Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst
  • Side:
  • 1

EMNE: Problemer med ledningsnet

Problemer med ledningsnet 04.08.2017 15:21 #26288

Jeg har fået problemer med strøm til flere dele på min Spider fra 1995 (ledningsnettet er fra en nyere model 2000 el 2002 tror jeg)
Bilen kan starte og køre, lyset virker ind imellem, elruder, elkalesche, blinklys mv. virker ikke. Sikringer og relæer er tjekket, og der er fuld knald på de store kabler der går ned til sikringsboksen i venstre side under instrumentbordet. men strømmen fra sikringsboksen og ud til eks. kaleschen og ruderne svinger mellem 2 og 4 volt ved forskellige målinger.

Tænker om det kan i være i selve sikringsboksen der er en svag lodning eller noget ? Hvis ja er det til at skaffe en sådan nogen steder ?

Er der nogen der kan bekræfte min ide, eller har bedre bud på problemet ?

Sv: Problemer med ledningsnet 04.08.2017 15:50 #26289

Hej , Min erfaring med periodiske fejl er at det typisk er en stel forbindelse , tjek stel kabler kan godt se ok ud men anlægsfladen kan været oxideret, det sker nogle gange at et pærer lyser selvom en ikke er tændt, dette er ofte fordi der søges stel gennem en pæren.
mvh Jakob

Sv: Problemer med ledningsnet 04.08.2017 15:56 #26290

Hej Jacob
Tak for dit bud, men burde den så kunne starte hver gang uden problemer
Vh.Leo

Sv: Problemer med ledningsnet 04.08.2017 19:00 #26291

Har du en elektronisk kopi af værksteds-manualen?
Ellers download fra min droxbox.

www.dropbox.com/s/o0ep4uorjuktaxy/GTV%20...0Searchable.zip?dl=0

Angående sikringsboksen så være opmærksom på at der er to versioner.
En før 1998 og en efter

www.ebay.de/sch/i.html?_odkw=alfa+romeo+...skasten&_sacat=0
Sidste redigering: 04.08.2017 19:10 af Henrik Leegaard.

Sv: Problemer med ledningsnet 04.08.2017 20:00 #26292

Det kan meget vel være sikringsboksen.

Jeg havde en Lancia Dedra engang med en tilsvarende sikringsboks som Henriks link viser. Midt på en frostklar nat gik lyset, blæser og alt på nær instrumentbordet og motoren. Det viste sig at være 20 A sikringen til elruderne, der havde trukket for stor strøm. Før sikringen nåede at gå, fik strømmen smeltet printbanen i stykker inde i boksen. Printbanen sidder på noget tynd folie i flere lag, der ikke let lader sig reparere. Jeg fandt en brugt boks hos Ørbæk Autoophug til 600 kr. og satte i. Fiat tog, så vidt jeg husker, 4.500 kr. for en ny boks.
147 1.6 TS & Punto Evo 1.3 MJT
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.14 sekunder

Banner

© 2008-2017 Alfa Romeo Klub Danmark