????

Panelet på klappen er mystisk, når alle skruer er ude og det sidder løst, så virker det som om det fortsat sidder fast to steder.

Panelet under klappen der "skjuler" låsemekanismen tror jeg kun kan fjernes når klappen er åben.

Please help

Sv:Bagklap gået i baglås 16.04.2009 19:19 #1572

Jeg ved ikke om dette er en hjælp...
På min gamle 75 var der en nylonsnor under bagsædet med en ring i som man kunne trække i for at nødåbne bagklappen, jeg kan ikke finde noget nævnt om det i min 156 brugsforvirring, men det er da værd at kigge efter alligevel. Den nylonsnor der sidder i bagagerummet er til nødåbning af tankdækslet, men det har du sikkert fundet ud af...
Evt kan man måske lirke en skruetrækker ind og åbne låsen på den måde? jeg ved ikke hvor meget plads der er...
Mvh
Arvid
Alfa Romeo Giulietta 1750 TBi QV '11
Fiat 500 1,3 mjt '08
Tidligere
Alfa Romeo Giulietta 1750 TBi QV '11
Alfa Romeo 156 1,9 jtd 16v '04
Alfa Romeo 75 3,0 V6 '90
Alfa Romeo 145 1,6 T-Spark 16v '98

Sv:Bagklap gået i baglås 18.04.2009 17:07 #1584

Hejsa !

Fik god hjælp på UK Alfa´s forum, det er åbenbart et "almindeligt" problem.

Det er palen der skubber udløsermekanismen der "hopper" forbi. Derfor skal palen skubbes ned rundt om udløserpladen for at komme på den rigtige side. Det virker lidt ulogisk og svært men med lidt vold kan det lade sig gøre.

Link til meget hjælpsomme Alfa folk på den anden side - http://alfaowner.com
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.19 sekunder

Banner

© 2008-2023 Alfa Romeo Klub Danmark