Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin


Velkommen, Gæst
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Motorkarakteristik - Spider 2,0 TS-155 Hk-1998

Motorkarakteristik - Spider 2,0 TS-155 Hk-1998 26.12.2017 11:55 #27307

Hej Alfa venner.
Jeg blev i foråret 2017 den lykkelige ejer af en Spider 2,0-155 HK årgang 1998:)

En ting som dog irriterer mig lidt er motorens mangel på bundtræk.
Er der noget i vejen eller har denne motorvariant bare ikke mere bundtræk.?

Min 156 2,0 TS - 150 HK model 2001 har et langt mere jævnt og godt træk i bunden.
Den var dog forbi Scantune i dens unge år og fik lagt lidt mere moment på i bunden.

Er løsningen for Spider'en at den også skal forbi Scantune eller lignende?

Mvh Leif

Sv: Motorkarakteristik - Spider 2,0 TS-155 Hk-1998 26.12.2017 13:43 #27309

Jeg oplevede det samme med min 155 2,0 16V TS 155. Den skulle op på noget som lignede 4000 omd./m. før det skete noget.
Via en svensk firma lidt uden for Helsingborg fik jeg sat en programmerbar enhed på ECU'en. På rullestand programerede firmaet den, så den fik forøget momentet ca. 20% fra 1500 omd./m og max ydelsen også ca. 15%. Bilen var en helt anden bagefter.
I dag tror jeg, at dem som "ruller" en motor ind, kan gå direkte ind og justere ECU'en.

Sv: Motorkarakteristik - Spider 2,0 TS-155 Hk-1998 26.12.2017 22:25 #27314

Lyder som en defekt MAF
FIAT 500S
Alfa Romeo 156 GTA
Ducati Monster S4 916

Sv: Motorkarakteristik - Spider 2,0 TS-155 Hk-1998 27.12.2017 21:06 #27327

Jeg har selv en Spider fra 2000 med samme motor og jeg syntes ikke at den mangler moment i bunden.

155hk TS'eren har variable manifold som burde forbedre bundtræk.
Er du sikker på at den variable manifold virker?

Sv: Motorkarakteristik - Spider 2,0 TS-155 Hk-1998 27.12.2017 21:13 #27328

Har aldrig hørt om en ikke-fungerende fasevariator, kun støj fra knastforstiller ved koldstart.

Jeg vil godt sætte et godt stykke ost på at det er en defekt luftmassemåler - det er den hyppigste fejl på en TS, men heldigvis også en der er hurtig, nem og billig at fikse ..
FIAT 500S
Alfa Romeo 156 GTA
Ducati Monster S4 916

Sv: Motorkarakteristik - Spider 2,0 TS-155 Hk-1998 27.12.2017 22:39 #27329

Jeg refererende ikke til knastaksel variatoren men til ændringen af indsugningmanifolden.
På 2.0TS 155hk bliver længden på indsugningmanifolden bliver ændret i forhold til motor omdrejningerne og belastningen af mororen..
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.31 sekunder

Banner

© 2008-2018 Alfa Romeo Klub Danmark