Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst
  • Side:
  • 1

EMNE: Startproblem 156 jtd

Startproblem 156 jtd 25.07.2017 09:20 #26221

Kære medlemmer. Jeg søger akut gode råd med hensyn til min 156 1,9 jtd fra 2005. Det startede for et år siden, hvor den periodisk ikke ville starte. Den tørner fint og der er lys i alle lamper, men den springer ikke igang. Over en periode på et halvt år, blev det oftere og oftere og til sidst var det næsten hver gang jeg skulle ud og køre. Når den endelig startede kunne motorlampen finde på at lyse men gik oftest ud efter et stykke tid. Iøvrigt var der intet at høre på motoren når først den var igang, men den virkede underlig "flad" under accelration og på motorvej, nærmest som om, at der ikke var turbo på, men ikke så gralt at den kørte på nødprogram. Jeg fandt ud af at den startede bedst når motoren var helt kold, f.eks om morgenen og startede dårligst hvis den blot havde stået i en halv time siden sidste kørsel. Hvis jeg forvarmede 2-3 gange inden jeg drejede nøglen startede den bedre. Nu er problemet således at det overhoved ikke starter. Jeg havde lånt en billig tester at min kammarat og den viste "brændstoftrykføler viser forkert niveau" Jeg skiftede herefter trykføleren, men det hjalp ikke. Der er masser at tryk på brændstoffet, men jeg har dog ikke målt det med manometer. Jeg skubbede til sidst bilen hen til en makaniker, som satte en rigtig tester på. Han siger at styreboksen er defekt, men det kan også være højtrykspumpen. Er der nogen herinde som har et godt råd. Styreboks og højtrykspumpe skifter man jo ikke for sjov. Bedste hilsner Mikkel

Sv: Startproblem 156 jtd 25.07.2017 14:20 #26222

Da din mekaniker havde testeren på hvilke fejl viste motorstyringen?
Når motorlampen har været tændt så er der gemt en fejl kode(r) i ECU'n

Umiddelbart lyder det for mig som om du har en defekt krumtap føler.
Når krumtap føleren fejler starter det ofte med at motoren går ud når den er varm og vil ikke starte igen føre den er kølet en smule af.
Efterhånden bliver fejlen permanent og motoren vil slet ikke starte

Sv: Startproblem 156 jtd 25.07.2017 15:35 #26223

Enig med Henrik
Sidste redigering: 25.07.2017 15:35 af Steffen Juul Simonsen.

Sv: Startproblem 156 jtd 26.07.2017 08:00 #26229

Hej Henrik og Steffen. Den lille tester viste fejl PO 191 "Brændstoflinie trykføler A urealistisk signal"
Derfor skiftede jeg trykføleren uden det hjalp. Bilen kører iøvrigt fint når den først er startet. Der er ikke noget med at den pludselig går ud. Dog er den lidt "flad" i optrækket. Den rigtige mekanikker havde vist også testet dysserne, de fejler vist ikke noget.
Sidste redigering: 28.07.2017 09:49 af Mikkel Askman.
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.14 sekunder

Banner

© 2008-2017 Alfa Romeo Klub Danmark